Oamenii povestesc că au contractat vacanţa în Antalya printr-o firmă intermediară, care are sediul în Timişoara, şi în schimbul banilor au primit vouchere. Însă, miercuri dimineaţă, când s-au prezentat la aeroport, şi-au dat seama că au fost ţepuiţi, în momentul în care compania aeriană nu i-a lăsat la îmbarcare, deoarece numele lor nu figurau pe lista de pasageri.
„Am luat ţeapă. Am dat 1.600 de euro, doi adulţi şi un copil pentru 14 nopţi, şi nu am plecat pentru că am luat ţeapă. Cea cu care am încheiat contractul nu a plătit rezervările către firma tur operator. Avem vouchere care nu au nicio valoare, factură şi chitanţă”, spune unul dintre păgubiţi. Vacanţa de vis a celor aproximativ 20 de timişeni s-a transformat în acel moment într-un coşmar.
„M-au înştiinţat aseară, pe la ora 10, prin mesaj, că din cauza celuilalt asociat au probleme şi eu nu pot să plec. Noi am dat 1850 de euro pentru 14 nopţi, hotel cinci stele, ultra all inclusive”, spune o altă femeie păgubită.
Unii dintre turişti au decis, pe loc, să achite din nou contravaloarea excursiei, de data aceasta direct tur operatorului, deoarece îşi luaseră concediu şi nu vroiau ca această întâmplare să îl strice. Astfel, pentru cei care şi-au permis, o vacanţă care ar fi trebuit să îi coste 2000 de euro a ajuns să coste chiar 5.000 de euro.
„1700 am dat eu, cumnatul meu a dat 2000 (de euro – n.r.) şi prietenul cumnatului meu din Lugoj, încă 2000. Şi cumnatul meu trebuia să plece, toţi şi-au luat concediu şi au mai plătit încă 5.000 de euro aseară (marţi seara – n.r.) la tur operator, pentru el şi cealaltă familie şi s-au dus. Eu nu mă mai duc, că nu mai am bani”, a spus un alt bărbat păgubit.
Oamenii spun că toţi banii au fost încasaţi de o anume Jenica Clapa, care se dădea drept reprezentantul unei firme cu care tur operatorul a încheiat contract. Nu a fost însă aşa. Reprezentanţii tur operatorului susţin că nu au auzit de această Jenica Clapa, iar firma pe care o reprezintă nu a avut relaţii contractuale cu ei.
„Suntem agenţie tur operator. Până în această vară nu ne-am confruntat cu astfel de probleme. Până acum, pe toate destinaţiile pe care am avut chartere, toţi turiştii s-au îmbarcat şi nu au fost probleme. Turiştii nemulţumiţi nu au contracte cu agenţia tur operatoare pe care o reprezint, astfel încât suntem absolviţi de orice vină”, a afirmat şi Silvia Luţesc, reprezentantul firmei de voiaj.
Citiți principiile noastre de moderare aici!