Timișenii au efectuat, în 2013, 479.646 de apeluri către numărul unic de urgență 112. Situația este însă îngrijorătoare în condițiile în care 315.895 dintre acestea au fost false. Dintre sutele de mii de cetățeni puși pe șotii numai șapte au fost sancționați pentru că și-au bătut joc de operatorii 112. Cele mai multe dintre apeluri au fost transferate către Serviciul de Ambulanță, Poliție, Pompieri și Jandarmerie.
„Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, se interesează despre evenimente care se petrec în localitatea lor, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când aveţi cu adevarat o urgenţă”, se arată într-un comunicat al STS Timiș.
Cele mai multe apeluri au fost efectuate de copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi au fost în mare parte realizate de pe cartele pre-pay.
Citiți principiile noastre de moderare aici!