Așa cum TION anunța încă din 3 aprilie, reprezentanții Primăriei Timișoara au decis să mute prima pistă de biciclete amenajată pe carosabil din istoria orașului pe trotuar. Specialiștii PMT ne-au spus că este periculoasă și că va fi delimitată de trotuar.
Primarul Timișoarei spune că nu a fost consultat de proiectanți, dar că între timp a aflat că traseul special pentru bicicliști nu va fi mutat pe trotuarul actual, ci va face parte din trotuar. El susține că bicicliștii vor pedala ca și când ar fi fost pe carosabil, dar pe… pavaj.
„Nu știam că se face așa, nu am fost consultat de proiectanți. Când dvs. ați adresat această întrebare, nu eram documentat, m-am informat. Despre ce este vorba: se va lărgi trotuarul, deci nu va fi mutată pe trotuarul actual, ci pista de biciclete actuală va face parte din trotuar, așa se va întâmpla. Bicicliștii vor circula ca și când ar fi fost pe carosabil, numai că au și o suprafață de rulaj mai bună și o securitate sporită. Probabil că se va pune și o delimitare pe carosabil spre bordurile dorite”, ne-a explicat edilul-șef.
Vă reamintim, lucrările la trotuare sunt făcute în baza contractului de întreținere și reparații semnat între primărie și SDM. Sunt pavate toate trotuarele din interiorul Inelului I. SDM a cumpărat pavajul-șotron cu care amenajează trotuarele și pistele de biciclete din interiorul Inelului I de la o firmă din județul Alba, cu maximum 3,8 milioane de lei cu tot cu TVA, bani în care intră inclusiv montajul.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xpolitia rutiera de ce nu se autosesizeaza pt incalcarea normelor de circulatie?
Un primar cretin ce nu face decat sa arunce bani publici aiurea…
-
Oare cine l-a votat două mandate ?
Se spune că cine se aseamănă, se adună.-
de aia tu esti pesedist?
-
Cred ca la Robu acasa arata cam ca la Firea, totul kitch.
A bit of paranoia: heyl brother PAY PAL 🙂
Iti vine rau cand vezi trotuarele astea. Stai sa vezi cand o sa se ridice placile alea cum isi iau biciclistii zborul.
-
Intr-un an se va circula pe ele nu ca pe sosea, ci cu 10 km/h .
Si va clampanii dupa fiecare biciclist. Klik, klik vor face placile alea. Sa speram ca nu vor disparea unele ca sa cazi in sotron!
Nu stiu de unde are Robu ideea ca pistele de biciclete sa fie facute cu placi. Probabil nu s-a dat deloc cu bicicla, nici cand era mic. Presupun ca are ceva gheseft bun cu ceva liferant de placi, ca altfel nu se poate explica dragostea lui fata de placile alea!-
Mi-ai adus aminte de placile de la Bastion, mai mare rusinea.. klik. klik fac si alea :))
Robu asta se plimba vreodata pe jos? Si nu ma refer doar pana la masina si inapoi. -
Asta se intampla deja, in plus, ca asa este frumos, au lasat niste spatii goale. Doar doar isi rupe unul mufa. Nu faceți piste pe carosabil, ok, dar daca reau sa reclam un sofer parcat pe pistă de ce nu vine politka sa isi fava treaba?
-
Nu numai Timisoara.
Acest primar descreierat a făcut piste mai late decât trotuarul. Pietonii trebuie sa meargă în șir indian. Să scăpăm de nebun
Dar in Germania … Austria … Israel ati fost ???
Chiar daca pista de biciclete este pe trotuar se circula ca vantul. Sa nu mai vorbesc despre aia cu biciclete si trotinete electrice.
Apropo … in Germania, de exemplu, daca esti lovit de o bicicleta pe pista de biciclete … ia ghci … esti bun de plata.
Asa ca … nu va mai plnageti pe aici aiurea ca parca vad ca voi toti plangacioasii de pe aici vreti “o tara ca afara”.
