Cele 44 de autobuze electrice ar trebui să fie cumpărate de Ministerul Dezvoltării, cu bani europeni, urmând să fie amenajate și 15 stații de încărcare rapidă și 44 de încărcare lentă. Licitația a fost lansată încă din februarie 2019 și are o poveste zbuciumată.
Trei firme și-au depus ofertele: New Kopel Car Import/ Shlomo Motors LTD (terț) – importatori israelieni ai autobuzelor BYD din China, Bozankaya Otomotiv Mak. Iml. Ith. Ve Ihr A. Ș. din Turcia și Solaris Bus & Coach din Polonia. Evaluarea acestora ar fi trebuit să fie gata în toamna anului trecut, dar au fost multe solicitări de clarificare, așa că MDRAP a cerut prelungirea evaluării, invocând „lipsa experților” și faptul că „membrii comisiei nu dețin pregătire în acest sens”.
În luna iunie a acestui an, adică aproape un an și jumătate mai târziu de la pornirea licitației, fostul consilier al primarului Timișoarei, Cătălin Iapă, acum secretar de stat în Ministerul Dezvoltării, spunea că a fost pus chiar de ministru să se ocupe de licitație și anunța o posibilă surpriză plăcută.
„Domnul ministru mi-a dat sarcina să mă implic în acest subiect. Ministerul are în derulare achiziții pentru mijloace de transport în comun pe fonduri europene pentru mai mult de 20 de orașe. Putem spune că partea grea a trecut, evaluarea tehnică poate ridica anumite probleme. În luna iulie s-ar putea să avem o surpriză plăcută, mult așteptată”, ne spunea Iapă în iunie.
Procedura era aproape gata și conform primarului Timișoarei, care ne asigura încă din februarie, adică cu ceva timp înainte de fostul său consilier personal, că „licitația este spre final, este aproape gata analiza tehnică a ofertelor, se va comunica rezultatul probabil în circa o lună”. Aceasta cu toate că data limită pentru „evaluare calificare și tehnică” era stabilită la 10 octombrie 2020.
Rezultatul atât de așteptat al licitației este o veste tristă. Procedura a fost anulată, conform SEAP, dar nu se știe de ce. În Sistemul Electronic de Achiziții Publice scrie că s-a luat decizia „potrivit raportului procedurii de anulare”.
Prețul maxim: 35,7 milioane de euro
Ministerul Dezvoltării punea la bătaie pentru cele 44 de autobuze electrice cel mult 172,5 milioane de lei, aproape 35,7 milioane de euro. Vorbim despre mijloace de transport articulate, cu podea integral coborâtă și facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă. Un mijloc de transport trebuia să aibă o capacitate de transport de cel puțin 130 de persoane, din care minimum 44 pe scaune, plus conducătorul auto. În caietul de sarcini scrie că un autobuz electric poate merge fără să fie încărcat minimum 84 de kilometri, în condițiile în care funcționează cu sistemul de încălzire sau climatizare la capacitatea maximă de utilizare și cu încărcare maximă de persoane. Livrarea trebuia făcută în 48 de luni de la semnarea contractului, iar primăria și STPT stabiliseră deja rutele pe care acestea urmau să circule.
Înainte să fie gata licitația, Primăria Timișoara a semnat un contract pentru publicitate, mai exact pentru „servicii de informare, publicitate și promovare” pentru acest proiect, atribuit, pentru aproximativ 86.000 de lei, echivalentul a 18.000 de euro unei firme din Brașov. Și mai are în desfășurare încă o licitație pentru „servicii de proiectare aferente obiectivului de investiţii «SF+PT – Lucrări de energoalimentare a stațiilor de încărcare, reţea de alimentare locală şi platformă de garare pentru autobuze electrice»”, contract estimat la 120.000 de euro.
Autobuze electrice de la MDRAP ar fi trebuit să primească și orașul Lugoj, dar s-a ales deja cu două proceduri anulate pe SEAP. Pentru unele orașe a fost reluată licitația. Rămâne de văzut și ce se va întâmpla în cazul Timișoarei.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XAcum este clar de ce Iapa este pe liste la alegerile locale.
Trepiedul iPhone nu a facut nimic la Ministerul Dezvoltarii, el doar stie sa tina telefonul lui Robu. Acum il dau afara si Robu l-a pus pe liste la alegerile locale pentru ca el are nevoie de suport pentru noul telefon.
Robu a promovat numai slugi incompetente. Se vede profesionalismul sau si al TNL-istilor promovati la PMT.
-
Foarte adevarat
Nivelul de prostie existent în acest Guvern a depăşit tot ce a însemnat Andrușcă, guvernele PSD-iste anterioare pe care le condamnam şi le înfieram,.
