„Dezvoltarea în forță” era cât pe ce să ajungă și pe strada Mangalia din zona Iosefin. Este strada preferată a primarului Dominic Fritz, care spune că aceasta va străluci din nou. Dar nu printr-o mare de beton așa cum voiau fosta conducere a primăriei și Societatea de Drumuri Municipale. Așa că se lucrează la un plan integrat pentru transformarea zonei cuprinse între Piața Iuliu Maniu și Bd. Dâmbovița.
SDM vrea parcare cu 166 de locuri
Problema străzii Mangalia a fost discutată în ultima ședință de consiliu. Alesul PNL Lucian Căldăraru spune că proiectul SDM se referă la o parcare de 166 de locuri.
„Pentru strada Mangalia există un proiect pentru o parcare cu 166 locuri la 45 grade. Ultima dată când am luat legătura cu SDM, avea aviz de construcție. Este un proiect inițiat de mine, aș dori să știu care este stadiul acestuia”, a transmis acesta colegilor săi.
Viceprimarul Ruben Lațcău a replicat că în zona respectivă sunt mai multe proiecte, dar nu sunt coordonate între ele.
„Este un proiect pentru Mangalia, mai există un proiect pentru Crizantemelor, mai este un proiect pentru Barac. Sunt mai multe proiecte individuale pentru zona respectivă. Este un proiect și pentru pasarela Gelu, dar toate proiectele astea nu se leagă unele de altele. Am avut o discuție cu cei de la Direcția Tehnică și, în momentul în care o să avem intervenție în zona asta, în cvartalul dintre Iuliu Maniu și Dâmbovița, o să avem o intervenție înglobatoare. Lucrăm să facem un pachet pentru această intervenție în zonă”, a explicat edilul.
Strada Mangalia pornește din str. Budai Deleanu și merge până la râul Bega. De mulți ani este transformată într-o parcare uriașă.
„Mașini care nu se mișcă cu lunile”
„Legislația spune că fiecare proprietate trebuie să aibă acces auto. Pe strada Mangalia sunt 90% locuințe individuale, motiv pentru care numărul mare de mașini nu justifică neapărat să tăiem copacii și să facem parcări. Cred că ar trebui să vedem de ce e un număr atât de mare de mașini acolo, câte dintre acele mașini sunt folosite și câte stau. Stau pe acea stradă și văd mașini care nu se mișcă cu lunile”, a spus și consilierul USR Răzvan Negrișanu.
Căldăraru a intervenit: „Știm de ce sunt atât de multe mașini. Sunt mașini care nu-și justifică staționarea”.
Fritz: E strada mea preferată în Timișoara
Primarul Timișoarei a intervenit și el în discuție, precizând că amenajarea zonei Mangalia trebuie să strălucească din nou. Dar nu printr-o parcare imensă.
„Vreau să spun că strada Mangalia e strada mea preferată în Timișoara, e foarte largă, e mult spațiu verde. Din păcate sunt foarte multe mașini. Tocmai de aceea țin și eu să strălucească din nou. Eu am dubii legate de proiectul actual, dacă vom obține acest rezultat sau dacă nu, dimpotrivă, o va transforma într-o parcare uriașă. Ar fi un păcat mare. De aceea, abordarea noastră va fi să avem această planificare integrată, în care nu ne gândim la proiecte individuale, ci la toată zona, care să ia în calcul și spiritul zonei. Este clar că e nevoie de o intervenție, dar am vrea ca zona să fie mai frumoasă după intervenție. De aceea ne uităm foarte bine la aceste proiecte”, a explicat Dominic Fritz.
Strada Mangalia a fost ocupată în ultimii ani de foarte mulți șoferi. În fapt, acolo funcționează o piață de mașini la mâna a doua, iar autoritățile n-au luat până acum nicio măsură.
Trimite articolul
XParcarea va fi ocupata de samsari. Ar trebui facut ceva, sa plateasca.
Dintr-o sumedenie de strazi exceptionale, atat din punct de vedere arhitectural cat si peisagistic, chiar str. Mangalia sa fie una dintre cele mai stralucite strazi din Timisoara? Parca ai conduce o comuna, nu o resedinta de judet!
