În cadrul unui proiect educațional finanțat de Fundația Alber, Fundația de Abilitare Speranța (FAS) implică 100 de elevi timișeni în ateliere de educație nonformală ce vor avea loc în luna martie. Elevii din minim cinci școli din județ vor învăța cum pot acționa, pentru rezolvarea a două probleme semnificative:
- Excluziunea socială a celor cu dizabilități, pornind de la romanul grafic „Spune-mi Eli”, roman premiat în țară și în străinătate. La atelier vor participa autorul, ilustratorul Dan Ungureanu și personajul său – Elisabeta Moldovan, autoreprezentant în cadrul Asociației Ceva de Spus. Va exista și o scurtă sesiune de lectură, urmată de o discuție moderată pe teme de drepturile omului, diferențe, egalitate de șanse, incluziune / excluziune, izolare.
- Poluarea prin deșeuri casnice, colectare și reciclare creativă, având în centru modelele de economie circulară implementate de două întreprinderi sociale din Timișoara – OilRight (ulei alimentar uzat transformat în lumânări parfumate) și ONEshirt (deșeuri textile transformate în noi piese vestimentare și alte obiecte utile).
„O atitudine empatică față de cei vulnerabili”
Va fi lansat și un concurs de desene pe teme de incluziune și reciclare. Cinci școli vor primi câte un premiu, constând în materiale didactice relevante, „astfel încât demersul educațional să continue în școală și după finalizarea acestui proiect”.
„Trăim într-o lume fragmentată, în care se pare că suntem tot mai atenți la ce ne diferențiază și mai puțin la ce ne unește. Trăim într-o lume în care marile probleme de mediu ne copleșesc, având senzația că suntem prea mici pentru a face diferența. În același timp, trăim într-o lume în care fiecare gest individual, multiplicat, poate avea un impact pozitiv. În acest context, o atitudine empatică față de cei vulnerabili și un comportament responsabil orientat spre reciclare sunt principalele rezultate pe care ni le propunem”, conchid organizatorii.
Fundația de Abilitare Speranța (FAS) este o organizație nonguvernamentală nonprofit înființată în 1992. Luptă pentru integrarea socială a copiilor cu dizabilități, dar și a adulților cu dizabilități, cu trecut instituțional și din comunitate.
Pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!