-
Mai, desteptule ! Nu toate traznaile din occident trebuie sa le luam de bune. Pentru ca transformarea trotuarelor in piste imi pare o imbecilitate care are mai multe aspecte negative decat pozitive. 1. Le permite unor prost crescuti ca tine sa se poarte nesimtiti cu cei din jur. 2. democratie e atunci cand omul care se plimba linistit pe trotuar, cu gandurile lui, sa nu fie deranjat de destepti ca tine ! 3. De ce pistele pentru trotinetisti viteză nu sunt pe marginea carosabilului ? Daca tot vreti sa concurati BMW-ul ? Daca ma duc la Bucuresti sa contemplu de pe trotuar arhitectura, sau la Paris, trebuie sa fiu mai mult atent la IMBECILII ZBURATORI ?
-
Esti un prost
-
Iata dovada ca traim intr-o lume de porci. Daca vreti sa mergeti ca vantul trebuie sa mergeti pe unde merg masinile, nu pe un trotuar lat de un metru, pentru ca asa credeti voi ca aveti dreptul. SI pietonii pe unde merg, pe o banda de 20 cm din cauza unor nesimtiti obraznici ? Pistele trebuie sa fie facute pe unde se poate ! Adica copii, mamele cu copii, batranii, oameni obositi de munca, trebuie sa mearga din cauza unor porci lipiti de pereti sau pe carosabil ? Sa luam din occident toate cretinelile, care viseaza la Hitler, KKK, white supremacy, Trump ?
-
Draga, eu as circula foarte fericit pe carosabil cu bicicleta, problema este ca 1) legea nu-mi permite atunci cind exista pista, fie ea vopsita pe trotuar si 2) soferii te agreseaza folosind masina ca arma pentru a te “pedepsi” ca le “consumi” carosabilul. Asa or fi invatat ei la ora de conducere preventiva.
Fa si tu un exercitiu de empatie, daca esti in stare, si pune-te in locul biciclistului care doar vrea sa ajunga repede si-n siguranta din A in B: pe carosabil este sicanat de soferi, pe trotuar este scuipat de pietoni. Un scuipat e ceva mai putin letal ca o coliziune la citiva zeci de kilometri pe ora cu o tona de fiare.
Personal am rezolvat dilema ocolind orasul prin cartierele marginase. Din pacate si aceasta solutie devine tot mai putin utila, administratia dorind sa impinzeasca Timisoara cu piste de bicicleta pe trotuare.
Asa ca te rog, in calitate de pieton, bate la cap Primaria sa renunte la pistele de bicicleta de pe trotuare. Surprinzator dar majoritatea biciclistilor te vor sustine!
-
-
-
-
Bravo in sfarsit un comentariu cerebral.As invita toti comentatorii sa vada Stockholm (De fapt toata Suedia ) unde primi sunt biciclisti (apropo pistele de biciclete si pietonale sunt una langa alta intotdeauna) pe urma pietoni, transport public si pe ultimul loc autoturismele personale.
-
Doar ca densitatea populatiei in Suedia este infinit mai mica decat in Romania. Am fost in Malmo. Spatiu mare, strazi late, loc berechet si pentru bulevard cu 2 benzi pe sens si pentru pista de bicicleta si pentru trotuar. La noi nu ai acel lux de spatiu.
-
-
Frate, asa i ca nu prea mergi pe pistele dr biciclete. Nu spune ca da ca minți. Pietonii merg pe piste, soferii parchează pe piste, pistele au gauri si damburi si nu sunt luminate. Iti rupi spatele, fundul si bicicleta. Te invit la i plimbare pe pistele minunate, o sa mi dati dreptatea.
Extraordinar de greu sa faci o bordura mica intre biciclisti si pietoni…
Ahh.. dar stai lui Robu’ ii place sa se duca in Dubai nu in OLANDA !
Sa va explic:
* biciclistul nu plateste impozit anual pe bicicleta
* biciclistul nu cumpara combustibil
* biciclistul n-are nevoie de rovinieta
* biciclistul nu da bani pe asigurari
* biciclistul nu achizitioneaza abonament de parcare
E la mintea cocosului ca interesul autoritatilor este ca oamenii sa foloseasca masina, nu bicicleta.
Singura metoda prin care autoritatile pot sa cistige ceva de pe urma biciclistului este prin furt din fondurile destinate infrastructurii pentru biciclisti.
A, si amenzile, sa nu uitam amenzile.
