În Timișoara, în 1886, se deschidea prima stație de ambulanță de pe actualul teritoriu al României și a doua din Imperiul Austro-Ungar, după Viena și înaintea Budapestei. În 1995, la Spitalul Municipal s-a deschis a doua stație de ambulanță, în care funcționează și în prezent trei echipaje. Acum, Timișoara mai marchează o premieră: primul oraș din România (excepție făcând municipiul București) cu trei stații de ambulanță, odată cu deschiderea stației de la Liceul Agricol.
„Cu siguranță este primul oraș cu trei stații de ambulanță. Din punctul meu de vedere ar fi bine să nu fie și ultimul. Dacă s-ar putea în următorii zece ani să mai apară încă o substație de ambulanță, pentru că e un oraș mai dificil din punctul de vedere al traficului, construit în cercuri concentrice, cum se obișnuia în Imperiul Austro-Ungar”, a declarat Iancu Leonida, directorul Serviciului de Ambulanță Timiș.
În această stație vor funcționa patru ambulanțe de urgență, una de consult de urgență și una de transport de urgență, deci în total șase autospeciale, cu posibilitatea de a fi adăugate încă două autospeciale, dacă Serviciul de Ambulanță Timiș ar avea toate autovehiculele de care are nevoie și personal suficient.
Investiția s-a ridicat la aproximativ 600.000 de lei, dar pentru că imobilul exista deja și doar a trebuit renovat și modernizat, fondurile au fost luate din bugetul de reparații al Serviciului de Ambulanță Timiș.
Ideea nu este nouă, au trecut 12 ani de când Iancu Leonida a pregătit proiectul pentru deschiderea acestei stații, însă până acum nu s-a realizat, din diverse motive.
Noua stație de ambulanță va deservi nordul orașului Timișoara, unde numărul de solicitări a crescut de la an la an, devenind mai mare decât în restul municipiului.
„Timpul legal de intervenție este de 15 minute, în care ne încadrăm și acum. Câteva minute se va scurta, sigur, fiecare minut contează foarte mult. Dar undeva la 5-6 minute s-ar putea să îl scurtăm”, a mai spus Iancu Leonida.
În opinia lui, următoarele stații de ambulanță ar trebui să se deschidă la Biled și la Orțișoara, la limita de județ, cu acces pe autostradă. De asemenea, serviciul pe care îl conduce ar mai avea nevoie de circa 50 de angajați în plus și 40 de autosanitare noi, însă totul depinde de fondurile alocate.
La inaugurare a fost prezent și primarul Nicolae Robu, Primăria Timișoara fiind cea care a cedat clădirea și terenul pe care s-a construit noua stație de ambulanță.
Trimite articolul
Ximportant ca a fost doamne doamne pe acolo sa semneze locul, altfel egal cu zero.
Bravo!
Da,da, ca să scurtati timpii de intervenție când vă cheamă țiganii îmbuibați dupa fiecare masă și loviți de greata de la colecist …sau vreo entorsă a nepotului prin curte la fotbal. Că ei s-au învață să sune la salvare , nu la taxi ! Că e gratis și iute ! Că 9 din 10 intervenții despre asta sunt, nicidecum urgente reale. Dar se merge la greu (spre disconfortul unui întreg oraș) cu sirena în regim de mare urgență că deh, doar atunci se decontează intervenția la Casa de Asigurări, tot din banii noștri, că țiganul si niciunul din familia lui (abonați la 112), nu contribuie cu nimic.
Domnul director de la salvare știe prea bine învârtelile pe bani multi din sistemul public de asigurare,( demne de un megadosar DNA), că de aceea se tolerează aceste practici abuzive, la care au încercat să se înfrupte chiar și salvările private. In schimb toți (în frunte cu Arafat),ne varsă noua abureli ptr cetățeni naivi..
Multe dintre investiții sunt doar ptr capusat sistemul medical de către puternicele clanuri responsabile cu toate achizițiile megascumpe, si arondate majoritatea in jurul lui Arafat sau alti mahări locali ce controlează politic domeniul sanitar. Totul e bine împărțit pe specializări. Cu complicitatea primărilor, ce bugetează o parte din spitale și numesc directorii.
Abureli ptr nestiutori emise de șeful său. Sistemul de urgente e mai putred decât vă imaginați.
E un HEXIPHARMA de 10 ori mai mare . De ani de zile se fac averi uriase pe spatele lui:
1-din decontari fictive, ori neconforme cu realitatea și
2-din dotări supraevaluate.
An de an înghite cam 1 miliard de lei de la buget, din decontările ptr urgente cu CNAS +dotările majoritatea Megasupraevaluate iar nimeni nu-i deranjează, nu-i controlează,nici măcar Curtea de Conturi. Sunt stat în stat, precum Vaticanul !!
Majoritatea doctorilor profesioniști au plecat din sistem, chiar din țară scârbiți de nepotismele din urgente, care în acest caz duc la decese, nu doar pagube materiale. Arafat insa întreține tot putregaiul politic cu imaginea sa construita artificial, din vanitate, dar și interese pe partea achizițiilor de miliarde din pixul sau.
Nu exista niciun audit neutru si profesionist făcut, (care la cat de mare e caracatița oricum doar cu experți specializați ai UE poate fii făcut)
Doar așa s-ar putea face lumină și repară sistemul; și salva multe vieți anual, caci sunt multe victime directe a corupției din urgențe, de care nu se știe…
Ar trebui deschise statii de ambulanta in toate statiunile cu unitati de tratament balnear, in special in cele in care exista hoteluri ce colaboreaza cu Casa de Pensii. Acolo merg la tratament oameni in varsta cu probleme serioase de sanatate.
O alternativa ar fi ca hotelurile cu unitati de tratament balnear sa fie obligate sa aiba ambulanta privata cu medic (una la x locuri de cazare) care sa poata interveni in maxim 15 minute in camera de la apelul la 112. In regim de urgenta turistii sa fie tratati gratuit, fara compensari de la casa de sanatate. Sa li se deconteze doar interventiile care nu implica turistii cazati la ei.
Spre pilda in Moneasa cand am chemat ambulanta intr-un hotel ce are contract cu Casa de Pensii, aceasta a venit in cca 30 de minute de la Sebis. Din cate am auzit (zvonuri) am avut noroc, pentru ca au doar una care deserveste o zona destul de mare.