Prin PNRR – Componenta 10 – Fondul Local și Componenta C5 – Valul Renovării 26 de localități din Timiș primesc bani europeni pentru infrastructura de transport nepoluant, în vreme ce o localitate din județ va beneficia de fonduri pentru anveloparea unei grădinițe.
Guvernul României a anunțat, zilele trecute, o nouă listă de proiecte care vor primi finanțare. Astfel, pentru cele 27 de proiecte, în Timiș vor ajunge 60,5 milioane de lei, adică aproximativ 12,5 milioane de euro.
Primăria Lugoj are prevăzute fonduri pentru reabilitarea energetică a Grădiniței nr. 3.
De asemenea, 26 de localități din Timiș vor beneficia de fonduri europene pentru amenajarea infrastructurii de transport verde, adică piste de biciclete. Este vorba despre:
- Stamora Germană (comuna Moravița)
- Cherestur (comuna Beba Veche)
- Brestovăț
- Criciova
- Deta
- Gătaia
- Nădrag
- Nițchidorf
- Izvin (orașul Recaș)
- Tomești
- Topolovățu Mare
- Tormac
- Birda
- Checea
- Margina
- Lunga (comuna Comloșu Mare)
- Pădureni
- Peciu Nou
- Remetea Mare
- Balinț
- Coșteiu
- Știuca
- Belinț
- Dumbrava
- Giarmata
- Moravița
Vă reamintim că o pistă de biciclete care se va întinde pe o lungime de 1.729 de kilometri urmează să fie amenajată în zona de vest a țării, cu bani din PNRR.
470 de kilometri de traseu cicloturistic vor străbate județul Timiș. Valoarea proiectului depășește 140 de milioane de euro.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XSUSTINETI producția locală de bicle !!! ATIT
pe Calea Urseni nu avem trotuare (stanga-dreapta) circulam pe carosabil de 30 ani si voi vorbiti de piste dedicate ciclismului ..
-
haha, i-ai lovit sub cemtura :)) si la cat s-a construit pe acolo nici treceri nici nimic, pericol total zona, nu le pasa 🙂 n!-au bani….nu tine de ei si tot asa
-
cand se deschide capitala europeana se inchide Calea Urseni nu de alta dar poate intra cineva in capitala pe aici;))
-
Păcat că n-au inclus și zona Pișchia
Vor ajunge satele din jurul Timisoarei sa aiba piste mult mai faine decat Timisoara. Ascultati-ma ce spun….primavara-vara-toamna ma plimb de cel putin 4-5 ori pe saptamana si cateodata mi se face acru de oras. 90% din piste sunt strambe, pline de gropi, denivelari, intrerupte de borduri etc…..
-
E de inteles. In zone vechi e greu sa aloci spatiu pentru piste. Ar trebui sa nu mai fie permis sa se construiasca zone rezidentiale noi fara o infrastructura adecvata pentru biciclete, trotinete, etc. Dar unde este zona veche … nu prea se mai poate. In schimb s-ar putea face o infrastructura extraurbana unitara atat pentru deplasare alternativa cat si de divertisment. Acolo ar putea fi asigurata siguranta si ar fi foarte benefica. S-ar putea incepe cu comunele limitrofe si apoi extinde, dar ar costa foarte mult (inclusiv terenul) si politicienii vor rezultate rapide ca “sa aibe realizari” pentru urmatoarele alegeri. Vezi nenorocirea de pe bulevardul Budai Deleanu, devenit strada. Pista nu inseamna o dunga trasa pe trotuar sau pe carosabil. Eu vad solutia ca fiind construire masiva si rapida de parcari (multietajate si evident cu plata) si redarea carosabilului pentru circulatie. Daca ar exista parcari ar fi posibil ca banda folosita pentru parcare sa devina pista si totul ar fi bine intr-un procent urias. Dar asta presupune multe eforturi, investitii si o perioada lunga de implementare. Cu actualii (asemeni fostilor) edili, nici o sansa. Si ce se intrevede pare si mai dezatruos.
Nu este canalizare în comunele din Timișoara și ei fac piste de biciclete Halal conducere
-
Si … sunt multe comune in Timisoara?
Parca toti semidoctii se inghesuie sa scrie aici. Alooo! Ioane! Timis, Timisoara, oaresce diferenta, nu crezi?-
bine, paraschive, ai rezolvat problema, au canalizare toate comunele din timis, bravo, i-ai aratat tu lui!
-