Evenimentul de la Timişoara, organizat de revista Biz, împreună cu Zelist şi Kaspersky Lab, şi-a propus să adune la un loc reprezentanţi ai comunităţii regionale de business, directori de marketing, dar şi pasionaţi de online sau bloggeri, accesul la conferinţe fiind liber, pe baza unei înscrieri prealabile.
La „Social Media Summit” s-a vorbit despre influenţa în mediul online, despre campaniile pe bloguri, Twitter şi Facebook, despre strategiile utilizate de diferite companii care s-au folosit cu succes de social media şi despre beneficiile pe care o astfel de comunicare online ţi le poate aduce. De asemenea, a fost lansat, în premieră, „Top 50 cei mai influenţi oameni din online-ul românesc”, un clasament realizat prin agregarea prezenţei indivizilor în online şi măsurarea indicatorilor din social media. Potrivit topului, primele trei poziţii sunt ocupate de Vali Petcu, Cristian China-Birta şi Cristi Dorombach.
Cei prezenţi la „Social Media Summit” au asistat la trei conferinţe, fiecare dintre ele alcătuite din prezentări susţinute de mai mulţi vorbitori – „Social Media în România”, „Social Media pentru Business” şi „Tactici şi strategii pentru social media”. În linii mari, cam toţi speakerii au fost de acord că o campanie reuşită în mediul online trebuie să înglobeze cât mai multe mijloace de comunicare – bloguri, Twitter, Facebook. De pildă, o campanie derulată numai pe unul dintre aceste medii de comunicare nu va avea niciodată un efect răsunător.
De asemenea, la „Social Media Summit” s-a vorbit şi despre internetul mobil, considerat viitorul social media, şi despre modul în care o campanie trebuie adaptată pentru un astfel de mediu de comunicare.
Pe de altă parte, Teodor Cimpoeşu, din partea Kaspersky, a vorbit despre riscurile social media şi despre greşelile pe care le fac utilizatorii obişnuiţi în interacţiunile lor online – îşi dau mult prea uşor datele personale, nu realizează că informaţiile postate vor fi disponibile oricui, şi pe termen lung, şi nu sunt atenţi la setările care restricţionează accesul la anumite informaţii cu caracter personal. Printre vorbitori s-au numărat consultanţi în social media, reprezentanţi ai agenţiilor interactive şi ai unor mari companii româneşti, precum şi câţiva dintre cei prezenţi în „Top 50 cei mai influenţi oameni din online-ul românesc”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!