Lucrările de peste 100 de milioane de lei de pe bulevardul Stan Vidrighin sunt gata, iar tramvaiele de pe liniile 4 și 8 pot reveni pe traseul tradițional. Cel puțin parțial, pentru că bucla de la Ciarda Roșie va fi relocată, capătul de linie urmând a fi la AEM. Potrivit reprezentanților Primăriei Timișoara, prima cursă va fi de la ora 13.
„Menționăm faptul că începând cu data de 19.10.2024 tramvaiele aferente liniilor 4, 8 și 9 vor avea capătul de linie la Ghe. Domășnean (AEM), ca urmare a efectuării lucrărilor privind relocarea buclei de întoarcere de la Ciarda Roșie care face parte din obiectivul: «menajare terenuri de sport – Construire stadion pe structură metalică, Calea Buziașului, Timișoara (stadionul-lego, Arena „Eroii Timișoarei” – n.r.)”, precizează, mai exact, reprezentanții primăriei.
Astfel, tramvaiele liniilor 4 și 8 vor circula pe următoarele trasee:
Linia 4: Calea Torontalului (Ciocanul) – Matei Basarab – Amforei – Cetății – Balta Verde – Mendeleev – Circumvalatiunii – Piata 700 – Piața Libertății – Hotel Continental – Prefectură – 3 August 1919 – Piața Traian – Fabrica de Bere – Banatim – Podeanu – Fabrica de Detergenți – Mecatim – Piața Ghe. Domășnean (AEM).
Linia 8: Gara de Nord – bd. Regele Carol I – Piața A.Mocioni – Piața Sfânta Maria – Parcul C. Sylva – Piața N. Bălcescu – Piața Crucii – Strada Cluj – Sala C. Jude – Deliblata – Banatim (str. 1 Decembrie 1918) – Banatim (Calea Stan Vidrighin) – Podeanu – Fabrica de Detergenți – Mecatim – Piața Gh. Domășnean (AEM).
Linia 23, de autobuz, introdusă cu caracter temporar pe perioada lucrărilor la Calea Stan Vidrighin, se suspendă.
Despre investiția de peste 100 de milioane de lei
Cu două ore înainte de prima cursă „publică”, va avea loc și un eveniment de finalizare a lucrărilor, care mai include o cursă de tramvai în care vor urca și primarul Dominic Fritz și a viceprimarul Ruben Lațcău.
„În urma investiției Primăriei Timișoara, noile tramvaie Bozankaya pot circula pe bulevardul refăcut complet. Spațiul verde are aproape 3.000 mp, cu 922 de arbori plantați în aliniament stradal. De-a lungul benzilor de circulație modernizate au fost amenajate piste de biciclete și trotuare generoase. Modernizarea bulevardului Stan Vidrighin a inclus și lucrări majore de schimbare a rețelelor subterane de electricitate, semaforizare, gaze, telecomunicații. Investiția a fost corelată cu un proiect de înlocuire a rețelei magistrale de apă – canal implementat de Aquatim”, precizează reprezentanții primăriei.
Pe bulevardul din sud-estul orașului a lucrat cunoscuta firmă PORR Construct, împreună cu altele opt. Contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat în martie 2021, cu un termen de 36 de luni. Lucrările propriu-zise au început în aprilie 2022. Valoarea totală a investiției este de 101,2 milioane de lei (20,2 milioane de euro), TVA inclus, din care cofinanțare europeană de 67,5 milioane de lei, TVA inclus, prin Programul Regional Vest (PRV) 2021-2027.
Pe primul sector al bulevardului, lucrările au fost terminate mai repede, astfel că tramvaiul 6 s-a întors pe traseu din primăvară. Pe restul traseului, probele cu tramvaiul au fost făcute la jumătatea lunii septembrie, fără să fie probleme.
Trimite articolul
XSa facem cruce sa punem o luminare la biserica, sa vedem cat tine pina la urmatiarea reparatie
De la 700 pana in Traian, aveti liniile 1,2,5,6. De ce mai trebuia sa aduceti 4-le pe acolo?!?
De ce nu poate ramane 4 prin Balcescu – Rebreanu/Bulbuca? Ar “dubla” linia 9, ar duce din partea SIEMENS pana in Torontal/Aradului lume la servici, descongestionand rute lungi de masina din oras.
De asemenea, sunt liceele/profesionale Moisil, Economic, Sportiv, Azur, Electrotimis, toate putand fi deservite in continuare de linia 4, care aduce oameni din zone care altfel ajung mai greu si doar cu schimb de mijloace si mai ales cu masina.
Reconsiderati mutarea tramvaiului 4 pe vechiul traseu!
In plus, faceti statie de tramvai langa Biserica Catolica din Balcescu, pe ambele laturi. Si daca e obligatorie intre 7 si 15, si apoi facultativa, si tot ar reduce enorm traficul pietonal ce gatuieste acea intersectie!
Cosurile de gunoi nu mai sunt la
moda????
Arata foarte aerisit bulevardul. treaba buna la voi, la noi in https://www.iasi4u.ro/ e jale mare cu traficul.. de 30 de ani s-a investit absolut nimic in a dezvolta infrastructura. nici o largire d eo banda nimic. pana si centura orasului e o tragica comedie.. centura inceputa si abandonata fix pe artera cea mai importanta… in fine.. bravo voua..
-
Daca votati psdnlaursos de 35 de ani incoace…
Linia tramvaiului 4 ar trebui sa ramana pe Rebreanu, Balcescu,Piata Sf. Maria, Catedrala, piata 700…..Din zona Spital Judetean nu avem tramvaie care sa mearga spre centru, autobuzele sunt mai putine si datorita traficului intarzie mai frecvent decat tramvaiele.
-
De acord, linia 4 a fost foarte bună pe traseul provizoriu, ar fi foarte bine să rămână
-
Este bine pentru tine poate. Dar pentru cei din Circumvalatiunii, Torontalului, care vor sa mearga spre AEM (rip), este exagerat de ocolitor si fac prea mult timp pe drum prin Balcescu.
-
Ce cauta copacii langa linia de tramvai? Sa rupa pantograful, sa dea crengile in fire?
-
dar ce din fata de la prefectura? …ti-am raspuns, sper