Au trecut trei ani de când reprezentanții primăriei au promis că vor amenaja în oraș, cu bani de la București, 16 stații de reîncărcare pentru mașini electrice. Primarul Dominic Fritz a semnat zilele trecute, în 11 mai, contractul pentru proiectare, execuție și verificare tehnică. Licitația a pornit încă din septembrie 2020, când PMT punea la bătaie 3,67 milioane de lei cu tot cu TVA.
Șapte firme au fost interesate de contractul de peste 700.000 de euro. Este vorba despre Axionet IOT – Cons Electrificarea SRL, smart business & technologies solutions SRL, Electromagnetica – TMC Electric Mobility, Civitronic – Deltatel, Evgo Green Motion – Electroechipament Industrial – Ianus SRL, Edusa Green Energy și Enero Furnizare SRL – Electroconstrucția Elco Târgu Jiu.
Evgo Green Motion din satul Pătuleni, comuna Rățești, județul Argeș, a avut cea mai mică ofertă, cu 1 milion de lei mai puțin decât la licitație: 2,64 milioane de lei cu tot cu TVA. A fost desemnată câștigătoare, astfel că în 270 de zile, adică în nouă luni și un pic, ar trebui să amenajeze cele 16 stații de reîncărcare pentru mașini electrice.
Finanțarea este asigurată de Administrația Fondului de Mediu, printr-un program pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, iar primăria pune doar cofinanțarea de 10%.
Se discută încă din ianuarie 2019 despre cele 16 stații de reîncărcare pentru mașini electrice, după ce consilierii locali au aprobat o solicitare de finanțare, un studiu de fezabilitate donat primăriei de Aquatim și punerea la dispoziție la spațiilor pentru cele 16 amplasamente. Acestea vor fi amplasate în următoarele locuri: Bd. I.C Brătianu, Calea Aradului – str. Cugir, Piaţa Iancu Huniade, str. Academician Alexandru Borza – str. Michelangelo, str. Martin Luther, str. Gheorghe Dima, Bd. Take Ionescu, Piaţa 700, Bd. Republicii, Bd. Revoluţiei din 1989, Splaiul Nicolae Titulescu, două pe Bd. Mihai Viteazul, str. Plauţius Andronescu, strada Aştrilor (Al. Martir Eugen Nagy), Bd. 16 Decembrie 1989/Calea Şagului.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
XSatul Patuleni , comuna Ratesti – Silicon Walley de Romania.
saracii proprietari de masini electrice, vai vai
9 luni ca sa instaleze niste transformatoare??
16 statii de incarcare ffff tare pai sa tot cumperi electrice . Exact lipsa acestor statii durata mare pentru reincarcarea bateriei o sa rupa gatul electricelor .
Alt subiect pe care robu a dormit cu capul si la durut la salata. Probabil fiind fonduri guvernamentale nu a putut sa faca smenurile cu firmele locale si nu le iesea nimic si de aia nu i-a interesat pe robulieni.
Intrebarea e ce inseamna 16 statii de incarcare? Cu cate posturi fiecare? Sper ca nu doar cu 1 post fiecare! Si ele unde vor fi amplasate, vor lua din locurile de parcare existente?
Normal ar fi sa fie ca fiecare statie sa fie o mini parcare noua cu 4-6 posturi de incarcare. Asa a facut primaria la jimbolia daca am inteles bine.
-
daca am vazut bine , sunt si statii tesla la hotel conti, insa cred ca acolo se plateste si parcarea si curentul, busted!
Mda… Nu spuneți si cum a fost câștigata licitatia… Cu Ianus cu condamnare penala si interdictie de a participa la licitații si schimbare pe ultima sute de metri la smechereala a subcontractantului… Important e sa fii pe felie cu cine trebuie. Fritz știe…
Acum toti politicienii isi fac firme de statii electrice.
de ce noi, platitorii de taxe, trebuie sa-i tinem cu infrastructura si alimentare gratuita pe unii posesori de masini electrice?
