Primăria Timișoara a pornit licitația pentru servicii de proiectare aferente obiectivului „Amenajare strada Crizantemelor”. Este vorba despre un „nou concept, în care proiectul de drum este tratat în mod integrat, cuprinzând toate lucrările necesare într-un singur proiect”.
Strada Crizantemelor se află în sudul orașului, între str. Budai Deleanu și splaiul Tudor Vladimirescu. Este o stradă de categoria a III-a, are o lungime de 665 m și o lățime variabilă a tramei stradale, o singură bandă de circulație pe sens, cu zone verzi de-o parte și de alta a carosabilului, pe alocuri neamenajate, cu porțiuni de trotuare și accese auto deteriorate, fără piste de biciclete.
„Lucrările vor cuprinde: amenajarea drumului cu 2 benzi de circulație, amenajarea unor parcări longitudinale (paralele cu axul drumului), intercalate cu aliniament de arbori, unde situația permite, realizarea trotuarelor și acceselor la proprietăți, construirea de piste pentru biciclete cu o lățime de 1,5 m pe sens și amplasarea de parcaje pentru biciclete, amenajarea intersecțiilor și a zonelor verzi, marcaje pentru persoane cu dizabilități la fiecare trecere de pietoni(pavaj tactil, culori de contrast, avertizare sonoră). Se vor realiza și lucrări de înlocuiri de rețele, unde este cazul, și relocarea cablurilor aeriene în subteran”, transmit reprezentanții primăriei.
Concept nou, dar „unde este posibil”
Aceeași sursă spune că se mai preconizează și supraînălțarea trecerilor pentru pietoni și a traversărilor pentru biciclete, unde este posibil, precum și implementarea unui concept unitar de iluminat public, avându-se în vedere o diferențiere a caracteristicilor luminii pentru zone carosabile, pietonale și de repaus și iluminarea clădirilor importante din spațiul public, dar tot acolo unde este posibil.
Conceptul nou în care proiectul de drum este tratat în mod integrat spune, de fapt, că „se va analiza și posibilitatea montării unor băncuțe, rastele velo și coșuri de gunoi, dar și realizarea unei fântâni/cișmele (racordată la rețeaua de apă)”.
„În proiectare se va ține seama și de proiectul de reabilitare a malurilor Begăi și de reabilitarea Pasarelei pietonale Gelu, aflată la intersecția străzii Crizantemelor cu splaiul Tudor Vladimirescu, astfel încât realizarea trotuarelor și pistelor de biciclete din acest proiect să asigure continuitatea cu pistele de traversare pe malul celălalt al Begăi și cu cele existente de-a lungul canalului Bega, mai transmit cei din primărie.
Primăria Timișoara pune la bătaie aproape 14.000 de euro doar pentru proiectare, mai exact 67.830 de lei cu tot cu TVA. Ofertele se pot depune până în 20 iulie, iar firma care va fi aleasă va trebui să predea documentația în cel mult 45 de zile de la semnarea ordinului de începere. Strada va intra în șantier după ce primăria va găsi o societate care să execute lucrările. Dacă nu decide să le dea direct Societății de Drumuri Municipale, prin încredințare directă, așa cum se dorește în cazul Calea Buziașului.
Trimite articolul
XTotul se face degeaba daca nu ii skimbati numele!
ati schimbat numele a 350 de strazi si ati omis asta… din Hamlet ati facut Bach si din Naturii – Caceu… puneti-i un nume floral “Nyelv Anyós utca” in onoarea locatarilor
Era vorba lui Fritz cu privire și la strada Mangalia
ma pis pe primarie. 2021 si nu e in stare sa taie dracului pomii care atarna deasupra trotuarelor. dar nu mai poate primaria de grija pietonilor ce traverseaza strazile. fmm!
-
mars inapoi la tine in oltenia trogloditule daca iti plac trotuare si sosele fara copaci.
Băncuțe? Pretext de furat bani.
CUM DRACI ALEGETI STRAZILE??? 🙁
-
unde-i bossul cel mai mare se face prima data.
-
Ce bolnav.. Care “boss” ? De 28 de ani stau pe strada…de mine o fi vorba? Hahahah vorbești aiurea nu exista nici un “boss”
-
-
Dupa cartierul de resedinta al primarului, drumurile lui zilnice si zone de rezidenta ale unor persoane din anturaj. Zona Soarelui bine pusa la punct.
Mega artera, plin de trafic pietonal si velo. Oare nu ar fi bine sa faca si 2 benzi de bus si un mini canal pentru vaporeto???
Pe o strada plina de case, fara trafic prea mare, ne trebuie parcari cand pot sa isi bage masina in curte sau chiar sa o lase pe drum, ne trebuie piste de biciclete pentru vreo 2-3 betivi care stau pe strada si neaparat treceri de pietoni. Daca vrea sa treaca tanti lenuta la tanti afodita sa ia niste faina cu imprumut pe unde sa treaca???