-
Plina strada de autovehicule ale serviceurilor ilegale si ale samsarilor…
Piata de masini e putin zis,mergeti in zona Dambovita,unde se despart tramvaiele pe platoul din fata statiei peco acolo este un cetatean care a ocupat toata parcarea,cand spun toata parcarea chiar asa este,apartin celui care are pensiunea in spatell statiei peco,oare politia comunitara nu se sesizeaza cu privire la acest aspect?
-
Mai avem politie comunitara??? O rușine de instituție plătită din bani publici. Au văzut ca este mai ușor sa dea amenzi de circulație decât sa își vadă de atribuțiile ei. O cloca de putori care se plimba pe banii primăriei. Ar trebui schimbata din temelii…
-
Asta voiam sa zic. In apropiere de strada Mangalia, de turnul de apa din Iosefin, e o sectie de politie. Aia ce pazesc acolo? Baieti, daca nu faceti traba, predati atunci dotarea si plecati la munca. Facem noi traba in locul vostru. Emigrabnti, vecini cretini zgomotosi, bizoni parcati, tot rezolvam in locul vostru.
-
-
Si mai grav,spatiul respectiv nu e parcare,dar cand sunam la (cațeii)comunitari,rad de noi.
-
Tocmai s-a schimbat legislatia. Vor incepe sa ridice masinile parcate aiurea pe spatiul public.
-
Dar doar daca sunt sesizati ca masina respectiva nu s-a MISCAT de pe locul respectiv minim 6 luni. Astia le muta dupa 5 luni si nu le mai ridica. Deci, dupa sesizare, in care trebuie sa declari ca nu s-au miscat de 6 luni, vin si le pun hartie. Daca timp de sase luni de la hartie masina nu s-a miscat din loc, (probabil) vin si o ridica.
-
-
Dominic vrea sa sublinieze ca el nu este rasist si iubeste cetatenii de etnie rroma care locuiesc pe acea strada si inseala cetatenii urbei pe care o conduce,facand tranzactii la negru cu autorurisme rulate.Sa fie asta motivul pentru care e strada lui favorita?!
L-as ruga pe d-l primar ca proiectul care vrea sa-l promoveze sa fie pus cat mai repede in executie.VA roaga un bastinas al str.Magalia de 65 de ani.
-
PE CARE
Perfect de acord cu primarul, trebuie sa incetăm sa mai distrugem spatiul verde si sa gandim untar pt. o zona intreaga, nu pe bucatele!
O treime din strada e ocupata cu masinile straine aduse de cetatenii rromi , si inca o serie se epave.noi, ceilalti ne chinuimsa gasim locuri de parcare. Salutara initiativa de a se ocupa de strada a primarului. Abia asteptam.
Parcari se pot face si bune dar si rele.
Un exemplu de porcarie de parcare este aia facuta de Robu , nu mai stiu zona, unde in locul garajelor daramate a turnat doua hectare de asfalt, fara canalizare, si mai inalt decat intrarile blocurilor din jur, unde daca ploua, intra apa de ploaie in intrarea blocului. Fara pomi , care au fost taiati, si unde iti poti coace oua pe asfaltul incins.
Alta modalitate de parcare este cam ce am vazut in Vest (locuiesc in Germania) unde se face parcarea dintre blocuri cu pomi si boscheti (deci zona verde) intre randurile de masini parcate , unde parcarea are canalizare ptr. apa de ploaie , si parcarea este la o cota mai joasa ca strada si intrarile la blocuri. Si unde vara este umbra. Sa nu spun ca la aceste parcari sunt cu numere si inchiriate la locatarii din zona si unde nu gasesti samsari cu masinile lor.
Insa in Vest (vorbesc din experienta din Germania) este organizata si ridicarea masinilor care nu respoecta interdictia de a parca acolo. ca asa vor muschii lor si ca “si asa nu li se face nimica”.
