Societatea de Transport Public Timișoara a revenit, din septembrie, la programul normal, după cel de vară. Pe unele linii au fost suplimentate mijloacele de transport, dar oamenii se plâng că tot nu sunt suficiente și că uneori așteaptă prea mult în stații.
Anul acesta au fost puse mai multe mijloace de transport pe liniile 33 și 4, iar de luni va fi un tramvai în plus pe linia 7 și un troleibuz în plus pe linia 16.
„Începând de luni, pe linia 7 vom avea încă un tramvai și pe linia 16 încă un troleibuz. Contează foarte mult, pe 16, de exemplu, erau patru troleibuze. Contează foarte mult ca de la patru să treci la cinci, asta înseamnă o creștere cu 25% din cât era. Se va resimți la nivelul timpilor de așteptare în stație și, evident, și la nivelul confortului în mijlocul de transport, că nu va mai fi aceeași înghesuială”, a anunțat primarul Timișoarei.
De luna aceasta ar trebui să existe și transport școlar la Timișoara, însă este greu de crezut că STPT va reuși să îi ducă prea curând pe elevi la școli, având în vedere faptul că nu are suficienți șoferi să asigure transportul public la un nivel decent în oraș. Anunțul a fost făcut tot de primarul Robu, devenit cumva omul de comunicare al STPT, încă din luna septembrie.
„Am luat decizia să asigurăm și transport public școlar, dar asta se va întâmpla undeva la mijlocul lunii, după ce vom mai angaja niște șoferi. Asemenea proceduri birocratice cred că nu se pot întâlni pe toată planeta: eu l-am întrebat pe domnul director general Nicu Bitea, care face treabă bună la STPT și este dedicat, eu îl laud cu această ocazie, merge în zori și vine în noapte, de ce abia peste două săptămâni putem să începem transportul școlar, că-mi spusese că a găsit niște șoferi care vor să se angajeze. Răspunsul a fost că atâta durează formalitățile. Cum Dumnezeu să dureze două săptămâni formalitățile ca să poți angaja niște șoferi? Este aberant, dar dacă e așa legislația, noi trebuie să ne conformăm”, a explicat Nicolae Robu.
Edilul-șef a promis încă de la sfârșitul lunii septembrie că va reveni cu detalii legate de locurile de plecare și școlile ce urmează să fie deservite de minibuze. În Timișoara studiază aproximativ 50.000 de elevi, iar un microbuz are o capacitate maximă de 40 de locuri.
Recent, primarul promitea salarii mai mari pentru șoferii STPT, dar și condiții mai bune pentru călători.
„Vom angaja câți șoferi vom putea până vom avea o fluență care să ne mulțumească. (…) Ne-a luat prin surprindere faptul că nu putem găsi șoferi. Credeam că și faptul că au de condus troleibuze mai bune, autobuze mai bune și mai fiabile, tramvaie mai bune, vor face atractive posturile de șoferi, respectiv de vatmani. În realitate, n-a fost așa, oamenii sunt interesați în primul rând de salarii. Salariile sunt la zi și nu vor mai fi probleme cu salariile la STPT și vom și majora salariile în următoarele săptămâni”, ne spunea recent edilul-șef.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2122512″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!