Democrat-liberalii cred că introducerea unei astfel de taxe pentru tranzitarea Timişoarei ar reprezenta un precedent periculos, şi asta din simplul motiv că şi alte primării din judeţ şi chiar din restul ţării ar putea proceda la fel.
Având în vedere că Timişoara are acum un primar liberal în persoana liderului PNL Timiş Nicolae Robu, consilierul local Ştefan Constantin Sandu i-a recomandat edilului-şef al urbei… să se ducă să stea la uşa Guvernului până obţine ceea ce doreşte, afirmând că acesta nu mai poate folosi laitmotivul fostului primar ţărănist Gheorghe Ciuhandu.
„E deosebit de periculos dacă se găsește o formulă care din punct de vedere legal nu poate fi oprită pentru că se creează un precedent. Imediat se vor găsi alți primari care să procedeze la fel. Prima dată să ajungem să facem centura și în momentul în care transportatorii vor avea la dispoziţie o rută ocolitoare putem să îi sancționăm”, crede Sandu.
Aleşii PDL au observat şi că în ultima perioadă practic n-a mai existat nicio şedinţă de consiliu local în care să nu fie crescute nişte taxe.
Proiectul privind stabilirea impozitelor şi a taxelor locale pentru 2014 a intrat deja în dezbatere publică şi urmează să fie supus spre aprobare în Consiliul Local Timişoara.
Primarul Nicolae Robu intenţionează să promoveze taxa de tranzit într-o formă diferită faţă de cum a gândit-o fosta administraţie.
Vorbim despre o taxă pentru autovehiculele de transport marfă peste 7,5 tone care nu folosesc tronsonul de şosea de centură pe care îl are Timişoara la ora actuală pentru a ajunge la destinaţie, ci intră în oraş.
„Metodologia a fost incorectă data trecută (n.r. – când a fost introdusă pentru prima dată această taxă, în timpul administraţiei Ciuhandu) pentru că era una discriminatorie, care îi supunea la taxă doar pe transportatorii care nu erau din judeţul Timiş, or nu poţi să faci astfel de discriminări. Noi cred să suntem foarte corecţi, pentru că nu dorim să îi punem la taxă pe transportatorii cu maşini de mare tonaj care n-au alternativă şi n-au pe unde să treacă decât traversând Timişoara ca să-şi urmeze parcursul, dar îi punem la plată pe cei care au acea porţiune de centură de 12,8 kilometri şi care deşi ar trebui să meargă pe acolo preferă să vină prin oraş, ceea ce implicit afectează drumurile noastre, creează poluare în oraş, produc vibraţii care afectează casele şi blocurile… Nu sunt puşi să plătească această taxă transportatorii care aduc marfă în Timişoara sau cei care pleacă cu marfă din Timişoara, sunt supuşi la plată doar cei care fac tranzit şi care nu folosesc rutele ocolitoare avute la dispoziţie”, a explicat Robu după dezbaterea publică.
Valoarea acestei taxe va fi de 200 de lei pentru fiecare tranzitare a Timişoarei în cazul în care consiliul local o va aproba.
Citiți principiile noastre de moderare aici!