In Vest daca am parcarea inchiriata, ptr. care platesc lunar xx euroi, si se pune unul ilegal pe locul meu, pot sa chem Politia, vine Politistul sau imputernicitul de la Politie. Ala prima data incearca sa gaseasca soferul vinovat. Nu-l gaseste, cheama el, – deci nu eu – pe aia de la ridicari si aia vin. Daca intre timp apare impricinatul plateste numai cursa goala a aluia cu ridicatiúl. Daca nu apare ala , i se ridica masina si aia costa la sfarsit cam vre-o 2-300 de euroi, cel putin, plus formalitatile, umblatrul, hartii de complectat, etc. Mai amintesc ca in acest caz vinovatul are si o amenda copioasa de plata, pe langa ridicatul masinii.
Nu aveti in Timisoara si partea asta cu sanctionarea, va fi tot timpul cu certuri, contestatii, plangeri, etc, etc.
In Germania sa contesti un proces verbal al unui politist in instranta are sanse cam 1% de castig. Optimist inca. Plus ca cine pierde procesul are de platit cheltuielile de judecata si astea nu sunt 100 de lei ci, cateva sute de euro la sfarsit, cu instanta, avocat, bla, bla.
-
Ca o completare la ce a scis al de mai sus,
Plus ca in Germania daca ai facut o neregula ce se sanctioneaza la intocmirea procesului verbal nu este nevoie de semnatura ta, ca vinovat. De obicei la controalele pe strazile si soselele Germaniei sunt 2 politisti. Amandoi semneaza procesul verbal, Nici nu cred ca ti se cere sa semnezi. Nu stiu, ca nu am avut placerea de a fi amendat.
La radar, daca te-a fotografiat, politistii din masina intocmesc procesul verbal, adauga poza cu masina, viteza, etc, semneaza amandoi si asta a fost Primeste cu poata acasa ala pe numele cui e inscrisa masina, ce si cat ai de platit si un formular in care poate sa conteste ca nu el a fost la volan, dar tre sa dea declaratii cui i-a incredintat masina in acea zi, la ora de xx.
Aud ca prin Romania daca ala nu vrea sa semneze procesul verbal, nu i se recunoaste fapta. Deci daca ai tupeu nu patesti nimica. Sa nu spun ca in Germania daca esti reticient cu politistii si te iei cu ei in gura, asta se sanctioneaza separat.
Si cum spunea si cel de dinainte, la o adica daca faci contestatie la judecatorie contra procesului verbal ai sanse minime de reusita. Este insa tot adevarat ca in Germania politistii sunt parca mai stilati, nu se cearta cu tine, nu intinde nimeni mana sa-i dai mita, etc. Un politist care ia mita – si se si dovedeste ca asa este – este zburat automat din politie, cu toate avantajele ce se deduc din functia de politist. Plus ca isi pierde dreptul de pensie si se trezeste la o adica pe strada, fara job, fara pensie din anii ca politist, si cu tinicheaua de coada ca a fost dat afara. Deci este fiul ploii, bun de asistat social.Este foarte dur statul in asemenea cazuri. La fel de dur este si cu alte categorii din sistemul de Politie si juridic, adica judecatori, procurori, functionari in administratia statului. etc.
-
La cetateni mai stilati, politisti mai stilati. Acu’comparati si voi cocina din Ro cu normalitatea de la vest…
-
“Aud ca prin Romania daca ala nu vrea sa semneze procesul verbal, nu i se recunoaste fapta.”
Asta e o legenda mioritica ce nu va muri niciodata.
Pe procesul verbal semnezi de LUARE LA CUNOSTINTA nu semnezi ca-ti recunosti vina. Cu semnatura aia confirmi ca da, stii ca s-a incheiat un proces verbal pe numele tau si ca termenele aferente (de plingere impotriva, plata, executare etc) incep sa curga din momentul semnarii.
Daca refuzi sa semnezi de luare la cunostinta in cel mai bun caz cistigi vreo luna-doua, risti sa nu primesti copie dupa PV necesara la plata amenzii si la o eventuala plingere, risti sa nu stii exact cind incep si expira termenele de plata, contestatie etc a PV-ului si risti sa-l enervezi pe agentul constatator ca-l pui sa-si miste fundul la treaba suplimentara pentru comunicare PV asa ca risti sa-ti mai bage si el niste strimbe absolut legale. Ca poate, de aia.