Ce nevoie sa ai de transport ecologic si modern in orasul in care ai deja jafuri pe 4 roti poluatoare si zgomotoase, parcate peste tot, conduse de soferi care stiu ei mai bine ca masina proprie e superioara bicicletei si pietonilor si ca acestia din urma ar trebui sa dispara. Tara si oras cu 100 de ani in urma.
Cu “gogosi “si” minciunele ” , te facusi mare…michelle!
VOI CHIAR CREDEAȚI hhhhhhh
Votati in continuare cu robu…
Citat: “Înainte să fie gata licitația, Primăria Timișoara a semnat un contract pentru publicitate, mai exact pentru „servicii de informare, publicitate și promovare” pentru acest proiect, atribuit, pentru aproximativ 86.000 de lei, echivalentul a 18.000 de euro unei firme din Brașov”
Ce frumos!… Mafia banateano-ardeleneasca are grija de banii publici.
80 % DIN PROMISUNILE ROBIENE AU FOST PETARDE SI UITE ASA NE PRINDE CAPITALA EUROPEANA IN IZMENE FARA SALA FARA STADION FARA AUTOBUZE FARA TRAMVAIE FARA FARA FARA………
Luati de aici, Shenzen, China, are vreo 13 mililioane de locuitori dar si 16 000 de autobuze electrice, 1 autobuz la 813 locuitori.
Timisoara 306 000 locuitori, autobuze electrice, .. .
ps://www.weforum.org/agenda/2018/11/shenzhen-just-made-all-its-buses-electric-and-taxis-are-next/#:~:text=Shenzhen%20in%20China%20is%20the,in%20the%20city%20are%20electric.&text=Shenzhen%20aims%20to%20make%20that,equipped%20with%208%2C000%20charging%20poles.
-
Alte date despre China:
1. in 2019 a minat 7500 de tone de litiu… cand ai materia prima sa faci baterii, si fabricile acolo, iti da mana sa produci ieftin
2. Cand furi si copiezi tot ce inventeaza Occidentul cu bani seriosi bagati in research, iti da mana sa produci chiar si mai ieftin.
3. China produce ieftin, dar nu intotdeauna ce e ieftin e si bun. Exemplele autobuzelor turcesti care iau foc cred ca iti suna cunoscut. Un tramvai Siemens nu s-ar indoi de la mijloc la fel ca Armoniile refurbished la Arad si Pascani, nu?
Iar in China… stii cate accidente mortale au avut loc in ultimii ani din cauza scarilor rulante made in china care si-au tocat pasagerii?
Daca mai si furi la calitate ca sa iasa extrem de ieftin (ca sa faca toti chinezii implicati niste profit), deja ramai cu marfa la fel cum ramaneam noi cu Daciile in timp ce occidentul producea masini adevarate. Noi si eventual 2-3 tari arabe unde le exportam.
Cum sa dai bani sa informezi ceva ce nici nu era finalizat ca acte de achizitie? Nici licitatia nu era gata. Va bateti joc de banii nostri. Scria cineva mai sus ca nu se respecta poluarea, biciclistii si pietonii. Va e frica sa ne scapati de rable. Impozite si taxe mari pe masini vechi si impozite marite pe nr de masini la aceeasi adresa.
Si da, Iapa si multi TNListi, sau “yes Robu”, nu sunt suficient de competenti cand nu sunt tinuti de manuta sau sub fusta-pantalon a lui Robu. Nu am auzit de nimic ce a facut Iapa pe acolo. A uitat de unde a plecat? Cand era pe aici mai aflam ca parca aiurea prin Soarelui sau ca era si el pe langa Robu.
Clujul are autobuze electrice, brasovul are autobuze electrice, craiova are contractul semnat, le primeste in urmatoarele luni!
La noi? Stim! Noi avem semaforisoara si vaporisoara!
Am ajuns din orasul care sute de ani, inclusiv pe vremea lui ceasca si chiar dupa revolutie avea lucruri pe care restul tarii, chiar europa le invidia sa avem…. nimic. Adica pardon, nu nimic, ci praf, gunoi, smenuri etc.
Am ajuns “bine”!
-
Tot in Cluj mai circula autobuzele vechi, din anii ’50. Tot in Cluj abia acum 2 ani au primit autobuze noi, pe cand in Timisoara circulam cu ele (doar cu ele, cele vechi s-au scos demult) de peste 10 ani.
In Cluj nu exista tramvaie noi.
Iar autobuzele electrice de care zici, circula doar pe 3 linii, cele din centrul orasului si atat.
-
-
Da, 4 bucati…
Ciuhandu luase in 2011-2012 un credit de 32 de milioane de € pt 10-15 tramvaie noi Siemens sau PESA. Dar dupa aia l-am votat pe robu… Unul din primele lucruri pe care le-a facut a fost sa anuleze creditul, si sa faca altul, pe aceeasi suma, dar cu destinatie mai… obscura… 🙂
Dar macar “face ceva”…
-
-
iARASI A SARIT CALUL, iAPA….