Un proiect iniţial lansat la Bucureşti, care s-a bucurat de un real succes, va fi introdus şi în regiunea de vest. Este vorba de Spaţiul Privat Virtual, un serviciu online oferit de ANAF, unde contribuabilii vor putea să descopere ce sume datorează Finanţelor şi dacă angajatorul le-a plătit dările la stat.
Începând cu dată de 2 decembrie 2014 se va acorda acces în Spaţiul Privat Virtual şi contribuabililor persoane fizice care au domiciliul fiscal pe raza organelor fiscale din cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Timişoara. Prin acest nou serviciu online persoanele fizice pot consulta informaţii asupra obligaţiilor fiscale neplătite şi pot vizualiza decizia de impunere pentru anul 2013. De asemenea, accesând Spaţiul Privat Virtual se poate verifica dacă angajatorul a declarat contribuţiile de asigurări sociale.
Procedura de înregistrare presupune accesarea, pe site-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, la secţiunea Înregistrare persoane fizice, unde se vor completa datele necesare. Există două posibilităţi de înregistrare, una în cadrul căreia contribuabilul se deplasează la sediul Finanţelor şi vizitează un ghişeu care se ocupă de această problemă, respectiv pe baza numărului ultimei decizii de impunere emise. Pentru întrebări şi nelămuriri referitoare la utilizarea Spaţiului Privat Virtual, contribuabilii pot accesa formularul de asistenţă prin e-mail.
Noul sistem oferă doar acces la informaţii nu şi un serviciu de plată online a dărilor către stat.
Informaţii detaliate se pot obţine la Biroul servicii pentru contribuabili din cadrul DGRFP Timişoara, la nr de telefon : 0256 – 493680. Birourile/compartimentele de servicii pentru contribuabili din cadrul Administraţiilor Judeţene ale Finanţelor Publice Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!