Primarul Timişoarei a anunţat, joi, că a semnat scrisoarea de intenţie pentru ca municipalitatea să intre într-un nou proiect european, care urmează să fie depus spre finanţare de către Agenţia pentru Dezvoltare Regională Vest, alături de alte organizaţii provenind din nouă state membre ale Uniunii Europene, prin care se doreşte dezvoltarea unor reţele de puncte de încărcare a maşinilor electrice. Lider de proiect va fi Agenţia pentru Dezvoltarea Afacerilor din landul Tirol, Austria, iar Timişoara va face parte din această reţea la nivel european ca „partener nonfinanciar”, din spusele oficialilor municipalităţii.
„Noi vrem să încurajăm răspândirea autovehiculelor cu motor electric pentru că ne dorim să avem un oraş cu un aer cât mai curat. Ce dorim noi să facem este ca în cadrul unui proiect european să devenim unul dintre oraşele dintr-o reţea cu puncte de încărcare a acumulatoarelor maşinilor electrice. Vor fi 17 astfel de staţii (…) Nu vă pot spune un termen precis în momentul de faţă, dar ne străduim ca într-un orizont de timp cât mai scurt să asigurăm astfel de facilităţi pentru a-i încuraja pe cei ce doresc să îşi cumpere astfel de maşini să o facă. Aceste maşini au ajuns acum la preţuri egale practic cu ale echivalentelor lor prevăzute cu motoare termice. Preţul nu mai reprezintă o barieră. Problema este, fiindcă ele sunt cu tracţiune exclusiv electrică, le poţi folosi doar dacă ai şi facilităţi de a-ţi încărca acumulatorul. Or, odată ce reţeaua de alimentare va fi creată, aceste autovehicule vor deveni foarte tentante”, a afirmat Robu.
În acest context, la Microhidrocentrala Bega a fost prezentat, joi, şi un autovehicul cu motor electric, consulul onorific al Franţei, Dan Bedros, prezent la eveniment, anunţând lansarea unui parteneriat „pentru un oraş verde” între Primăria Timişoara şi grupul francez care este proprietarul Dacia. Primarul a explicat că a ales să promoveze producătorul francez de automobile pentru… informarea cetăţenilor.
„A venit înspre noi cu această propunere şi evident că noi suntem deschişi înspre toţi producătorii care vin cu lucruri interesante pentru cetăţeni. Astăzi am făcut pentru Renault, dacă mâine vine o altă companie vom face cu aceeaşi implicare şi pentru altă companie pentru că ce ne interesează pe noi este să aducem la cunoştinţa cetăţenilor noile realizări tehnice şi să promovăm ceea ce poate fi benefic pentru oraşul nostru. Noi nu avem câştiguri directe din asta, avem câştiguri indirecte, câştiguri prin aceea că cetăţenii Timişoarei sunt mai bine informaţi, câştiguri care constau în promovarea noului în Timişoara în avanpremieră dacă se poate”, a adăugat Robu.
Cu ce se alege totuși primăria din aceste parteneriate? Primarul speră să obțină niște sponsorizări de la companiile private cu care colaborează municipalitatea.
„Noi suntem foarte deschişi să primim sponsorizări. Eu nu am cerut, dar mă aştept să vină şi sponsorizări, evident. Nu am discutat acest subiect, dar sper ca firmele puternice cu care avem relaţii să aibă ele iniţiativa de a propune sponsorizări pentru multe proiecte pe care le avem în derulare”, a mai declarat Robu.
Revenind la vehiculele electrice, primarul Timişoarei a anunţat şi că are în plan înlocuirea parcului de autobuze al RATT dacă vor putea fi obţinute fonduri europene în acest sens.
„Dacă programele europene pentru 2014-2020 vor finanţa achiziţia de mijloace de transport în comun, de autobuze cu motor electric, atunci vom aplica pe programele în speţă şi mi-ar plăcea ca în termen de 3-4 ani Timişoara să aibă aproape în totalitate transportul cu autobuzele cu motor electric. Dacă nu – nu avem bani să achiziţionăm decât un număr redus eventual, pentru că autobuzele cu motor electric sunt sensibil mai scumpe, aproape la preţ dublu faţă de autobuzele cu motor termic”, a conchis Robu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!