Timișorenii care locuiesc în zona străzii Mareșal Constantin Prezan au fost informați încă de la sfârșit de săptămână că începe șantierul pentru modernizarea arterei. Și STPT a transmis că troleibuzele de pe linia 15 nu mai întorc la Parcul Pădurice, ci vor continua traseul pe Calea Martirilor până la sensul de la ieșirea din oraș spre Giroc.
„Vă rugăm să nu parcați pe partea carosabilă și trotuar deoarece se execută lucrări pentru modernizarea străzii Mareșal Constantin Prezan. Circulația autovehiculelor va fi interzisă începând cu data de 6 iulie 2020 – 21 decembrie 2020. Vă mulțumim, Strabag SRL”, scrie pe afișele lipite de reprezentanții Strabag în zonă.
Reprezentanții Primăriei Timișoara au anunțat o întâlnire cu constructorul, luni, la ora 12.30, pentru predarea amplasamentului. Va urma organizarea de șantier și începerea lucrărilor, cu săpături pentru rețelele edilitare.
Patru benzi, două pentru parcare
Strada Mareșal Constantin Prezan va fi lărgită la patru benzi de la Calea Martirilor până la str. Venus, iar de acolo până la intersecția AEM va avea două benzi. Conform celor din primărie, se va circula doar pe două benzi, urmând ca primele să fie folosite drept parcare.
Proiectul cuprinde și două sensuri giratorii noi, reamenajarea intersecției cu Bd. Sudului, a intersecției cu Calea Urseni și str. Venus, dar și amenajarea trotuarelor, a pistelor de biciclete, a locurilor de parcare și a spațiilor verzi. Va fi extinsă și rețeaua de troleibuz și se va lucra și la rețelele edilitare.
Lucrările sunt efectuate de societatea Strabag, care lucrează cu subcontractanții Tubular Tehno Sistem și Cons Electrificarea Instal. Costă 41,7 milioane de lei cu TVA, echivalentul a 8,6 milioane de euro. Investiția se face cu bani din bugetul local, iar durata contractului este de 16 luni.
UPDATE. Primăria a predat amplasamentul, Strabag e deja pe teren
Reprezentanții primăriei au predat, oficial, amplasamentul pe str. Mareșal C-tin Prezan, iar muncitorii de la Strabag s-au apucat încă de luni dimineață să decoperteze asfaltul. E destul de mult de lucru, dar cei de la firma constructoare spun că speră să finalizeze lucrările în 16 luni, în cazul în care nu descoperă vestigii în subteran.
Într-o primă etapă se va lucra pe bucata ce leagă Calea Martirilor 1989 de str. Uranus, care a fost și închisă circulației. Se va interveni în total pe o lungime de 1.816 metri: 1.315 pe fosta str. Lidia și 501 pe strada Venus. Ambele străzi vor avea 13 metri lățime și două benzi pe sens.
Sensul giratoriu de la intersecția cu Mareșal C-tin Prezan și Bd. Sudului va avea trei intrări și trei ieșiri, iar cel de la Mareșal Prezan, Venus și Calea Urseni la fel.
În descrierea proiectului făcută de primărie scrie că vor fi amenajate piste de biciclete pe trotuarele de pe ambele sensuri, cu o „lățime între 1-2 m”, dar și treceri pentru biciclete adiacente trecerilor pentru pietoni, iar trotuarele vor avea una de 1-2,5 metri. Zonele verzi se vor întinde pe o suprafață de 19.550 mp. Structura rutieră va avea o grosime de 101 cm, cu mai multe straturi.
Șantierul începe cu rețelele edilitare: se fac canalizare pluvială și menajeră, rețea de alimentare cu apă, rețea de canalizare meteorică pentru preluarea apelor de pe drumul nou propus prin intermediul gurilor de scurgere proiectate, canal tehnic, sistem de iluminat public pentru circulația auto și pentru cea pietonală.
Proiectul include și extinderea rețelei de troleibuz până la Bd. Sudului. În scurt timp ar urma să intre în șantier și Bd. Sudului, dar primăria încă așteaptă avizul de mediu pentru demararea lucrărilor.
Articole pe aceeași temă:
Interzis pe strada Mareșal Constantin Prezan, începe luni șantierul. Noul traseu al liniei 15
Trimite articolul
XBai frate. Japonezii sau Nemtii fac o lucrare de genu in maxim 1 luna cu tot cu organizare si executie (ca sa nu mai vorbim de calitate) si astora le trebe 1 an si pentru 1.5km. Bah, iesiti la vot sa nu mai iasa mascariciu asta primar.
