De șase ani, șoferii care parchează în Timișoara plătesc același preț, iar oficialii din Primăria Timișoara nu vor să mărească aceste tarife, deși municipalitatea a stat destul de prost cu banii anul acesta. Aleșii locali au aprobat, în ședința de consiliu local de miercuri, tarifele de parcare pe 2019.
În sistemul TimPark orașul este împărțit în trei zone tarifare: roșie (I), galbenă (II) și albastră (III). Mai există și zona verde (0), în care intră fostele parcări cu barieră din centrul orașului și alte două parcări de lângă Piața 700.
Pentru zona verde se va plăti tot 3 lei/oră prin vouchere și 0,75 euro/oră + TVA prin SMS, pentru zona roșie 1,5 lei/oră prin vouchere și 0,50 euro/oră prin SMS, pentru cea galbenă 1 leu/oră prin vouchere și 0,35 euro/oră prin SMS, în timp ce pentru zona albastră șoferii vor plăti 0,50 lei/oră prin vouchere și 0,25 euro/oră prin SMS. Cei care doresc să-și lase mașina pe un loc TimPark pe durata întregii zile și să plătească prin SMS vor achita 3 euro/zi + TVA.
Un abonament general în sistemul TimPark va costa 42,84 lei – lunar, 122,85 lei – trimestrial și 446,78 lei – anual, în vreme ce un abonament la purtător va costa 85,68 lei – lunar, 245,70 lei – trimestrial și 893,56 lei – anual. Un abonament de locatar este 51,23 lei – anual.
În 2019, șoferii vor scoate din buzunar, pentru un abonament în zona roșie 34,23 lei – lunar, 98,28 lei – trimestrial și 356,42 lei – anual; pentru zona galbenă, 27,93 lei – lunar, 80,01 lei – trimestrial și 291,16 lei – anual; iar pentru zona albastră: 21,42 lei – lunar, 61,74 lei – trimestrial și 223,39 lei – anual.
În 2018, din fondurile TimPark a fost amenajată o singură parcare, pe strada Martir Nicoară Elena, de 178 de locuri, care a costat 836.000 de lei. Profitul TimPark a fost luat de municipalitate în această vară pentru a acoperi cheltuieli din alte domenii, Primăria Timișoara având conturile aproape goale în majoritatea acestui an.
În ultima perioadă, primarul Nicolae Robu a anunțat că vrea să desființeze abonamentele de parcare în zona centrală, pentru că unii oameni s-au plâns că ei dau ture după ture să găsească un loc de parcare în timp ce alții își lasă mașinile dimineața și le iau seara, pe baza abonamentelor. În cele din urmă, edilul-șef și-a dat seama că nu are o alternativă să le-o ofere șoferilor, pentru că primăria nu a putut amenaja în șase ani nicio parcare mare în zona centrală.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2153281″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!