Primăria Timișoara se chinuie de câteva luni să aleagă o firmă care să se ocupe de dezinsecția orașului. Nici până în ziua de astăzi nu este gata licitația, iar mai-marii din primărie nu sunt în stare să explice nici din ce cauză se întârzie atât.
„Licitația pentru dezinsecție este în derulare, se analizează ofertele”, ne-au transmis reprezentanții Primăriei Timișoara. Același lucru ni s-a spus și în urmă cu aproape o lună, când, potrivit viceprimarului Farkas Imre, s-a trecut la verificarea ofertei economice. Edilul este însă în concediu, așa că funcționarii din primărie nu mai par să fie atât de implicați.
Deocamdată, Timișul nu este pe harta județelor unde s-au depistat cazuri de infectare cu virusul West Nile, dar oamenii sunt sfătuiți totuși să-și ia măsuri de precauție. Atenție! Nu există vaccin antiviral specific, iar infecția se transmite doar prin înțepătură de țânțar.
Pe rețelele de socializare au apărut deja imagini cu nesuferitele insecte. Un locuitor din Chișoda a cerut autorităților stropirea de urgență împotriva țânțarilor.
„Atenție! Țânțari tigru (se pare), acei țânțari ce transmit virusul West Nile, virus care poate duce la deces, iar ei sunt din plin în Chișoda, bănuiesc că și în Giroc. Solicit pe această cale stropirea de urgență împotriva lor”, a scris omul pe Facebook.
Deși Ministerul Sănătății ar fi cerut administrațiilor publice locale măsuri urgente pentru prevenirea răspândirii virusului West Nile, se pare că la Timișoara nu se întâmplă nimic. Municipalitatea nu are de mai bine de patru ani un contract cu o firmă care să facă dezinsecție ca la carte. A avut însă un contract provizoriu, încheiat cu o firmă din Arad în regim de urgență: Medinet Hygiene Consulting. În cadrul acestui contract s-ar mai fi stropit împotriva insectelor în primele zile din august, în limita fondurilor disponibile. Între timp s-ar fi terminat și banii.
Noul contract are o valoare estimată de aproape 10 milioane de euro, mai exact 46,02 milioane de lei cu tot cu TVA, și va fi valabil timp de patru ani. Calculele celor din primărie arată că municipalitatea a cheltuit pentru aceste servicii, din 2011 și până în 2013, aproape 14,5 milioane de lei, mai exact aproximativ 5 milioane de lei în fiecare an.
Istoria zbuciumată a contractului de dezinsecție și deratizare a Timișoarei a început în toamna anului 2013, când vechiul contract a expirat, iar primăria a scos din nou acest serviciu la licitație. Doar firma Romprest Servicii S.A. a participat, însă a fost descalificată pentru că nu ar fi îndeplinit condițiile din caietul de sarcini. Reprezentanții firmei amintite nu s-au dat bătuți și au acționat Primăria Timișoara în judecată.
Au urmat patru ani în care nimic nu s-a mișcat, municipalitatea așteptând finalul procesului. Cu excepția unei perioade scurte, în 2016, când în Timișoara s-a făcut dezinsecție în regim de forță majoră, deoarece exista amenințarea virusului Zika. Din vara lui 2017, reprezentanții primăriei au semnat un contract cu firma Deraton, care a putut face dezinsecție și deratizare în oraș timp de șase luni, cu 182.000 de lei. Contractul cu Deraton a expirat, însă, în 24 februarie 2018.
În 31 octombrie 2017, primarul Timișoarei se lăuda că municipalitatea a câștigat definitiv procesul cu firma Romprest. A fost nevoie de șase luni pentru ca funcționarii primăriei să poată da drumul unei noi licitații, iar primăria a mai încheiat un contract provizoriu.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2092631″]
[related-post post_id=”2098659″]
[related-post post_id=”2082547″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!