Epopeea dezinsecției depășește noi culmi. Licitația începută în prima parte a anului trecut de primărie avea câștigător în toamnă, când primarul Nicolae Robu anunța că municipalitatea ar urma să semneze contractul pe patru ani cu firma Deraton, care a depus o ofertă de 10,8 milioane de lei cu tot cu TVA. Estimarea pentru licitație era însă de 46 milioane de lei, astfel că procedura a fost contestată chiar după ce edilul-șef i-a anunțat câștigătorul.
Oferta depusă de Deraton a blocat iarăși acest serviciu, după ce o altă firmă participantă a acuzat că oferta câștigătoare este mult prea mică și, prin urmare, concentrația de soluție împotriva dăunătoarelor este prea mică. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a decis că primăria trebuie să reia procedura, astfel că firma declarată câștigătoare inițial a fost eliminată. A fost preferată apoi oferta cea mai mică după cea a Deraton, dar și aceasta a fost contestată recent de cea de-a treia firmă înscrisă la licitație, care a oferit cel mai mare preț.
Practic, licitația a fost contestată acum de firma care ne-ar costa cel mai mult. Iar primăria nu poate face nimic până când nu vine o dispoziție de la CNSC.
„Am avut un câștigător la licitație, am fost obligați după o contestație să reluăm procedura. Am reanalizat toate ofertele, câștigătorul a trebuit eliminat. Am rămas cu doi, a fost luată oferta a doua drept câștigătoare, dar a treia firmă a depus contestație. Am fost informați că licitația a fost contestată, așteptăm dispozițiile date de CNSC”, au explicat, pentru tion.ro, oficialii Primăriei Timișoara.
Firmele care și-au depus ofertele sunt din Timișoara, Ploiești și Deva, ne-au spus surse din primărie. Prin urmare, firma din Timișoara a fost contestată de cea din Ploiești, iar cea din Ploiești a fost contestată de cea din Deva.
Reprezentanții PMT spun că povestea cu contestațiile a devenit un sport național, după ce tot mai multe proceduri au fost oprite. Ei speră că CNSC va oferi un răspuns până în luna martie și că nu se va ajunge în instanță, ca și în 2013.
De cinci ani fără contract
Istoria zbuciumată a contractului de dezinsecție și deratizare a Timișoarei a început în toamna anului 2013, când vechiul contract, încheiat tot cu Deraton, a expirat, iar primăria a scos din nou acest serviciu la licitație. Doar firma Romprest Servicii S.A. a participat, însă a fost descalificată pentru că nu ar fi îndeplinit condițiile din caietul de sarcini. Reprezentanții firmei amintite nu s-au dat bătuți și au acționat Primăria Timișoara în judecată.
Au urmat patru ani în care nimic nu s-a mișcat, municipalitatea așteptând finalul procesului. Cu excepția unei perioade scurte, în 2016, când în Timișoara s-a făcut dezinsecție în regim de forță majoră, deoarece exista amenințarea virusului Zika. Din în vara lui 2017, reprezentanții primăriei au semnat un contract cu firma Deraton, care a putut face dezinsecție și deratizare în oraș timp de șase luni, cu 182.000 de lei. Contractul cu Deraton a expirat, însă, în 24 februarie 2018. Vara trecută, PMT a mai încheiat un contract provizoriu, cu firma arădeană Medinet Hygiene Consulting, care a expirat de mult timp. Pentru șobolani nu s-a mai dat însă cu nicio substanță de cel puțin cinci ani.
În 31 octombrie 2017, primarul Timișoarei se lăuda că municipalitatea a câștigat definitiv procesul cu firma Romprest. A fost nevoie de șase luni pentru ca funcționarii primăriei să poată da drumul unei noi licitații. Iar din vara lui 2018 tot așteptăm o veste bună.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2126234″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!