Şeful RATT spune că în prima parte a acestui an se va face o evaluare a personalului existent la RATT şi ar putea urma şi disponibilizări în cursul acestui an, se va întocmi un program de restructurare. „În proiectul de management pe care l-am susţinut la ultimul concurs (n. r. – pentru ocuparea funcţiei de director general al RATT) figurează mai multe abordări legate de eficientizarea activităţii Regiei Autonome de Transport, şi aici mă refer la reducerea cheltuielilor şi creşterea veniturilor. Vom propune un program de restructurare şi reorganizare prin reducerea cheltuielilor totale la fondul de salarii, prin relocarea de spaţii şi comasarea activităţilor existente. Ca o etapă intermediară, o parte din personalul nostru, în special cel care se ocupă de mentenanţă, va intra în şomaj tehnic”, a anunţat, luni, Goia. În şedinţa Consiliului Local Timişoara de marţi va fi supus la vot un proiect de hotărâre prin care se va aproba Organigrama, Statul de funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a RATT.
Sute de angajaţi ai RATT au intrat în şomaj şi anul trecut, iar aceeaşi măsură va fi adoptată şi în 2010, după negocierile cu sindicatele, a explicat directorul regiei. El spune că astfel se vor face economii de aproximativ 1.000.000 de lei la fondul de salarii.
„Suntem în tratative cu sindicatele, să punem din nou în aplicare un program de şomaj tehnic, de încă trei luni, pentru a face economii. Vom negocia cu sindicatele pentru închiderea unor activităţi pe partea de mentenanţă, reparaţii, întreţinere linii cale, inclusiv personal TESA vor trece în şomaj tehnic. Estimăm să obţinem astfel economii de peste 300.000 de lei pe lună”, a mai precizat Goia.
În ceea ce priveşte disponibilizările, lucrurile sunt încă neclare, conducerea RATT aşteaptă ca aleşii timişoreni să aprobe bugetul local pentru anul în curs, pentru a vedea de ce subvenţii va beneficia regia.
Regia Autonomă de Transport Timisoara are la ora actuală peste 1.500 de angajaţi, dintre care până în 170 sunt personal TESA şi 1.388 – personal operativ şi muncitori, dintre care 560 reprezintă personalul de bord, susţine Goia. Mai exact, se doreşte reducerea personalului TESA la 144 de persoane, potrivit noii organigrame propuse.
Regia are în continuare datorii mari la bugetul de stat şi restanţe de achitat la furnizori, la pază, la energia electrică şi alte utilităţi, la cei care le asigură piesele, plus rate mari de plătit la creditul luat pentru achiziţionarea noilor troleibuze.
Citiți principiile noastre de moderare aici!