Anual, există foarte mulți copii si adulți care apelează la serviciile de intervenție în regim de urgență și care transmit sesizări referitoare la cazuri de abuz și neglijare asupra copiilor.
„Fie ca apelează la numărul unic național pentru copii 119 sau ne contactează fizic, on-line sau în scris, toți sunt sprijiniți și îndrumați în așa fel încât copiii sa primească ajutorul de care au nevoie și să fie oprita spirala violenței și a abuzului. Astăzi, la fel ca în fiecare zi, va încurajăm sa ne contactați ori de câte ori aveți informații despre astfel de situații, știind că doar împreună putem reuși și putem schimba în bine viața unui copil”, au transmis, miercuri, reprezentanții Direcției Generală de Asistență Socială și pentru Protecția Copilului Timiș.
Instituția are echipe de specialiști care sunt prezente non-stop pe teren pentru a interveni și a răspunde sesizărilor primite, un apel la numărul 119 fiind cea mai rapidă și mai simplă cale de a intra în contact cu asistenții sociali și cu psihologii care lucrează în cadrul serviciului de prevenție și intervenție în regim de urgență.
Smaranda Marcu, purtător de cuvânt al DGASPC Timiș, ne-a declarat că de la 1 ianuarie și până în 16 mai au existat peste 1.000 de apeluri la telefonul copilului, jumătate dintre acestea fiind preluate, iar cealaltă jumătate fiind reprezentată de apeluri false sau mute.
„Din cele 557 preluate, o parte au fost cazuri reale, o parte nu. Dintre cele reale, majoritatea s-au referit la neglijare, urmate de abuz fizic, abuz emoțional, un caz de abuz sexual și alte forme de abuz sau neglijare. Au sunat și pe numărul fix al DGASPC Timiș și au trimis adrese ori au venit personal”, ne-a spus Smaranda Marcu, purtător de cuvânt al DGASPC Timiș.
Trimite articolul
XSi noi suntem toti mandri de profesionalismul si experienta vasta a DGASPC Timiș, pentru ca dupa cum stim toate organizatiile si organismele statului functioneaza atat de bine! E OK totusi, ca “e mai rau in alte parti”, asa-i?!