Un exemplu în acest sens este investiţia grupului Iulius, demarată în toamnă. Din 2017, zona din vecinătatea mall-ului se va îmbogăţi, urbanistic şi funcţional, cu noi elemente, printre care nu mai puţin de şapte clădiri de birouri, cu o suprafaţă de 131.000 mp. O investiţie justificată, dat fiind faptul că stocul de spaţii office din Timişoara este departe de a fi atins gradul de saturaţie, dacă este să luăm în calcul standardele de înaltă clasă.
Rapoartele realizate în domeniu vin să susţină acest avânt al investitorilor în imobiliare. Potrivit unui studiu realizat în luna noiembrie de către ESOP, Timişoara se va dezvolta semnificativ, în viitorul apropiat.
„După dezvoltarea accelerată din ultimii ani a pieţei de birouri din Bucureşti, estimăm că va urma, în următorii 3-4 ani, o dezvoltare accelerată a principalelor 3 centre universitare din ţară: Iaşi, Timişoara, Cluj – Napoca, deoarece cererea de forţă de muncă cu studii superioare este în creştere, iar piaţa muncii din Bucureşti a devenit destul de competitivă, astfel încât firmele de IT&C, BPO, Share Services şi firmele care dezvoltă centre de cercetare – dezvoltare să caute soluţii pentru a susţine rezultatele bune obţinute până acum în România şi apetitul de creştere a prezenţei în ţara noastră”, afirmă Alexandru Petrescu, Managing Partner ESOP Consulting l CORFAC International.
Oferta mare de absolvenţi de facultate, polul de talente disponibil, competenţele ridicate în domeniul IT şi al limbilor străine, infrastructura – sunt indicatori care cântăresc greu în decizia companiilor de a accesa o anumită zonă. Însă, pe lângă aceste elemente, la fel de important este şi stocul de spaţii office disponibil şi, mai mult decât atât, spun specialiştii, calitatea şi avantajele pe care le oferă.
„Când vine vorba despre sedii, marile companii se orientează spre cele mai moderne spaţii, însă atenţia se îndreaptă şi spre aspecte precum amplasare centrală, accesibilitate facilă, locuri de parcare, proximitate faţă de restaurante şi facilităţi pe care le vor avea angajaţii lor în locul respectiv”, spune Laurenţiu Manea, Leasing Manager în cadrul Openville Timişoara, proiect care va avea marele avantaj de a le oferi celor care vor lucra în ansamblu diverse beneficii, în acelaşi spaţiu.
Modelul proiectelor de tip „oraş în oraş”, cu multiple funcţiuni, a fost experimentat cu succes în Occident, acolo unde dezvoltatorii din domeniul office au înţeles repede că, pentru companiile aflate pe o piaţă a muncii extrem de competitivă, mediul de lucru şi facilităţile extra-salariale pe care le oferă angajaţilor fac diferenţa în procesul de recrutare. În ţară, acest concept a fost implementat la Iaşi, acolo unde dezvoltatorul Iulius Mall a creat ansamblul urbanistic Palas, compus din clădiri de birouri, mall şi un parc cu o suprafaţă generoasă.
„Experienţa de a lucra într-un spaţiu care răspunde stilului actual de viaţă, modern şi activ, va fi adusă şi la Timişoara, prin proiectul Openville. Practic, aici va fi o concentrare unică de funcţiuni, care se vor completa și întrepătrunde, gândite astfel încât să vină în întâmpinarea atât a clienţilor magazinelor, dar şi a celor aproximativ 13.500 de persoane care vor lucra în clădirile de birouri clasa A”, a completat Laurenţiu Manea.
Construcţia megaproiectului din zona mall-ului a început în toamnă, în prezent lucrându-se la una din cele şapte clădiri de birouri. Deşi este abia la stadiul de înălţare a structurii, imobilul are deja doi chiriaşi. Ness, o companie multinaţională din domeniul IT, a anunţat că va deschide aici cel de-al doilea centru al său din România şi va crea 400 de locuri de muncă, în următorii ani. În plus, policlinica REGINA MARIA, deschisă recent în mall, se va extinde în noua clădire.
Ce atrage companiile la astfel de proiecte mixte?
„Experienţa de la Palas Iaşi, acolo unde în patru clădiri office lucrează peste 3.000 de persoane, ne arată că marile companii sunt interesate să le ofere angajaţilor mai mult decât un spaţiu de lucru modern, ci şi o cultură organizaţională puternică şi acces la o paletă extinsă de beneficii care contează pentru aceştia. Imaginați-vă că la Openville vor avea în imediata apropiere a locului de muncă un mix complet de oferte, sute de magazine, restaurante și cafenele, săli de evenimente, săli de cinema, un fresh market, precum și cel mai mare parc suspendat din România. Totul într-un singur loc, aproape de centrul istoric al Timișoarei”, mai spune Laurenţiu Manea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!