Studenții sunt așteptați din nou în bănci în toamnă, în formația completă, dacă situația epidemiologică va permite – este dorința celor patru mari universități din Timișoara. Deciziile există deja la nivel de fiecare universitate, pentru reînceperea cursurilor în format fizic.
„Aprobarea propunerii conducerii Universității de Medicină și Farmacie Victor Babeș din Timișoara privind desfășurarea activității didactice aferente anului universitar 2021-2022 în sistem on-site (prezență fizică) pentru toate programele de studii universitare de licență, master și doctorat, cu respectarea măsurilor de protecție în conformitate cu legislația în vigoare pentru acea dată (dacă este cazul), având în vedere avizul favorabil din partea Comisiei de analiză a situațiilor epidemiologice din cadrul UMF Victor Babeș din Timișoara”, este o hotărâre a UMF Timișoara încă din luna iunie.
Și la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului s-a luat în vedere acest aspect, iar Universitatea de Vest din Timișoara își exprima aceleași intenții, susținând că 75% din personal este vaccinat.
„Universitatea de Vest din Timișoara a decis să pregătească organizarea tuturor activităților didactice aferente anului universitar 2021-2022 cu prezență fizică, în spațiile de învățământ ale instituției. În situația în care legislația în vigoare la momentul respectiv va presupune alt mod de desfășurare a procesului educațional, decizia va fi adaptată în consecință”, spun reprezentanții UVT Timișoara.
Și Universitatea Politehnica din Timișoara se pregătește pentru reluarea cursurilor față în față, „pentru a aduce normalitatea în viața elevilor”, spun reprezentanții universității.
„Și cadrele didactice se pregătesc pentru a relua viața universitară în condiții normale, cu studenți prezenți fizic în amfiteatre și săli de cursuri, considerând că este extrem de importantă interacțiunea directă cu studenții, cărora doresc să le asigure cele mai bune condiții de pregătire academică. Totodată, experiența predării în format online din ultimul an și mijloacele tehnice în care Universitatea Polithenica a investit și excelează în acest moment va asigura o calitate superioară a predării cursurilor într-un mod inovativ”, transmit reprezentanții UPT.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
XNu prea cred, daca pregătesc valul 4. Parca acolo am ramas
-
Da da
Noua ordine mondiala digitala
Vorbim noi 🙂
Cu catca mai repede cu atat mai bine, scoala nu trebuia intrerupta indiferent ce.
-
politicienii trebuie sa fie cat mai imbecili. si universitatile scot cat mai multi politicieni. ai vazut robulake cat de retardat e. eh, se poate si mai retardat de atat!
Scoala a avut, teoretic, ocazia de a se remodela, de a fi pentru orice elev sau student “a doua familie”, care ofera atat educatie formativa, cat si o selectie de informatii si experiente ce il pregatesc pe anume linii de specializare. NU a profitat de aceasta ocazie. A aratat doar ca este un sistem statut, de oameni plictisiti, inotand in birocratie si intr-un torent de deseuri rezultate din serii de reforme, una mai tampita decat alta.
In aceste conditii – ca atat s-a putut, sau ca atat s-a vrut, cei din sistemul scolar transpar ca fiind lipsiti de vocatie, chemare si interes pentru exact justificarea lor de a fi acolo – elevii. Practic, multi ocupa degeaba locul, fiind mai potriviti pentru meditatii sau scoli private, unde li se accelereaza neuronul, cand vad banutii cum trec din mana in mana sau cont in cont. Incapatanarea lor de a sta agatati de scaune, posturi, avantaje interne ale profesoratului nu face decat sa distruga sansele elevilor mai sarmani… la orice. Ne uitam la o escrocherie, mai bine zis ne priveste in fata, insa nu o acceptam: scoala publica ar trebui sa fie gratuita, simplu de inteles, un mediu placut si un sistem de orientare catre talentele sau inclinatiile fiecaruia. Sa asigure o baza functionala, clara, ferma si accesibila de oricine. Cine vrea sa mearga peste, sa epateze intelectual, vestimentar, artistic sau in orice fel – alta mancare de peste.
