Accidentul, spun polițiștii, s-a produs luni seară din cauza unui șofer în vârstă de 43 de ani. Acesta circula pe bulevardul Antenei, iar la trecerea de pietoni din zona Iulius Mall nu i-a acordat prioritate de trecere tinerei de 26 de ani care traversa strada regulamentar.
În urma impactului, pietonul a fost rănit și a fost transportat la spital pentru îngrijiri și investigații medicale. Polițiștii de la rutieră s-au deplasat la fața locului și au deschis un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.
Trimite articolul
XPermisul anulat la dobitoc.
-
Dacă anulează permisul n-o să mai doară pe pieton fracturile şi rănile? Sau dacă moare pietonul, anularea se aplică şi la moartea pietonului?
Până să-i anuleze permisul, cască tu pietonule ochii!-
Nu te mai uita la telefon si la altele si uita-te la drum soferule. Daca nu poti, nu trebuie sa ai permis.
-
De unde stim ca pietonul traversa regulametnar, s-a asigurat inainte de a traversa?
-
Cum poti gandi asa? Daca trecea pe zebra o batrana cu vedere sau mobilitate redusa, si nu vedea bine masina, inseamna ca daca e lovita e vina ei ca nu “s-a asigurat”? Vina e a soferului, ca de-aia e trecere de pietoni, sa treaca pietoni pe acolo. TU ca sofer la FIECARE trecere trebuie sa te asiguri ca nu sunt pietoni, eventual sa incetinesti daca nu ai vizibilitate – ceea ce e foarte comun, ca toti parcheaza pana la liniile zebrei sau chiar pe ea, si apuci sa vezi pietonul abia cand e prea tarziu.
Normal ca si pietonul trebuie sa se asigure, dar in primul rand conducatorul auto, ca el conduce un amalgam de fiare de o tona care poate deveni intr-o clipa o arma a crimei.
-
Dacă pietonul trece în fugă sau pur și simplu se aruncă pe maşină că e cu ochii sau cu urechea în telefon şi nu se asigură, chiar pe trecere, tot şoferul e de vină?
Întreb pentru un prieten-
@Unu
Poti sa-i spui prietenului tau ca atunci e culpa comuna. Am scris asta in a doua parte a comentariului, ca si pietonul trebuie sa se asigure.
Atat doar ca sunt anumite situatii in care un copil sau un batran poate nu vor fi suficient de atenti, de aceea in codul rutier se specifica ca trebuie sa incetinesti sa sa sporesti atentia cand te apropii de trecerile de pietoni.
Nu intamplator RO e in topul european la accidente pe trecerile de pietoni…
-
Acum nu mai e formularea “trebuie să reducă viteza până la evitarea oricărui pericol”, e scris clar 50 km/h la trecerile semaforizate şi la cele din afara localităților şi 30 km/h la cele nesemaforizate din localitate şi de lângă şcoli.
În schimb e introdus “pietonul poartă întreaga responsabilitate pentru producerea unui accident în cazul nerespectării etc.” Aşa că mai subțire cu culpa comună, sunt pieton adesea şi casc ochii mari chiar când am verde la semafor.
-
-
Daca traverseaza un orb strada cum se asigura? Poti sa-i raspunzi prietenului tau ca tot soferul e de vina.
-
Orbul ridică bastonul alb, văzătorul e orbit de telefon.
-
-
Da, tot soferul e vinovat.Cand ai facut scoala de soferi, nu ai invatat ca trebuie sa iti iei toate masurile de siguranta inaintea unei treceri de pietoni?Nu mai intreba ptr altii, ci ar trebui sa te uiti in oglinda si sa te intrebi atunci
-
In codul rutier la art 123 lit h zice ca trebuie sa reduc la treceri cand pietonul intentioneaza sa treaca iar drumul are cel mult o banda pe sens. Drumul are 2 benzi acolo, deci legal vorbind, nu ma obliga. Ca experienta, intuitie bla bla, aia e ALTCEVA, dar LEGAL, in situatia descris, nu sunt OBLIGAT sa reduc viteza. Aviz amatorilor care nu stiti Codul Rutier
-
-
-
Eu sunt de părere că pietonul trebuie să se asigure temeinic când traversează tocmai pentru că riscă să fie lovit de un amalgam de o tonă! Tabla de la maşină nu doare, se îndreaptă sau se înlocuiește, oasele frânte sau mai rău, viața, nu!
Mortul de la groapă nu se mai întoarce şi la cum e legea, (peste tot nu numai în România), la cum împart dreptatea doar în România judecătorii, din orice poziție pietonul rămâne cel mai şifonat. Vezi caz Huidu, caz Ilie Năstase, caz Gino Iorgulescu şi lista e lungă.-
Cu siguranță nu pietonii sunt de vina, tembelule. De vina pe lângă șofer e deseori și direcția de circulație din primării, care ori le amplasează in locuri fara vizibilitate, ori insuficient semnalizate
-
Să ne păgubeşti de nişte “esență” până se face aerul curat în Timișoara, că tot eşti tu cu “Colița” de mediu.
-
-
-
Nu exista diferentiere ca unul e pieton, unul e cu masina..amandoi trebuie sa se asigure la fel!
