Ca de fiecare dată, autoritățile locale au fost luate prin surprindere la ultima zăpadă serioasă din sezon. În februarie, când Timișoara a fost acoperită de nămeți și șoferii patinau pe străzi, primarul Nicolae Robu anunța, din Viena, că nimic nu se poate face instantaneu și că peste tot în lume, când ninge mult, traficul este îngreunat.
Contractele primăriei pentru serviciul de deszăpezire au expirat încă din luna aprilie, iar specialiștii de pe C.D. Loga n-au reușit nici până la jumătatea lui august să lanseze o nouă licitație. N-a zis nimeni să se facă instantaneu, dar iată că au trecut mai bine de trei luni și încă nu e gata documentația pentru noua licitație. Vechile contracte erau încheiate în 2011 cu Societatea de Drumuri Municipale și Retim și expirau în noiembrie 2016, dar au fost prelungite până în aprilie 2018. Acopereau doar puțin peste 900 de străzi din totalul de 1.200 câte sunt în Timișoara și aveau valoarea de 26 de milioane de lei. Până în 2016, SDM și Retim au încasat numai 8,2 milioane de lei.
După problemele din februarie, primarul Nicolae Robu dădea asigurări că noile contracte vor fi mai stricte și că firmele cu care municipalitatea va încheia contracte vor fi monitorizate foarte riguros printr-o aplicație, inclusiv timișoreanul de rând urmând să aibă acces la această aplicație, fie de pe telefon, fie de pe calculator.
„Sper să terminăm licitația, va fi un caiet de sarcini foarte exigent. Există riscuri, dar trebuie să le asumăm și trebuie să ridicăm ștacheta. Vrem să facem o deszăpezire așa cum permite tehnologia actuală. Vrem să transmitem documentația în Sistemul de Licitații Publice chiar în luna aprilie”, spunea primarul Timișoarei încă din luna martie. Edilul-șef mai preciza că toate străzile vor fi incluse în contracte și că se va cere ca firma sau firmele care depun oferte să aibă utilaje de toate gabaritele.
Mai-marii din primărie spun încă să documentația este aproape gata, deși cu mai bine de trei luni întârziere. Potrivit Biroului Salubrizare, „documentația este pregătită, mai trebuie doar să se calculeze suprafețele pe care se va acționa”, după care va fi trimisă către Serviciul Achiziții din primărie. Estimările celor din primărie sunt că în două săptămâni va putea fi lansată licitația.
Reprezentanții Primăriei Timișoara s-au mișcat extrem de lent și cu licitațiile pentru dezinsecție, dezinfecție și deratizare și salubrizare. Pentru serviciul de dezinsecție s-au făcut două licitații, după aproape cinci ani de procese, urmând să aflăm în curând firma câștigătoare, dacă nu mai apar probleme. Cât despre salubrizare, contractul cu Retim ar fi expirat în 4 august, dar a fost reziliat cu câteva zile înainte de primărie, așa că societatea de salubritate a fost obligată să se ocupe de curățenia orașului încă 90 de zile de la acea dată. Prima licitație a fost și aici un eșec, pentru că nu s-a prezentat decât o firmă, care a oferit un preț de două ori și jumătate mai mare decât cel estimat de specialiștii primăriei. Pentru cea de-a doua licitație a fost redusă suma, iar caietul de sarcini a fost refăcut.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2008899″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!