-
Si daca iasa Fritz la alegeri, o sa lucreze Strabag mai repede sau ce? Nu tot cu ei o sa lucreze? Strabag e o firma privata, nu ii poti impune tu cum sa lucreze. Nu iti convine, cauti pe altcineva. Si sunt sigur ca la lucrari asa mari nu ai chiar multe optiuni. Nu e ca si cand ai cauta un mester sa iti puna parchet acasa.
-
corect !!!
-
Sunt un postac tenelist si unde vad un articol sau comentariu despre useristi, ma bag si eu in seama ca asa e ordinul. Mi-au zis: unde vezi articol sau comentariu cu Fritz, sari si comentezi si tu impotriva.
p.s. Vad ca firmele care lucreaza la mall se misca excelent cu lucrarile. In cat timp a fost gata parcarea supraterana?
Sictir lingailor de partid!-
Daca aduce o firma ca la mall, va costa poate de 2x mai mult. Si din nou nu e bine ca se cheltuie prea mult cand se putea mai bine.
-
-
-
Japonia? Germania? Ai gandit mult pana sa ne compari cu tarile astea? Lasa timiditatea si uita-te printre tarile africane si sud-americane ca sa faci comparatii cu Romania.
Noteaza in calendar, cel tarziu in 2030 vei citi articole despre zeci de mii romani stabiliti in Africa pentru ca se traieste mai bine. Asta daca omenirea trece cu bine peste tentativa de instaurare a fascismului in SUA…dupa care urmeaza Europa…sau sunt tampiti care cred ca scenariul BLM se rezuma doar la USA? -
Si tu ce esti, german sau japonez?
Iti spun eu ce esti. Esti sarac, asta esti. Un sarac cu gura mare. -
dam din gura ca sa nu tacem .. e la moda
Primar de 2 lei. 8 ani de santier + inca 2 in Soarelui. Atat il duce capu pe nemernic. Copilul meu avea 1 an cand a iesit asta primar. Cei sapte ani de acasa i-am predat prin santierul nemernicului,
-
Nu te retinea nimeni sa-i predai cei sapte ani de acasa din casa. 😉
Dam si noi cu substante pt insecte?traim in țânțărișoara Dom’ Primar
Parca acum cativa ani era un santier acolo? era sapat vreo 2 metri si circulatie inchisa cam un an… de ce, rahat, nu au facut atunci si lucrarile astea?!?!?!?!? Pai cum sa faci totul o data!? esti nebun!? nu mai iese banul asa gros.
-
Ca la nebuni ! Dupa vreun an sau doi de santier , acum o iau de la capat 🙂 Ma bucur ca am fugit in Giroc dar e trist ca trebuie strabatuta si Timisoara ocazional.
tipic romanesc si golanesc …nu parcati, nu circulati…alternative ? chiar ar trebui schimbat ceva, dar ?
-
Nu mai fii idiot. Asta e alternativa.
-
Tu in afara ca-l pupi in cur pe Robu , ce alternativa mai ai?
-
-
Asa ii peste tot , mai iesi in lume .
16 luni si peste 8 mil euro pentru un drum de 1,4 km, chiar nu mai există nicio limita la prostie si la furat? O banda de circulatie va fi folosita ca parcare, pe bune? Oricum nu e doar vina lupului hot, si oile care stau si privesc ca proastele au vina lor!
-
Nu exista limita pentru prostie, dupa cum dovedesti.
-
Daca ar exista limita pentru prostie nu ar mai avea TNL membrii noi.
-
Draga oita, te-ai simtit atinsa si lezata?
-
Cred ca ar merge o fantana cantatoare cu steag si semafoare in sens
pe margini sar potrivi palmieri
trotuarele ar trebui facute cu dale tip sah ca si in centru
toata strada lidia ar trebui sens unic
nar strica chiar niste papagali in padurice
…..parerea mea
-
De acord cu tine, cu conditia ca papagalul vopsit sa fie pe cea mai inalta creanga
Oare au mai ramas chiriasi la Gataia sau toti au scapat pe site ?
-
Tu erai ultimul. Ghinion, te-au scăpat.
turnul Eiffel l-au facut in 1889 in 2 ani
16 luni pentru 2317 metri in oras?! Adica o eficienta de 4.83 metri pe zi?! Daca construiau autostrada prin muntii Himalaya intelegeam, dar asa chiar nu pot sa inteleg cine ar accepta un asemenea termen limita. Bataie de joc e putjn spus.