Anul acesta se fac exact șase ani de când conducerea primăriei promite să decongestioneze traficul în zona Oituz – Punctele Cardinale. Șoferii ar fi trebuit deja să facă mai ușor legătura între str. Popa Șapcă și Calea Alexandru Ioan Cuza, respectiv Calea Aradului.
Primăria are din 2014 studiu de fezabilitate și din anul 2016 are proiect tehnic. Tot de atunci încearcă să găsească și un constructor. A făcut trei licitații: în 2016, în 2018 și în 2019. Toate cu ghinion, pentru că nicio firmă de construcții nu a fost interesată de oferta PMT.
Specialiștii municipalității au mai lucrat la sumă, astfel că în decembrie 2019 a fost actualizat devizul, iar în ianuarie 2020 s-a dat drumul la cea de-a patra licitație. Suma pusă la bătaie: maximum 5,93 milioane de lei cu TVA, adică 1,2 milioane de euro. Pentru nici jumătate de kilometru de asfalt, cu mențiunea că se vor face și lucrări edilitare.
S-au putut depune oferte până în 12 martie, dar „la data limită de depunere nu au existat ofertanți care să depună oferte”, se arată pe SEAP, astfel că licitația a fost anulată.
1,2 mil. euro pentru nici 500 de metri de asfalt
Unul din cele două drumuri ar urma să facă legătura între str. Popa Șapcă și Intrarea Doinei/Calea Aradului, iar celălalt ar urma să fie perpendicular pe acesta de pe str. Oituz.
„Sectorul studiat este situat în zona centrală a municipiului Timişoara, în interiorul careului format din str. Oituz și Popa Şapcă, respectiv Penitenciar şi zona de blocuri de pe Calea Aradului. Obiectivul principal al investiţiei îl constituie realizarea a două străzi, inclusiv utilităţile aferente acestora, care vor deservi clădirile existente şi viitoare de pe platforma noului Campus Universitar Oituz”, susțin reprezentanții PMT.
Cele două străzi nu vor avea nici împreună 500 de metri. Una va fi de 276 de metri și va merge de la Popa Șapcă spre Intrarea Doinei, cu ieșire pe Calea Alexandru Ioan Cuza, iar cealaltă va avea 169 de metri și va lega cealaltă arteră de str. Oituz.
Vor fi străzi de categoria a treia, cu un carosabil de 7 metri lățime, trotuare, rețele electrice și lucrări hidroedilitare. Este foarte probabil să nu aibă piste de biciclete, pentru că în documentație nu scrie nimic despre astfel de trasee.
Lucrările ar trebui să fie gata în șase luni de la deschiderea șantierului, dacă va avea și cine să-l deschidă. Rămâne de văzut dacă PMT lansează a cincea licitație sau se mai gândește la condițiile impuse firmei constructoare.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XNu s-a ajuns la o intelegere pe spga!
Cu numai 500m lungime nu sant bani destui pentru impartit la toti si sa mai faca si cei 500m de strada.
Daca este se schimba proiectul se se face numai un trotuar ingust de 500m lungime cu aceiasi valoare a proiectului sa vedeti atunci cati ofertanti vor aparea inclusiv firme cu 0 angajati infiintate saptamana trecuta.
Strada inutila, la fel ca Robu.
Cum, nu mai e nimeni amator de combinatii care te dau pe mana DNA? Ehei, pe vremea lui Dragnea ar fi fost coada la facut un ban usor….
Asemenea lucrari se fac de catre Primarie, prin firma proprie, SDM, dar ati uitat, prea prinsi in afaceri din care pica ceva.
Neinteresante !!!
SI CE SE MAI PLING PATRONASII ROMANI ASTIA SUNT CA PRIMARII PSD PENTRU 50 000 EURO NICI NU SE DAU JOS DIN PAT !! SE TRARSTE INCE BINE DIN SPAGA IN ROMANIA !!!
Bine, bine, da cat se platste pentru lucrare, ca alea 1,2 milioane este numai spaga, comisionul, deranjul, platile “aduiacente”.
Pai juma de kilometru de strada e interesant abia de la o suma de 4-5 milione de euroi. Asta chiar ne crede prosti, ca muncim de pomana?
Strazi fara prioritate,fara sensuri, Robu le vrea realizate ? Pe banii lui,,nicidecum.