„Având în vedere discuţiile apãrute la nivel naţional cu privire la obligaţia pacientului de a prezenta adeverinţa de asigurat la cererea cadrelor medicale, Casa Judeţeanã de Asigurãri de Sãnãtate Timiş doreşte sã aducã urmãtoarele lãmuriri: nu mai este necesar ca pacienţii să prezinte adeverinţa de asigurat unităţilor medicale/cadrelor medicale aflate în relaţie contractuală cu C.J.A.S. Timiş. Furnizorul de servicii medicale poate verifica dacă o persoană este asigurată sau nu prin introducerea CNP- ului în aplicaţia on-line disponibilă atât pe site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate – http://www.cnas.ro/despre-noi/interfata-siui-online , cât şi pe site-ul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Timiş – www.cjastm.ro , la secţiunea Asiguraţi/ Verificare Asigurat”, anunţă reprezentanţii CJAS Timiş.
În cazul în care, în urma verificării, persoana figurează ca fiind asigurată, aceasta are dreptul la serviciile medicale care se impun, în conformitate cu legislaţia în vigoare. De asemenea, pot exista situaţii în care pacientul figurează ca fiind neasigurat, în urma verificării. În acest caz, persoana este rugată să se prezinte la sediul C.J.A.S. Timiş din Str. Corbului, Nr. 4, Timişoara pentru a clarifica eventualele nereguli. Menţionăm faptul că, solicitarea adeverinţei care atestă calitatea de asigurat se face la ghişeele instituţiei noastre pe baza bonului de ordine, de luni până vineri, între orele 800 – 1600. Reamintim şi faptul că, începând cu luna martie a.c., asiguraţii care sunt la zi cu plata contribuţiei obligatorii pot solicita adeverinţa de asigurat la adresa de e-mail: adeverinteasigurat@cjastm.ro . Cererea trebuie să fie însoţită şi de o copie după cartea de identitate a solicitantului.
“Facem un apel la furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţie contractuala cu C.J.A.S. Timiş de a-şi însuşi acest mod de lucru atât pentru a-şi simplifica munca, cât şi pentru a veni în sprijinul asiguraţilor şi a-i scuti de drumuri inutile. Dorim să precizăm faptul că această aplicaţie este implementată de o perioadă lungă de timp si are drept scop creşterea calităţii actului medical.”, a precizat Călin Cristian Careba, Preşedinte – Director General.
Citiți principiile noastre de moderare aici!