“Este o situaţie nebuloasă, pe care firmele de taximetrie, patronatele, au tot interesul s-o perpetueze. Este vorba în primul rând de angajările care se fac fără acte. Şoferii plătesc o taxă zilnică de 80-90 de lei iar patronilor normal că le convine să se circule cu actualele tarife, din moment ce nu plătesc pentru ei nici CAS, nici impozit, n-au nicio cheltuială cu forţa de muncă vie. Şi pe deasupra le intră şi bani. Tarifele au rămas în urmă cu patru ani. Se stabilesc, culmea, de dispecerate, deţinute de aceeaşi patroni care au şi maşini. Iar Primăria, în loc să fie arbitrul acestui joc, manifestă o nepăsare care până la urmă tot abuz se poate numi”, a declarat Cristea Savu, reprezentantul Asociaţiei Taximetriştilor Independenţi – ATI din Timişoara.
Savu îi cheamă pe toţi taximetriştii nemulţumiţi din Timişoara pentru a se organiza şi a întocmi o listă de semnături care se le însoţească doleanţele, pe care vor să le prezinte Primăriei. “Cei de la Primărie se prevalează de lege pentru a ne obliga să renunţăm la tariful de exterior. Dar atunci ar trebui aplicată legea aşa cum se cuvine, în întregime, nu doar anumite paragrafe din ea. Tarifele ar trebui stabilite pe baza fişei pe care o are de întocmit fiecare taximetrist. Eu, de exemplu, cu un Logan din 2006, ar trebui să practic un tarif de 2,3 lei pentru a-mi acoperi cheltuielile standard. Un coleg cu o maşină mai scumpă, un Mercedes, de exemplu, ar avea cu siguranţă un tarif şi mai mare”, arată Cristea Savu.
Patronii firmelor de taximetrie din Timişoara cred ca dezavantajaţi de cererile taximetriştilor independenţi vor fi clienţii
Opiniile reprezentantului ATI nu sunt împărtăşite însă de toţi colegii din branşă. “Nu ştiu pe cine reprezintă Cristea Savu. Să-şi facă o firmă şi după aceea mai stăm de vorbă. Nu cred că în momentul de faţă este cazul să crească tarifele. Nu înţeleg de cei taximetriştii din Bucureşti pot circula cu 1,37 şi cu 1,39 lei pe kilometru iar la Timişoara tarifele i se par prea mici domnului Cristea Savu”, a dat replica Ştefan Ciocşan, preşedintele filialei Timiş a Asociaţiei Naţionale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi.
Dealtfel, cu două săptămâni în urmă, filiala locală a ANPORT şi cea a Camerei Naţionale a Taximetriştilor din România depuseseră la Primăria Timişoara o adresă prin care solicitau ca tariful de exterior să fie menţinut pe casele de marcat ale taximetriştilor. “Legea Taximetriei nu interzice practicarea tarifului de exterior, justificat pentru deservirea clienţilor din zonele limitrofe, zone rezidenţiale şi alte localităţi învecinate cu Timişoara. Dacă ar rămâne doar un singur tarif de zi, asta ar duce la creşterea lui, spre dezavantajul clienţilor din Timişoara”, şi-a argumentat demersul Ştefan Ciocşan.
Citiți principiile noastre de moderare aici!