Muncitorii Societății de Drumuri Municipale s-au apucat de lucrări pe strada Emanoil Ungureanu, între intersecția cu Savoya și cea cu Gheorghe Lazăr. Potrivit reprezentanților primăriei, „se amenajează strada E. Ungureanu, porțiunea care nu a fost reparată, după modelul celorlalte străzi din zona respectivă”.
Tronsonul de stradă aflat acum în lucru a fost transformat în pietonală în iunie 2018, când la intrarea de pe Gheorghe Lazăr au fost montați stâlpișori ce le interzic accesul șoferilor. La fel s-a întâmplat și pe str. Palanca. În lipsa unei parcări mari în centrul Timișoarei, ambele străduțe erau folosite la maximum de șoferii care nu aveau unde să-și lase mașinile. Planul celor din primărie era să reamenajeze strada după modelul altor străzi devenite pietonale, cu asfalt pe mijloc și piatră cubică pe margini.
Cei care au mers cu mașinile în Cetate s-au trezit cu mesaje pe parbrize. Reprezentanții SDM îi anunță că strada Ungureanu se închide complet, pentru lucrări de asfaltare. Potrivit primarului Nicolae Robu însă, se lucrează doar pe porțiunea care nu a fost reparată, între Gh. Lazăr și Eugeniu de Savoya.
„Se va transforma după modelul celorlalte, cu piatră cubică pe margine și asfalt la același nivel. Nu se închide acum toată strada, dar se va închide într-o altă etapă. Cred că au pus afișe ca să poată intra cu utilajele. Și pe acolo se va face, dar acum numai pe bucata aceasta, care este închisă”, ne-a declarat primarul Nicolae Robu.
Ideea edilului-șef este să transforme în pietonală și bucata de Ungureanu dintre intersecția cu Gh. Lazăr și General Eremia Grigorescu. Primarul Timișoarei susține de mai multă vreme că este păcat ca străzile din Cetate să fie ocupate de mașini.
„Nu e păcat, de exemplu, că de la Piața Libertății și până la Liceul Lenau să vedem plin de mașini, când această stradă ar putea fi făcută ca și porțiunea dintre Piața Unirii și Lenau. Acolo ar putea să fie terase, loc de promenadă în completarea a ceea ce avem deja ca spațiu de promenadă”, spunea, recent, primarul Timișoarei.
Următoarea stradă care ar trebui să fie transformată în alee pietonală, conform planurilor celor din primărie, ar urma să fie Gheorghe Lazăr, pe tronsonul str. Gheorghe Dima – E. Ungureanu. Dar asta într-o altă etapă.
Conducerea Primăriei Timișoara merge mai departe cu planurile de a închide tot centrul istoric pentru mașini. Vă reamintim, în ultimii ani, de când au început lucrările de reabilitare a centrului istoric, în zona centrală au fost desființate peste 500 de locuri de parcare, prin transformarea a zece străzi în pietonale: Sergent Constantin Mușat, Vasile Alecsandri, Lucian Blaga, Florimund Mercy, Francesco Griselini, Fără Nume 2, Radu Negru, Eugeniu de Savoya, General Praporgescu și Enrico Carusso.
În vara anului 2015, reprezentanții primăriei anunțau că alte cinci străzi din Cetate, care nu au mai intrat în proiectul de reabilitare cu finanțare europeană, vor deveni pietonale, după asfaltare: Augustin Pacha, Dimitrie Cantemir, Janos Bolyai, Victor Vlad Delamarina și un tronson din Gheorghe Lazăr. Lor li s-au alăturat și Emanoil Ungureanu, General Eremia Grigorescu (de la Ungureanu până în Unirii) și Palanca, dar vor urma și celălalt tronson din Gh. Lazăr (n.r. din Cetate) și Ungureanu (între Gh. Lazăr și General Eremia Grigorescu).
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2055787″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!