Consilierii locali au votat marți, 19 aprilie, proiectul privind „Achiziția de mijloace de transport mai puțin poluante (troleibuze) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara”. Fondurile vor veni prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Astfel, se dorește achiziționarea a 25 de troleibuze noi, cu emisii zero de gaze de eșapament sau baterii. Valoarea maximă eligibilă pentru achiziția unui astfel de troleibuz este de 510.200 euro bucata, fără TVA. Timișoara poate solicita prin PNRR 12,5 milioane de euro pentru proiect.
„O parte a acestor troleibuze – echipate cu baterii – va putea fi folosită și pe trasee noi, unde nu există fire de alimentare mai ales în cartierele în care nu avem suficiente linii de transport public. Dar și în transportul metropolitan, în urma asocierii cu comunele Dumbrăvița și Ghiroda”, spune primarul Dominic Fritz.
În momentul de față, rețeaua de transport cu troleibuze însumează cca. 114 km, fiind deservită zilnic de 36 de troleibuze. Acestea parcurg zilnic peste 7.400 de km. Parcul actual de troleibuze este format din 50 de troleibuze Skoda 26Tr, cumpărate de RATT (actuala STPT), în 2008, printr-un credit. Din cele 50, mai sunt disponibile doar 44. Șase troleibuze, afectate în întregime, au fost sau urmează să fie casate.
Este important de menționat că durata normală de funcționare a acestora – de 8 ani – a fost cu mult depășită. Reparația capitală nu se justifică din cauză că furnizorii nu mai produc piesele necesare.
Prin achiziționarea noilor troleibuze se urmărește reducerea amprentei de CO2 și a gazelor poluante, dar și reducerea consumului de energie electrică.
„Odată cu reducerea consumului specific actual al troleibuzelor existente se estimează o reducere a emisiilor de CO2 și gaze poluante realizate pentru producerea energiei electrice. La un consum specific redus cu 1kWh/km față de consumul specific real înregistrat astăzi de troleibuze, pentru un număr de 2.700.000 km efectuați anual, rezultă reducerea consumului de energie electrică cu aproximativ 2.700 MWh”, se arată în proiect.
În plus, dotarea transportului public cu troleibuze moderne și sigure este esențială, în condițiile în care cele actuale sunt uzate și degradate, dincolo de mizeria pe care unii călători o lasă în urma lor.
Trimite articolul
XPasarea malai viseaza! Dar puneti in circulatie ce a ce aveti.Nu santeti in stare sa puneti in circulatie tramvaiele astea BOZANCAIA vezi doamne nu aveti stati pentru ele,autobuzele,troleibuzele idem ba ca nu aveti soferii,ba ca nu aveti piese de schimb numai si numai motive si GREAUA MOSTENIRE.Ati inceput cu sloganul AUTOBUZE ELECTRICE,acuma veniti cu alt slogan TROLEIBUZE MODERNE. Pina la terminarea mandatului vostru Timisoara va avea transport aerian de ultima generatie si in realitate se va desfasura cu caruta trasa de cai