Noua postare de pe Facebook a primarului începe cu „SONDAJ F.F. IMPORTANT (SUTE DE MILIOANE DE EURO!!!) – CITIŢI PÂNĂ LA CAPĂT ŞI RĂSPUNDEŢI” şi continuă cu „Dragi prieteni”… Apoi, Robu le vorbeşte „prietenilor” virtuali despre mai multe proiecte importante pentru oraş.
„(1) În proiectul Robu pt Timişoara – proiect cu care am câştigat alegerile obţinând peste 55 mii de voturi, sensibil mai multe decât USL – apropo de discuţia CINE PT CINE A FOST LOCOMOTIVA! -, prioritate absolută au: (i) realizarea / lărgirea de subpasaje, (ii) reabilitarea / lărgirea de carosabile, (iii) reabilitarea / realizarea de trotuare şi piste pt biciclete, (iv) realizarea de parcări, (v) managementul computerizat al traficului, (vi) reabilitarea şi pietonizarea centrului istoric, (vii) reabilitarea malurilor Begăi, (viii) retehnologizarea COLTERM, etc., etc. Şi asta, pe cât posibil, cu fonduri europene nerambursabile. (2) Pe de alta parte, proiectul Robu pt Timişoara prevede şi perfectionarea transportului în comun, în principal prin: (i) extinderea / reabilitarea liniilor de troleibuz şi tramvai, (ii) reabilitarea capitală, cu aducerea la standarde de tramvaie noi, a 20-30 de tramvaie existente, (iii) achiziţia a 30-40 de tramvaie noi, precum şi a unor noi autobuze şi minibusuri. Şi asta, de asemenea, pe cât posibil, cu fonduri europene nerambursabile”, explică primarul.
Robu spune că pentru obiectivele de la punctul 1 există oportunităţi de finantare europeană pe programele 2007-2013, oportunităti ce pot fi materializate doar în măsura în care primăria susţine financiar aceste proiecte prin suportarea cheltuielilor nerambursabile şi, temporar, până la rambursare, a celor rambursabile.
În paranteză fie spus, pentru unele dintre obiectivele enumerate în „proiectul Robu pt Timişoara” au fost depuse spre finanţare şi aprobate proiecte încă din timpul fostei administraţii Ciuhandu. Reabilitarea centrului istoric, reabilitarea malurilor canalului Bega, retehnologizarea Colterm, managementul computerizat al traficului, realizarea pasajului Michelangelo – toate sunt, de exemplu, proiecte iniţiate de fosta administraţie pentru care s-au atras finanţări europene. Probleme sunt la partea de punere în practică, pentru că, la unele dintre ele, cum ar fi cele cu centrul istoric sau cu Bega, lucrările întârzie să înceapă. Iar oficialii municipalităţii n-au oferit prea multe explicaţii – nici măcar pe Facebook – legat de aceste întârzieri.
În ceea ce priveşte obiectivele enumerate de Robu la punctul 2, primarul spune că „nu există – cu mici excepţii – oportunităţi de finanţare europeană pe programele 2007-2013, ci doar pe exerciţiul programatic 2014-2020”.
Şi ajungem la sondajul propriu-zis. „Susţinerea din venituri proprii – asta însemnând din credite bancare, atenţie! – a obiectivelor (2), pt, de exemplu, a grăbi înlocuirea tramvaielor vechi cu tramvaie noi – lucru pe care cine nu şi-l doreşte?! -, ar implica, pe de o parte, ratarea şansei de a atrage în acest scop fonduri europene, iar pe de altă parte, ratarea şi a oportunităţilor de finanţare europeană a obiectivelor (1), prin incapacitatea de susţinere financiară simultana şi a lor şi a obiectivelor (2). Iată de ce eu am optat pt materializarea mai întâi a obiectivelor (1), care ia ca timp perioada iulie 2012 – decembrie 2014, lăsând materializarea obiectivelor (2) pt perioada iulie 2014 – mai 2016. 1. DACĂ CONSIDERAŢI CĂ AM PROCEDAT CORECT, ACORDÂND PRIORITATE OBIECTIVELOR (1) şi implicit atrăgând pt atingerea lor fonduri europene – sute de milioane de euro! -, clicuiţi Like. 2. DACĂ CONSIDERAŢI CĂ AR FI TREBUIT SĂ ACORD PRIORITATE ABSOLUTĂ CUMPĂRĂRII DE TRAMVAIE NOI, îndatorând Primăria cu sume uriaşe pt ani de zile, întârziind obiectivele (1) şi irosind şansa atragerii de bani europeni – sute de milioane de euro! – atât pt obiectivele (1), cât şi pt achiziţia de tramvaie noi şi pt celelalte obiective (2), postaţi comment-ul “Dislike””, îşi îndeamnă prietenii Robu, semnând „încă de pe superba plaja a superbei staţiuni Mamaia”.
Cu alte cuvinte, Robu spune că dacă s-ar contracta credite pentru achiziţia de tramvaie noi, actuala administraţie n-ar mai fi capabilă să ducă la bun sfârşit… nici proiectele pentru care s-au atras finanţări europene. Se induce ideea că aceste proiecte s-ar exclude unele pe altele. Rămâne de văzut cum va proceda primarul dacă cei care vor răspunde la acest sondaj vor spune că trebuia să acorde prioritate cumpărării de tramvaie noi. Va îndatora primăria „cu sume uriaşe pt ani de zile, întârziind obiectivele (1) şi irosind şansa atragerii de bani europeni”, după cum spune el, pentru că aşa… s-a decis pe Facebook? Se va conforma ”voinţei populare”? Şi apoi, ce se întâmplă dacă timişorenii ar decide că au un primar care nu ia decizii corecte când vine vorba despre dezvoltarea oraşului? Ce rol mai au specialiştii din primărie care ar trebui să găsească soluţii pentru dezvoltarea oraşului şi Consiliul Local care ar trebui să se pronunţe cu privire la oportunitatea unor proiecte? Şi, nu în ultimul rând, cine a hotărât că un grup activ pe Facebook este reprezentativ pentru întregul oraş Timişoara? Ce relevanţă au aceste sondaje? Cert este, că, în cazul cluburilor, a fost de-ajuns un sondaj în mediul virtual pentru ca primarul să decidă să le redeschidă, după ce tot instituţia pe care o conduce a hotărât să le suspende activitatea pe motiv că tulbură liniştea noaptea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!