Ce rezulta este ce avem: “sute de kilometri” de pista de biciclete greu spre deloc utilizabila. Calitatea lucrarilor este irelevanta pentru autoritati; ele se fac doar pentru a se fura bani.
Poluare, sanatate, mobilitate, ecologie, vax albina! De ce credeti ca se fura bani, nu pentru vacanta din Dubai si casa de vacanta din Canare? Credeti ca alesii nostri-s prosti, sa-si manince sanatatea si nervii in tara pe care o administreaza?
Eu ca biciclist prefer sa merg pe trotuar decat sa-mi risc viata pe carosabil, chiar trasat.
-
foarte rau! ca sa fqci slalom intre batrani si copii neatenti si ca apoi tot voi sa va incordati muschii. nu va convin carosabilele..pedalati p jos, dar nu p trotuare!
Pista aia oricum era un pericol pentru biciclisti…mai ales in curba de la Materna,daca venea troleul din spate aveai impresia ca intra in tine,,,,,plin de carcotasi in acest frumos oras
-
Multi scriu, dar sunt ca Robu, doar in masina. Nu baga in seama ce zic toti.Clar ca pistele nu au ce cauta langa masini, la cum se circula in oras. La volan toti sunt zmei ca politia nu prea e.
Prima pistă utilizabilă din câte știu este lângă Parcul Botanic. Pe urmă s-au făcut cele din Iosefin, de administrația veche. Sunt separate de trotuar, a permis lățimea bulevardului.
pe trecerile de pietoni nici nu sr deranjeaza sa se dea jos de pe bicicleta..pe trotuare merg cu o viteza nesimtita, in parcuri sa dea naibii sa vrei sa ti lasi copilul sa zburde, ca sigur incurcan un biciclist care face maraton…p malul begai idem.
primare, cred ca astepti voturile biciclistilir.ale noastre, sigur ,NU!
-
Unii poate. Circul foarte mult, peste tot. Și pe piste, și pe trotuar, și pe carosabil. Unde mi se pare mai sigur pe moment.
Nu folosec soneria aiurea, nu bruschez pietonii, nu merg cu viteză și chiar încet când sunt pietoni, copii sau animale prin zonă.
Ah, deobicei nu cobor pe treceri pentru că este dungă trasată.
Acum sunteti partinitori.In toate statele din vest care au inventat pistele de biciclete,pietoni au culoar paralel cu pista de biciclete.Vezi cazul Olandei,care e impanzita.La subiectul asta sunteti imbarligatori.
PAstele ma-tii de primar si cu prostii care te-au votat si te vor mai vota
-
Bravo!
Scurt si concis.
Un primar fără creier.
4.11.2. Cunoscute fiind nevoile biciclistului, dispozițiile legale privind asigurarea desfăşurării fluente şi în
siguranţă a circulaţiei pe drumurile publice precum și obligațiile ce revin administratorului de drum
pentru asigurarea viabilității drumului public, pista pentru biciclete și zona adiacentă acesteia trebuie să
îndeplinească, simultan, următoarele condiții:
Asigurarea unei lățimi de minim 2,5 m pentru pistele cu un singur sens și minim 3,0 m pentru
cele cu dublu sens, fără obstacole, pe toată lungimea traseului;
Asigurarea unei înălţimi de liberă de trecere pe sub obstacole de minim 2,40 m, excepțional, în
tuneluri, pe pasaje și poduri, minim 2,10 m;
Asigurarea unui spațiu de siguranță de 0,5 m în lateralele pistei pentru biciclete, liber de orice
obstacol;
Asigurarea unei suprafețe a pistei pentru biciclete dintr-un material rigid, stabil, cu un finisaj
antiderapant, pe toată lungimea traseului;
Asigurarea unui sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale astfel încât să nu existe pericol de
băltire pe suprafața pistei;
Proiectarea traseului se va face pentru utilizarea la viteză de 30 km/h;
Asigurarea legăturii facile și în siguranță cu partea carosabilă destinată traficului general, la capete.
Mai bine să meargă bicicliștii pe trotuare și să fie răspunzători pentru orice accident, decât să meargă că oile pe șosele fără nici o responsabilitate! 99% din ei nu știu nici cele mai elementare reguli de circulație! Asigurare nu au…nici pentru ei și nici pentru mașinile pe care le lovesc când se bagă fără să se asigure!