Timișoara e mână largă cu cetățenii, mai ales cu cei care stau în oraș și apelează la abonamente de parcare, dar și cu timpul în care parcarea nu se plătește, însă aici sistemul e pe final, așa că din iulie vom vorbi, poate, de cu totul alte tarife. Oradea are oferta cea mai bună la parcări, fiind singurul municipiu care are și parcări supraetajate și subterane, e generoasă și cu parcările riveranilor și cu timpul destinat parcării cu plată, dar e cea mai scumpă dintre municipalități la parcare pe o zi, în timp ce Aradul își pedepsește dur propriii cetățeni: îi pune să plătească parcări până seara târziu, cu două ore mai mult decât la Oradea și patru decât la Timișoara. Ba mai mult, impune în contul acestor tarife parcare pe o singură stradă și nu pe zone, ca în Timișoara și Oradea! Iar în viitorul extrem de apropiat va tripla amenzile la la parcare.
La Timișoara, parcările se pot plăti prin SMS sau prin sistemul TimPark, care oferă și posibilitatea achiziționării de abonamente. Aici există patru tipuri de abonamente, unul general, unul pentru zona roșie, adică zona I, unul pentru zona galbenă, adică II, și unul pentru zona albastră, III. Există și zona 0, verde, care însă nu oferă, așa cum am punctat deja, posibilitatea achiziționării unui abonament. În celelalte zone însă, abonamentele sunt gândite pe zi și pe număr de zile dintr-o lună, dar sunt calculate lunar sau trimestrial. De pildă, un abonament general pe lună costă 42,84 de lei, trimestrial 122,85 de lei și anual 446,78 de lei, în vreme ce un abonament la purtător va costa 85,68 lei lunar, 245,70 lei trimestrial și 893,56 lei anual. Un abonament de locatar este 51,23 lei anual!
Cu cardul bancar, parcarea în zona verde, zona 0, care cuprinde fostele parcări cu barieră din zona centrală și două parcări de lângă Piața 700, costă 3,00 lei/oră, în zona zona I (roșie) 1,50 lei/oră, în zona II (galbenă) 1,00 leu/oră, iar în zona III (albastră) 0,50 lei/oră.
Prin SMS, situația stă astfel în Timișoara, pe oră: zona 0 (verde) – 0,75 euro+TVA, zona I (roșie) – 0,50 euro+TVA, zona 2 (galbenă) – 0,35 euro+TVA, zona 3 (albastră) – 0,25 euro+TVA, iar pentru toată ziua – 3 euro+TVA.
Tot aici însă mai există și varianta de plată a parcării prin apel BIP, cu taxare la minute și cumpărare de voucher anticipat.
O analiză comparativă detaliată găsiți pe ARADON.
Trimite articolul
XParcare rezidentiala, dar si proportionala. Pe principiile urmatoare: primii is localnicii, dupa aia nerezidntii, si respectiv de la a 2 masina in sus taxele de parcare sa fie mai mari.
-
Rezidential e mai bine cu abonament și parcare rezervată pe numărul de înmatriculare între orele 17-08 (când vine lumea de la lucru) în limita a maxim 2 mașini/apartament! Atunci fac bani și din abonamente și din ridicarea mașinilor parcate pe locul altuia! Dar atunci trebuie amenajate locurile de parcare și marcate corespunzător!
Da, Oradea conduce detasat.
Dar vine si cu o anti-facilitate, numita pompos parcare de resedinta (domiciliu).
O gaselnita prin care locurile sunt pre-alocate iar cei care indraznesc sa mearga intr-o vizita in alta zona a orasului risca sa se plimbe minute intregi pana la identificarea vreunui loc ne-alocat. Parcarea de domiciliu se activeaza in intervalul de timp in care nu are loc parcarea cu plata.
Cat de eficient este sistemul? Oradea inregistreaza circa 80.000 de masini si ofera vreo 17.000 locuri pentru parcarea de domiciliu. Si, ca povestea sa fie si mai interesanta, s-a recurs la licititie pentru aceste locuri. Cel mai mare pret platit: 2000 lei/an!
Bune administratii! Au pus niste tablite pe strazile construite de ceausescu si acum cer bani cu nemiluita!
Va reamintesc ca la Timisoara, impozitul pentru un auto cu motor de 3.0l (si sunt multe din clasa medie-E-Klasse, A6, BMW530, etc) impozitul anual este 3400 lei cat pentru 12 autoturisme cu 40cm mai scurte, iar in rest 2300 lei)!!!
Sa vina si o caruta de bani pentru parcare!
-
Dacă îți permiți o mașină de peste 3000cc,iti vei permite și impozitul și parcarea… Nu le plângem de mila la “saraki” oameni cu centimetri mulți (la mașină, ca în rest nu prea au cu ce sa se laude 😉)
Acelasi articol exista si pe bihon dar este muuult mai lung.
De retinut: oradea are parcari supraetajate!!!!
De asemenea de cate ori am fost in arad, de multe ori sau oradea, de cateva ori nu am avut nici o problema sa gasesc un loc de parcare in centru sau in fata blocului unde am fost. La fel la resita, cluj, sibiu, bucuresti si piatra neamt. Unde am avut treaba acolo in fata am parcat.
La timisoara ma invart si invart si las masina la cucu si ma plimb pe jos!!! Asta e cel mai important!!!
DIN NOU ,noi ,,fruntea…….,, suntem întrecut de alții!!!! Și la parcări ca și la stadioane,ștranduri, centuri, drumuri și altele !!!!!!!!! Dar la prețuri…….chiar suntem fruntea!!!! În rest……