Conform variantei aprobate în cele din urmă de aleşii locali timişoreni, taxa de tranzit, în valoare de 200 de lei pentru fiecare tranzitare, ar trebui să fie plătită de cei cu autovehicule de transport marfă peste 7,5 tone care traversează municipiul Timişoara când ar putea să nu treacă prin oraş pentru a ajunge la destinaţie, folosind tronsonul de şosea de centură existent la ora actuală.
Printr-o hotărâre de consiliu local din 2013 s-a stabilit ca cei 200 de lei să fie achitaţi practic de către transportatorii care tranzitează Timişoara pe traseul str. Gheorghe Adam (de la intersecţia cu Calea Dorobanţilor) – str. Avram Imbroane – str. Aristide Demetriade – str. Divizia 9 Cavalerie – str. Amurgului şi retur.
„Ruta ocolitoare pe acest tronson este următoarea: Calea Dorobanţilor (de la intersecţia cu str. Gheorghe Adam) – DN 6km 550+060 – centura de nord – Calea Aradului (pana la intersecţia cu str. Amurgului) şi retur. Tranzitul reprezintă trecerea vehiculelor care transportă marfa pe teritoriul Timişoarei fără alte staţionări decât cele strict necesare pentru schimbarea direcţiei. Nu sunt în tranzit vehiculele care aduc/ preiau marfa în/ din Timişoara”, potrivit HCL 638/2013 privind procedura de administrare a taxei de tranzit.
Şeful Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara, Adrian Bodo, spune că până acum nu a fost niciun plătitor, în 2014, dar că scopul introducerii acestei taxe a fost descurajarea tranzitării oraşului de către transportatorii care au o alternativă.
Poliţiştii locali au împărţit totuşi câteva amenzi, în cursul anului trecut, pentru nerespectarea respectivei hotărâri de consiliu local.
Poliţia Locală a aplicat 12 sancţiuni pentru nerespectarea HCL 638/2013 privind procedura de administrare a taxei de tranzit în 2014.
Tranzitarea municipiului Timişoara fără achitarea taxei se sancţionează cu amendă de 2.500 de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!