Observ ca diferenta dintre socialism si democratie originala nu exista…adica in locul partidului comunist am ajuns sa slujim diverse companii private.
-
De ce? Simplu. Pentru a se reduce poluarea, pentru a incuraja achizitia de masini electrice. Momentan nu exista suficiente statii de incarcare, ceea ce face oamenii mai reticenti cand vine vorba de ele, motiv pentru care firmele private nu investesc in statii de incarcare (contra cost). Iar curentul electric poate sa fie foarte ieftin si nu se epuizeaza niciodata.
-
dar cei care circula pe jos sau pe bicileta, nu participa din banii lor, la asfaltari si facut drumuri ?
intelegi gresit toata situatia. Beneficiul primar al masinilor electrice, ar trebui sa fie, scoaterea poluarii din orase.
restul e can-can-
Terminati mai cu prostia asta cu poluarea facuta de masini !! Chiar unii nu mai judecati cu mintea voastra nimica ce cititi pe facebook este litera de lege . Masinile aste sunt o mare porcarie nu au autonomie se incarca greu costa o caruta de bani cu tot cu ecobonusurile platite pentru cei care oricum au bani si masina electrica este a doua lui masina . Programul rabla trebuia gandit altfel 5000 de euro eco bonus pentru fiecare masina nou indiferent de ce motorizare are . Nu dam pomeni la cei care au masini bune si bani multi in buzunare sa arunce 40 de mii pe o electrica cat de cat decenta ca autonomie .
-
lui ii place norul de negreala si putoarea de cazan diesel. Nu am ceva impotriva lor, dar sunt unele in oras care direct la casat ar putea merge, doar trebuie sa ii opreasca rar-ul. Ramanea ceata neagra dupa ei.
-
-
Construirea acestor masini electrice, dar mai ales alimentarea lor si bateriile consumabila duc la o poluare mai mare decat cea a masinilor euro 4; anonimus si Vlad, daca lasam hipstereala la o parte si gandim putin, poate reusim sa vedem realitatea. Bateriile alea unde se duc cand se duc? Curentul ala cum e produs?
-
Habar n-am de unde ai scos chestia asta fiindca nu e sustinuta de nici un studiu.
Luand intreg lantul de productie al combustibililor fosili vs baterii: productia de baterii polueaza mult mai putin decat industria de extractie si prelucrare a petrolului.
Bateriile sunt reciclabile undeva la 90% (reglementarile actuale stipuleaza un minim de 50% potential de reciclare) iar tehnologia bateriilor abia acum incepe sa fie serios cercetata. In ultimii ani, capacitatea si durata lor de viata au crescut exponential.
Vehiculele electrice au poluare aproape 0 in timpul functionarii. Motoarele sunt mult mai fiabile, mai eficiente si necesita mai putine piese.
Poluarea conexa a vehiculelor electrice, cauzata de alimentarea de la generatoare arzand combustibili fosili poate fi complet eliminata odata cu retehnologizarea furnizorilor de energie electrica (generare eoliana, solara, fuziune nucleara…) ceea ce nu e cazul in situatia motoarelor pe combustie.
-
-
Nea Realismu’ doar statele UE acorda zeci de miliarde de Euro anual in subventii pentru combustibilii fosili si fac asta de zeci de ani.
Iar “investitiile” alea de la buget maresc cheltuielile si cu sistemul de sanatate prin poluare si numar crescut de accidente rutiere. Asta ca sa ne uitam doar la problemele financiare nu si la cele ecologice.
Asta inainte sa te plangi de cateva amarate de statii de transformare.
nesimtire totala astia cu uberu, dupa ce ca nu aveti case de marcat pe fiecare masina si nici carti de munca pe fiecare om mai ales City Limo timisoara astia cu CAB urile, mai vreti si curent gratis zilnic
Nu mai mințiți oamenii,nu ați dat drumul la nimic încă!