Am ramas cu obsesia comunistoida (zic drept indicativ istoric, nu cu relevanta de politici sociale) a scolii de performanta, care se bate cu caramida in piept cati olimpici are etc. Si atunci nu mergea, de regula se faceau clase separate, neoficial, unde se lucra mai avansat… Ca na, era mai sotto cu meditatii, spagi si o suta de mii de manuale diferite. Unii invatau performant pe bune, altii performau la a intra pe rutele de trafic de influenta coordonate din scoli – faci meditatii la profesorul X, intri la facultate unde lucreaza sora lui X, chiar daca la meditatii ai dormit… sau X a plecat la piata. Bani la schimb pentru locuri.
Mentalitatile au ramas aceleasi! Ba chiar cand mai e cate unul natural inzestrat la gandire, le cam incurca sistemul, dar na, daca e fraier si cuminte, se organizeaza in jurul lui cat sa isi asume meritele “scoala noastra a produs acest elev performant”.
Pauza cu online-ul putea fi folosita ca o reimprospatare. Alt mod de a face scoala. Nu a vrut mai nimeni. La revedere, tocmai v-ati spus singuri, de la ce ar trebui sa incerce sa fie scoala…
In aceste conditii nu se merita luat niciun risc de sanatate pentru a merge in clase, cat sa aiba profesorii un motiv palpabil si numarabil sa isi justifice matrapazlacurile bugetate. Cu scuze pentru exceptii, stiu ca inca mai exista, oameni cu talent pedagogic, ce reusesc sa invete elevii, in ciuda curiculei, a birocratiei, a mizeriei etc.
Pentru club social sau asociatii de dadace exista si alte organizari posibile.
Reprezentantii Politehnicii afirma ”… cadrele didactice se pregătesc pentru a relua viața universitară în condiții normale, cu STUDENTI prezenți fizic în amfiteatre”. Tanti Oana sintetizeaza cu logica ei distorsionata ”Politehnica din Timișoara se pregătește pentru reluarea cursurilor față în față, pentru a aduce normalitatea în viața ELEVILOR” Dupa unii in amfiteatrul Politehnicii invata … elevi! Se pare ca unii ziaristii au facut insolatie
pacat ca unii profi au fost dati afara din UVT pentru greseli online in pandemie!
-
Nu i chiar asa de pacat
Am sperat ca pandemia asta ne va da si noua un șoc de schimbare. Sa ne dam seama ca putem sa ne digitalizam si sa ne faca viata mai usoara guvernul. Sa ramanem cu multe lucruri pe online: institutiile statului sa nu mai ceara dosar cu sina, scoala partial sa ramana online, munca sa ramana partial online. Am tot sperat de 1 an si ceva sa miste guvernul ceva, legi concrete, dar ciuciu.
Alte tari care deja aveau un sistem informatic pus la punct, au ramas cu multe lucruri noi modificate, iar noi ne “intoarcem” in banci!
Nu e o bucurie deloc pentru mine o astfel de veste! Si asa multe facultati sunt degeaba, scot pe banda rulanta purtatori de diploma fara viitor. In afara de cateva domenii de inginerie la care 90% din absolventi profeseaza in domeniu, absolventii multor facultati, mai ales cele de balet de la uvt ajung sa nu foloseasca diploma.
O ramanere pe online a scolilor, institutiilor ne ajuta si la reducerea poluarii pentru ca nu mai trebuiau sa circule atatae masini.
Dar noi ne bucuram ca ne intoarcem in trecut!
-
Exact! Simplificare si accent pe educarea complexa, structurala – la clasele mici (unde au fost cele mai multe plangeri cu online-ul, ca nu pot invata scris, citit, chestii elementare si socializare prin ecrane); mix cu accent pe claritate, teste la obiect si cresterea curiozitatii pentru cunoastere la gimnaziu, mix cu si mai mult digital la liceu, testari digitale, gamification, profesori care sa stie si ei foarte foarte bine partea digitala, iar la facultati – structurare cursuri astfel incat doar practica sa fie fizic, iar teoria sa fie la alegerea studentului, online sau cu mers in sala de cursuri. Dar cate uscaturi nu ar iesi din sistem, odata pus pe roate astfel?! Cati oameni carevau acum influenta de caracatite veninoase si paianjeni cu retele de influenta otravitoare nu ar pleca atunci, sa mearga la domniile lor acasa sa studieze cei 4 pereti sau sa isi terorizeze familia prin prezenta lor? Hidoase caractere… si mai au si pensii la orizont de luat, pentru “binele facut”…