Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara au „cules”, în noaptea care a trecut, sute de balize antorbire de pe autostrada A1.
„Din cauza intensității foarte mari a vântului, pe autostrada A1, Nădlac – Arad – Timișoara – Lugoj, au fost smulse câteva sute de balize antiorbire. Echipele Centrelor de Întreținere și Coordonare ale Secției Autostrăzi au adunat panourile în cursul nopții”, transmit reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara.
Panourile de pe autostrada A1 sunt smulse de vânt aproape în fiecare an. Și în primele luni ale anului 2019 panourile au fost fost luate de furtună, apoi remontate. Exemplele por cotinua, au existat astfel de situații și în 2017 ori 2016.
Trimite articolul
XSi de aia tot continuati sa le montati la loc ca doar e mai important sa va faceti profitul la vreo 50 euro pe bucata sa se imbogateasca prietenii de contracte, da-i incolo de soferi, mai conteaza daca zboara un plastic din ala prin geamul unui sofer si il omoara?
Asta este … ghinion …
Dupa furtuna exista si case fara acoperisuri … asta este …
Se repara totul … este o situatie de “forta masjora”.
Autostrazile facute in Romania sunt facute cu amatorism, cu lucruri care nu au ce cauta pe o autostrada, facute dupa STAS-uri de pe vremea lui Ceasca, cand puteati foarte usor sa va inspirati de cum fac vecinii nostrii sau de cum fac aia de au mai multi kilometrii de autostrada decat noi.
Ce nu imi place la autostrazile noastre si ce ar putea fi altfel.
– Banda a doua este fara explicatie ingustata de catre parapetii montati mult prea aproape de banda de circulatie. Cred ca sunt 20-30 cm. Pentru asta aveti portiunea dintre cele doua sensuri larga si nefolositoare. Ca urmare, soferii nu folosesc latimea benzii a doua in totalitate, toti trag cat mai departe de parapeti, Efectul de tunel, ii spun altii. Ca urmare si la depasirea unui camion te simti prea aproape de camion. Sa nu vorbesc cand se depasesc camionele unul pe altul, remorca oscileaza ( este si normal) si agata parapetii si uite accidentul, uite parapetul indoit. La austrieci, la unguri, la nemti parapetul din interior este ca ca. 1 m cel putin departare de banda. Poti depasii fara probleme, nu se agata nici un trailer de parapet.
Aveti sistemele astea de orbire cu plasticuri, care la orice vanticel e smuls. In Vest am vazut asa panouri antiorbire numai in cazuri foarte , foarte rare si mai ales pe portiuni scurte, de exemplu in oras, unde si viteza era redusa de obicei la 80. Asa ceva nu se pune pe autostrada care trece prin camp. Sunt nesigure si periculoase. Sunt insa profitabile pentru firmele care le lvreaza si monteaza.
Ce nu vad rostul este si stalpii de iluminat pe anumite portiuni. Intre Logoj si TM am vazut ca sunt iluminate ceva podetze. La ce anume? Stiti cat costa un schimbat de bec la asa ceva? Cateva mii, plus politie, + inchidere o banda. + utilaje speciale.
Inteleg iluminare locuri de parcare, dar juma de km de autostrada undeva in campie?
Mai bine ati investii acesti bani in alte chestii mai necesare autiostrazilor.
Plus reganditi va rog la urmatoarele autostrazi bretelele de intrare-iesire. Ceea ce aveti la trecerea de pe A6 pe A1 unde deodata te trezesti ca ai circulatie din sens opus, fara delimitare intre sensuri este o curiozitate. Asa ceva in Vest nu se accespta.
Stiu ca a fost si accident cu morti acolo cand s-au ciocnit masini acolo.
Mai uitati-va si cum au facut si altii si invatati de la ei!
niste cretini atat cei care au proiectat, constructorul si ageamii de la Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, arunca banii publici pe niste rahaturi de balize cand foarte simplu, ieftin si rezisent la vant ar fi fost un gard natural verde! Exista vegetatie care se tunde 1-2/an cu o masina de intretinere si in timp nu mai sunt asemenea probleme
-
Puteau sa se uite cum au facut ungurii pe M43! Aia au pus simplu panouri din tabla stantzata, gen plasa. Daca e vant, mi se rupe aia-n doua ca vantul trece pein plasa, si nu o rupe, si nu te tezesti cu bucati din plasa pe parbriz.
Sau cum au pe M5, au pus tufe din alea de verdeata, care sunt vara-iarna cu vegetatie si trec , cum ai zis si tu, o data pe an si o tunde si gata. Este sistem antiorbire, simplu, eficient si acuma cum e la moda si care scade CO2 din atmosfera.
Insa romanii nu stiu sa “fure” ce e bun.
Plus ca la romani autostrada este dintr-o bucata, toata latimea e dintr-o bucata. La unguri au doua bucati paralele, la noi e dintr-o bucata. La unguri poti pune vegetatie la mijloc, la noi nu se poate ca este asfalt, + pat pietris+ ce o mai fi totul sub asfalt!
Daca mergi la austrieci , si aia au asa doua bucati paralele si daca observi, la ei sunt si pe nivele diferite. Mai ales in zonele de deal este foarte bine gandit. Partea dinspre deal este mai sus decat partea mai din vakle. Ca urmare poti sa “trisezi” natura cu cateva sute de mii de metrii cubi de fundament de autostrada.
La noi am vazut spre Deva ca si la deal si la campie, este autostrada sau fundamentul autostrazii dintr-o bucata. Ca armare avem dambleuri si terasamente mari si inalte uneori si cate 10 metri, si ne miram ca o ia dealul la vale. dar Sa ne uitam cum au facut austriecii, ca au experienta, nu vrem-Si nu numai la austrieci este asaceva, si la nemtii din Alpi si la italieni vezi fundatii de autostrada separate pentru cele doua sensuri.
Noiinsa inventam roata din nou, de parca Stefan cel Mare asa a facut autostrazile si noi pastram traditia.
PS. A vazut careva la nemti, italieni sau austrieci sau chiar si la unguri panouri din astea de plastic pe autostrazi? Ca eu nu am vazut niciunde,-
nu te mai agita cu analizele tale stiintifico-fantastice ca ajungi sa utilizezi termeni tehnici eronati! La o autostrada nu exista … dambleuri. Exista doar rambleu sau debleu, in functie de configuratia terenului!
-