Asa ca sa nu semnezi de luare la cunostinta daca ti se da ocazia e o timpenie. Daca ai ceva de comentat, agentul constatator e obligat sa consemneze in PV, folosesti aceasta prevedere pentru a-ti face cunoscute obiectiile.
-
Atâta timp cât parcările sunt _la liber_ și gratuite, ele vor fi abuzate de cetățenii cu obrazul mai gros. Singurul mod in care pot fi înlăturați acești tupeiști este prin introducerea unui sistem de abonament de parcare.
Din pacate se pare ca ne-am luat tzeapa cu Fritz.
-
Și 8 ani de zile ai dormit sub stăpânul robu.
-
N-am dormit nici eu si nici Robu: Pasajul Jiul, Popa Sapca, Michelangelo, Piata Unirii, toate drumurile largite, ajungi din Sud in Nord si invers in 20 de minute(inainte de Robu iti lua o ora) si mai sunt … dar nu are rost sa mai continui ca se pare ca nu stai in Timisoara daca nu le vezi, sau pur si simplu ai uitat cum arata orasul inainte. Bine, in apararea ta, multi au uitat. In schimb, se pare ca Fritz este cel care vrea sa doarma sau este doar incompetent din moment ce a spus ca nu are bani pentru pasajul Solventul decat cel mai devreme in toamna si cine stie atunci cu ce motive mai vine. Aici vorbim de cel mai important proiect pentru Timisoara din ultimii ani care n-ar trebui sa aiba culoare politica. Si care ar trebui facut chiar si cu credit daca banii sunt problema, desi cred ca si asta ii o minciuna sau o lipsa de competenta marca Fritz. Sau doar trage de timp ca sa para ca a facut si el ceva si sa nu-si asume Robu toate meritele.
-
a facut Robu de-a dres; a facut pe el si a dat pe fani
-
Ce vorbești, (p)omule? Piața Unirii și zona pietonală, ca și pasajul Michelangelo le-a moștenit, cu finanțare EUROPEANĂ, de la Ciuhandu. Pentru că toate celelalte de care pomenești le-a făcut din bugetul local. În OPT ani de zile n-a obținut O finanțare europeană, în afară de anveloparea unor blocuri (și aia anchetată de OLAF) și tramvaiele cumpărate de la turci. Tramvaiele astea ne vor mai costa, pentru că trebuie omologate. Alea de la Astra, omologate gata și mai ieftine nu erau bune. Păi ce, compari excursia la Istanbul cu excursia la Arad? Peșcheșul nu vine de la Astra…
-
De acord ca le-a mostenit, dar le-a continuat fara comentarii. Fritz nu, exemplu complexul sportiv din Lipovei pe fonduri europene, la care n-a semnat decat sub presiune, iar acum trage de timp cu autorizatia. Toti vrem sa fie bine in Timisoara. Sa dea Dumnezeu sa faca Fritz macar cat Robu. Deocamdata el doar continua campania, cu subiecte care invrajbesc oamenii. N-am auzit nimic despre demararea vreunui proiect european ci doar despre orpirea lor.
-
-
-
Dezvoltare-nedezvoltare in forta dar daca nu da drumul la Pasajul Solventul desi ii semnat deja contractul cu constructorul atunci chiar ca va fi cea mai mare dezamagire. Scuza cu lipsa banilor nu tine decat la fraieri. Macar Robu nu a oprit proiectele lui Ciuhandu. Asta ii un penibil fara margini daca opreste si ceea ce toata lumea vede ca ii necesar.
-
Pai Pasajul Solventul e din bugetul UAT (adica al primariei, sa intelegi si tu). Daca n-ai bani, te mai apuci sa-l faci? Asa faci acasa, n-ai un chior, dar chemi meseriasii sa iti schimbe gresia si faianta? Si robu tau a continuat niste proiecte finantate din BANI EUROPENI, istetule.