Bine ca am terminat cu parcarile supraetajate, cu pasajele rutiere, cu unda verde pe toate bulevardele ai acuma putem sa ne ocupam de str. Crizantemelor!
ce dracu are strada asta de ii trebuiesc 4 benzi?
merge din bega intr o strada agolmera .
care i smenul aici?
Fa dracului Ovidiu Cotrus la 4 benzii ca ti se lipeste centura de el din Sagului si trec zilnic la parcul industrial mii de masini plus cele din Sanmihai Utvin Sacalaz
Iara ramanem fara iarba verde si copaci, pretext sa toarne mai multe betoane, asfalt si borduri de juma de metru , si pe caldura asta o sa fierbem pe asfalt si o sa se usuce si ce a mai ramas din iarba si copaci, pur si simplu masa de beton din oras e prea mare, cand se incalzeste degaja o cantitate mare de caldura care arde tot, inclusiv oamenii, imi pare rau Timisoara-mica Viena, de transformi pe zi ce trece in micul Bucale/Bucuresti pentru cine nu pricepe tiganeasca
-
Aveti dreptate ca nu este nevoie de si mai multe betoane. Cu o corectie, o statistica din 2015 arata ca in TM sunt 16mp spatiu verde per locuitor, iar in Bucale 24… desigur ca statisticile habar nu au cati locuitori nedeclarati sunt de fapt in orase, insa ce vreau sa spun e ca TM este un oras mai mic, cu putine spatii verzi de mare intindere, pe cand BUC are parcuri (inca) mari si zone de padure periferice, comparatia poate arata altfel… Cel mai bine ne concentram pe acest oras, unde intr-adevar se vede cu ochiul liber cum dispare vegetatia luxurianta si apar betoane, cladiri de birouri, intinderi de betoane si betigase jalnice pe post de copaci…
-
Sa privim spre Viena, Bucurestiul a fost si ramane micul Istanbul, de acolo vom primi doar mai multe betoane mai mult asfalt, au luat foc copii prin spitale la maternitatea Giulesti, asta spune totul despre gradul de inapoiere de acolo
-
Viena e bun de vizitat, dar este un chin sa locuiesti acolo. Prefer Timisoara curenta de mii de ori. Strazi inguste, toate fabricile la dracu, aglomeratie mare (multi oameni inghesuiti pe spatiu mic). Unul din cei mai buni amici ai mei a stat acolo, si a zis ca niciodata nu ar mai face asta
-
N-am fost niciodata la Viena, am citit doar ca e in primele zece orase din lume ca si calitate a vietii, ca au multa verdeata, parcuri , padure, apele sunt foarte curate, aerul la fel, toate astea din ce am citit, am fost la Bucuresti, Cluj, Oradea.Bucurestiul cladiri vechi darapanate de parca a trecut razboiul pe acolo, blocuri imense sovietice, metroul ok dar scump la intretinere, parcuri, lacuri, paduri, nu am vazut dar probabil ca erau in spatele blocurilor, necazul a fost cand m-am intors in Timisoara, in Gara de Nord am vazut aceiasi mizerie, aceleasi cladiri vechi neintretinute, m-am gandit ca n-am plecat din Bucuresti, ca Timisoara seamana din ce in ce mai mult cu Bucurestiul si asta nu e bine, nu mergem in directia buna, ghiulele alea de pe centru care marginesc sinele de tramvai in piata Libertatii-m-am gandit , de unde vin, ei bine vin de la Bucuresti , tampitii de acolo au fost primii care le-au folosit apoi au venit si tampitii nostri din Timi-usoara si le-au folosit si ei, se pare ca s-a stabilit o axa Teleorman-Bucuresti-Timi usoara a prostilor ajunsi la conducere in cele trei locatii, ma deranjeaza unele statii de tramvai si autobuz care poate sunt bune in Teleorman dar nu sunt de Timisoara/Temeswar/Temeschburg- de aceea am bagat in discutie Bucurestiul cu cine seamana Timisoara mai nou, ei bine seamana din ce in ce mai mult cu Teleormanul/Bucuresti in partile lor proaste.Eu tot cred ca avem mai multe de invatat de la Viena decat de la Bucuresti, Cluj, Sibiu , Oradea…o gramada de betoane turnate prost in toate aceste localitati pe care unii le dau drept model, pentru mine nu sunt un model de urmat.
-
-
-
Faceti ba podul la Solventul !
le face parcari la tiganii ce aduc masini “da pa dincolo” ca aia nu-si pot baga masinile in curte, si-au luat casa mancatias dar parcare tot afara la strada pe langa ca au cate 20 fiecare
Pe Crizantemelor sunt probleme la fundatia soselei, sunt 2 zone unde asfaltul s-a lasat vreo 10 cm, cred ca in jurul canalelor! Trecerile de pietoni sunt cu semafor, suprainaltarea nu cred ca e posibila, mai ales la cele paralele cu liniile de tramvai