Planul fostei administrații pentru decongestionarea traficului în zona Oituz – Punctele Cardinale datează de șapte ani. Acolo urmează să fie amenajate două străzi noi, care să lege Popa Șapcă de Calea Alexandru Ioan Cuza, respectiv Calea Aradului. În aprilie 2016 a pornit prima licitație pentru execuție. Au fost șase licitații, trei dintre ele doar în cursul anului trecut, care a fost unul electoral. Procedura a fost atribuită în cele din urmă în decembrie 2020, singurei firme care și-a depus oferta pentru contractul de cel mult 5,9 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 1,2 milioane de euro.
Străzile ar urma să fie amenajate de asocierea Bauerhof Agrobanat (lider) – Strabag – Constructim SA – SC AVM Project Invest SRL, dar șantierul nu va porni prea curând.
„Nu am dat ordinul de începere și nici nu am să-l dau anul acesta din simplul motiv că acolo sunt niște șantiere foarte mari. De exemplu, facem noi Lenau (campus școlar – n.r.), face universitatea o sală sportivă, institutul de fizică. Dacă amenajăm un drum de deservire, va fi distrus total până când vor fi gata șantierele. Nu o să ne apucăm de el anul acesta. Problema e că licitația este adjudecată”, ne-a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.
Cele două noi artere de circulație nu vor avea nici 500 de metri împreună. Una va fi de 276 de metri și va merge de la Popa Șapcă spre Intrarea Doinei, cu ieșire pe Calea Alexandru Ioan Cuza, iar cealaltă va avea 169 de metri și va lega cealaltă arteră de str. Oituz. Conform documentației, vor fi străzi de categoria a treia, cu un carosabil de 7 metri lățime, trotuare, rețele electrice și lucrări hidroedilitare. Este foarte probabil să nu aibă piste de biciclete, pentru că în documentație nu scrie nimic despre astfel de trasee. Lucrările ar trebui să țină șase luni, de îndată ce va fi dat ordinul de începere.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XCea spre Oituz îmi dă emoții. Sunt niște platani superbi pe direcția aia, sper sa nu fie pe traseu. Din desen nu par, dar …
Fosta administratie vrea sa le amenajeze ? Roxi draga, mai multa atentie la limba romana.
Gândire de ……incredibil, gândire exact cum s-a întâmplat la mine pe stradă……deci: sa asfaltat trotuarul, după o lună a venit aquatim și a spart sa monteze o țeavă a asfaltate inapoi….dupa 2 luni au venit cei de la digi și au spart trotuarul sa puna cablurile sub pământ și au asfaltat din nou….acuma trotuarul este decalat foarte rau…. ce vreau sa zic…. de ce sa fie un șantier doar odată când poate tine toată viața acel șantier!!!
Promisiuni sunt si ptr. repararea str.-lor, G.Cosbuc si Paul Chinezu, care nu au legatura cu santierul si nu ae executa nimic. Totul e promis din perioada modernizarii zonei pietonale, din piata unirii. Poate se va executa acum.
Nu prea inteleg ce va decongestiona aceste strazi, poate vor incurca mai mult, sincer nu le vad decat pentru riverani, daca acolo se va construii ceva blocuri, probabil interese imobiliare…
In rest oricum o dai tot se mva aglomera la iesire de pe aceste strazi…
-
La modul cum sunt schitate ,eventuale ‘artere’ de cartier nu fluidizeaza traficul rutier Puncte Cardinale-Oituz- Marasti-Calea A.I Cuza , poate bretele de intrare la campus Lenau pe linga Penitenciar si str.Oituz, prin fata facultatii de Litere si Teologie,pe linga fronton- est Facultatea de Arte si Design ; cat priveste bretea conexiune cu str.Intr.Doinei si asa supraaglomerata pentru locatari si mijloace de aprovizionare (Profi;Banci,etc ,etc ar fi bine sa consultati si riveranii,eventual iesire spre bretea Oituz(sens unic) cu bariera acces controlat spre iesire in Popa Sapca sau Oituz,pentru cei care intra in zona depe AICuza,mai cugetati pina se finalizeaza santierele UVT unele n-au iunceput altele dureaza de cca 12ani,(asa zis Institut de cersetari ‘avansate ‘de mediu (avanseaza greu),mai nou rebotezat Institut de Fizica ,si alte amplasamente unele neutilizate (Sala de Sport);poate o parcare S+P +1 ar putea fi amplasata intre Sala de Sport si Penitenciar ,cu iesire prin subpasaj in str.Demetriade se pot studia si alte propuneri.