-
Ti-am scris mai sus pentru cine ii scuza cu lipsa banilor. In alta ordine de idei, primaria, si asta ar trebui sa stie Fritz, fiindca tu se pare ca nu stii, se bazeaza pe bani care intra incontinuu nu ca la tine acasa. Doar trebuie gestionati cu cap. De asemenea, nu trebuie sa ai toti banii deodata ca tine cand iti pui faianta si iti cer mesterii superavans+materiale, statele lumii, primariile lucreaza pe datorii. Asa functioneaza peste tot si se pare ca functioneaza bine. Fritz vrea doar sa traga de timp si sa opreasca proiecte fiindca nu este in stare sa le administreze. Si da, spre deosebire de Robu, se pare ca Fritz vrea sa oprrasca si proiecte finantate din bani europeni, exemplu: complexul sportiv din Lipovei, la care a tras de timp cu semnatul si acum trage de timp cu autorizatia de constructie pe care tot el trebuie s-o prelungeasca. Cat despre limbajul tau jignitor, este tipic pentru o persoana care nu are argumente si nu intelege ce se petrece in jurul sau.
-
Daca te-am etichetat “istetule” este jignitor? Daca stiam ca ma conversez cu o mademoiselle aveam mai mare grija. Scuzele mele. Dar din incasarile curente trebuie sa achiti alte facturi: ale primariei, ale spitalelor, ale unitatilor de invatamant, subventiile. Nu iti poti permite sa incepi investitia si sa o lasi la jumatate, pentru ca nu ti-ai platit prestatorul de 5 luni. Str. Alexandrescu se face din bugetul local. Pe ala trebuie sa il platesti ca sa continue. Daca incepi, cum a facut robu, 10 santiere si nu le termini, care-i gheseftul? Grigore Alexandrescu inceputa si oprita 5 luni, centura (inelul 3 de circulatie) inceputa pe la TRW si oprita de UN an. Ma opresc aici cu enumerarea, pentrui ca nu mai am nervi. O zi faina.
-
-
Ar trebui sa intram si noi in secolul 21 sa avem niste parcari supraterane macar pt unele cartiere mai aglomerate incat sa putem redobandi din teren pentru pietoni si spatii verzi.
Suntem la camp. Avem loc si eu unul nu vreau un oras PENTRU masini si parcari. Avem ocazia sa luam deciziile bune acum, dat fiind ca suntem f in urma cu infrastructurile oricum. Hai sa nu facem un cacat greu de remediat in viitor.
Nu va temeti, prin grija liberalilor lui Robu parcarea e prevazuta doar in zona IMAIA si a noului complex rezidential ce se ridica falnic acolo intre case. La fel s-a intamplat si pe Damsescu, aceeasi poveste, liberalul Robu murea de grija parcarilor pentru riverani si a iesit o parcare fix in fata halelor fratilor mostenitori ai Timisoarei. Acolo nici macar nu au avut bunul simt sa faca trotuarul si pe cealalta parte a strazii ca sa ascunda aparentele, au betonat fix la halele inchiriate ale Cristestilor si au declarat strada reabilitata.Liberalii zumzaie pentru ca au ridicat spagile de la dezvoltatorul mastodontului din fata IMAIA pentru parcare, si nu sunt siguri pe Fritz ca le-o aproba. Si acu vedeti de ce se temeau liberalii de venirea USR la primarie, pentru ca le incurca multe socoteli gata facute, iar situatii de genul asta sunt multe in oras. Aici liberalii si psd-istii s-au avut ca fratii, si e de urmarit daca trag si USR-ul in hora asta. Daca Fritz ar fi de buna credinta, ar face o zona verde fix in fata complexului rezidential, ca sa aiba si viitorii locatari de acolo aer curat, iar parcarile le-ar lasa in seama dezvoltatorului, cum ar fi fost normal in faza aprobarii proiectului.
Vom avea o dezvoltare in ritm de vals, un pas inainte, doi pasi inapoi.
Este strada preferată a primaruli Fritz? De când? Pai sa vina sa vadă ce se întâmplă pe strada. Sa trimită angajații ca are o gramada care nu face mai nimica.