Înjurături, muzică, râsete sau liniște. Asta au auzit operatorii care lucrează la serviciul unic de urgență în județul Timiș, în primele șase luni ale anului 2011. Și asta pentru că în aproape 70 la sută din cazuri apelurile primite la 112 au fost false și abuzive și au provenit de la copii, tineri sau persoane cu probleme psihice.
Mai mult, unii dintre apelanți au ajuns chiar să le solicite angajaților STS numere de telefon, i-au rugat să le facă legătura cu diverse instituții sau persoane publice ori le-au cerut sfaturi medicale.
În ciuda numărului mare de apeluri false, numai două persoane au fost sancționate. Și asta pentru că, în mare parte, apelanții au folosit cartele pre-pay, iar numerele acestora sunt greu de localizat.
La numărul unic de urgenţă 112 au fost primite şi tratate 114.269 apeluri. Dintre acestea 30,17 % au fost reale şi 69,83 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 74,47 %, Poliţie – 22,93 %, Pompieri – SMURD – 2,22% şi Jandarmerie – 0,38%.
Citiți principiile noastre de moderare aici!