-
Corect, dar pe maşină n-o va durea nimic după impact.
-
-
-
Cine te-a invatat pe tine vorbitul e un geniu.
-
Ești dobitoc
Nu se vede nimic. Pietonul imbracat in culori inchise are impresia ca este vazut si nici macar nu se asigura.
-
Daca “nu se vede” nimic atunci “se reduce” viteza sau “se opreste” si “se casca ochii” pina “se vede”.
-
@afilon: Mergi noaptea spre Mosnita cand nu merge iluminarea. Sa vezi betivanul care merge pe mijloc de drum si mai mult in presimti ca e acolo decat il vezi, o umbra printre alte umbre. Nimeni nu iti va incetini realist vorbind decat daca vede rosu.
-
De acord. Totusi, eu pe copiii mei i-am invatat de mici sa nu traverseze pana nu se asigura ca sunt vazuti. Daca tu insuti nu ai grija de tine, cine este responsabil s-o faca ??
-
De ce mi-ai cenzurat comentariul în care scriam că şi pietonul trebuie să se asigure temeinic când trece strada, nu scrie aşa în lege?
periculoasa trecerea acea de pietoni cati nu opresc acolo si eu am de cate ori asteptam pe trecere sa treaca masinile si nu opreau la trecere si mergeau si cu viteza ,,
Am sunat de nenumarate ori la politie ca se parcheaza pana in sensul giratoriu, NU SE DAU AMEZNI. Foarte bine, sa mai moara oameni, poate atunci se sesizeaza cineva. Mi-e scarba….
Inchisoare pe viata. Traficul in acest oras si nesimtirea soferilor depasesc orice limita.
În toată zona aceea , datorită fluxului mare de auto care vin sau pleaca de la ,, mol ,, , se produc dese blocaje , adevarate ambuteiaje , toate auto care ies din cele doua parcari , cea etajată si cea de la demisol , tot fluxul se revarsă pe o porțiune de cîțiva zeci de metrii , iar trecerile de pietoni din zona , foarte dese si foarte necesare , la distanță scurta una de alta , contribuie la starea , sa zicem ,, de neliniște ,, a unor conducători auto , normal ar fi ca în zona , de dimineață pînă pe la ora 20 , cînd mai scade fluxul , sa actioneze cel putin 2 agenți de la poliția rutiera , asta din punct de vedere teoretic , ca practic sînt scumpi la vedere , si ce mai se putea face , trecerile de pietoni trebuiau făcute ori pe deasupra , ori pe dedesubt , în formă actuala gituirile si nervii vor fi la ordinea zilei , iar pe cei care nu ii intereseaza distractia oferita de acest ,, mol ,, , existența lui ii va afecta pe planul circulatiei rutiere mult timp de acum incolo .
Pariu că e trecerea de imediat după giratoriu?! Doar un cretin o putea pune acolo, ptr că era clar că va fii cu risc major ptr pietoni. Ar trebui victima , dar și șoferul, sa ceară o expertiză urbanistică și să-i dea în solidar în judecată pe idioții din primărie care au avizat acel amplasament.
-
E vorba de trecerea dinainte de intrarea in parcarea complexului Galeria
Bai dobitocilor intotdeauna cand esti pe trecere e devina soferul….numai prostii debitati
Acolo e cea mai prosta trecere de pietoni din tot orașul. Trec pietoni cum vor ei ca oile deobicei doar din cauza lor e aglomerat în zona. Ei iasă de la mol direct pe trecere nu ii interesează.
Sa puna semafor si sa lumineze trecerile de pietoni,unele abea de vezi,daca mai ai pe celălalt sens masini seara te orbește cu farurile, nu prea ai cum sa vezi
bai incompetentilor care cautati tot felul de scuze soferilor si aruncati vina pe pietoni, voi stiti in primul rand ca in apropierea unei treceri de pietoni legislatia rutiera spune ca trebuie sa incetinesti. Daca ar incetinii, cu siguranta ar vedea si pietonii.
Sunt sofer dar,atat pietonul cat si soferul sunt participanti la trafic si tre’ sa caste bine ochii inainte de orice manevra ! Amandoi sunt la fel de vinovati daca are loc un accident,pietonul pt.ca-l doare in fund de viata lui si soferul pentru neatentie.Dar daca pietonul e dobitoc sau bolnav sau neatent,asta nu inseamna ca soferul poate trece linistit peste el !Soferul e obligat sa respecte viteza si sa beleasca bine ochii… Da,e mare debandada in oras,multumita instructorilor auto si a celor ce dau permise asa usor,multumita FB si a rahaturilor de telefoane mobile.
Dacă traversa regulamentar nu o lovea mașina!
Legea spune că înainte să se arunce pe trecere să se asigure că nu vine nici o mașină….și la jumătatea drumului trebuie să se asigure că nu vine nici o mașină din sens opus!
Dacă mașina vine cu 30km/h înseamnă că parcurge 8 m/s! Dacă era la mai puțin de 15m (luam în calcul și timpul de reacție al șoferului) nu avea cum să o evite!
Dar e mai ușor să te arunci și să aștepți să te ferească alții decât să belești bine ochii!