Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) a anunțat, marți, finalizarea licitației pentru achiziționarea a 56 de autobuze electrice pentru Brașov și Timișoara. Urmează acum semnarea contractelor.
44 de vehicule sunt pentru Timișoara, iar Ministerul Dezvoltării include în contract și 15 stații de încărcare rapidă și 44 de stații de încărcare lentă. Totul costă 162,3 milioane de lei, echivalentul a 33 de milioane de euro.
Brașovul primește 12 autobuze electrice, tot cu lungimea de circa 18 m, și va avea amenajate și patru stații de încărcare rapidă și 12 de încărcare lentă. Contractul pentru Brașov este de 44,98 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 9,1 milioane de euro.
Firma care a câștigat licitația MDLPA este Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret AS, care va livra produsele în 48 de luni. Este vorba despre autobuze electrice articulate modelul KRS 18 EV.
Conform caietului de sarcini, autobuzele electrice vor avea o capacitate de cel puțin 130 de persoane, din care cel puțin 44 pe scaune. Vor avea podea integral coborâtă și facilități pentru accesul persoanelor cu dizabilități. Vor trebui să reziste la temperaturi cuprinse între -25 și +45 de grade Celsius, la ploaie, praf, ceață, noroi, zăpadă, chiciură, gheață, apă cu sare, produse petroliere, materiale și soluții antiderapante.
Autobuzele electrice vor avea scaune din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, cu proprietăți antigraffiti, antivandalism, vopsea înglobată, cu tapițerie rezistentă la uzură și murdărie, ușor lavabilă. Vor fi prevăzute cu sistem de supraveghere video la interior și la exterior, cu cel puțin opt camere digitale color, cu înregistrare audio. Mijloacele de transport vor avea o durată de funcționare de minimum 15 ani, din care opt fără reparație generală.
Perioada de implementare a proiectului este de 48 de luni, deci cele 44 de autobuze electrice trebuie să vină în Timișoara în următorii patru ani, până în 2025. Autobuzele vor fi achiziționate cu bani europeni. Achiziția se face prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.
Timișoara va avea mijloace de transport noi de la două companii din Turcia. Prima este Bozankaya, care livrează către STPT 21 de tramvaie, tot cu fonduri europene, în baza unui contract încheiat acum doi ani. Primul tramvai a venit în urmă cu o lună la Timișoara și este în probe pentru omologare.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XIn loc ca banii europeni sa ramana in Romania, prin cumpararea de autobuze din romania (fabricate la arad, pascani, etc) noi scoatem fondurile europene din tara cu destinatia turcia.
-
perfecta dreptate ai!
daca nu romanesti, trebuiau macar sa fie fabricate in UE.-
E SCANDALOS, ca doar firmele turcești cistigă licitațiile din RO cu bani europeni. Mai ales in Banat, taman în Capitală Culturală Europeană!! Doar un naiv poate crede că securistii din Minister n-au făcut vreun aranjament cu turcii pe șpăgi uriașe… Cind la Capitală se trucheaza și sifoneaza și contractele mici de 100 mii euro. Darămite la contracte babane!
-
Bine punctat, ma gandeam la acelasi lucru cand am citit articolul.
Care e logica sa iei bani europeni si sa-i cheltui in Turcia ?!?…..ma depaseste acest tip de gandire “strategic”-
Asa este. Imposibil sa nu fie o “smecherie” la mijloc. Si tramvaie dar si autobuse din TR. Very ciudat. Azi, pe nimeni nu-l intereseaza ca aproape nu mai avem industrie si nici nu sustinem pe cea ramasa. Cum vreti sa progreseze uzina din Arad (de exemplu) daca nu au comenzi pe care sa-si faca experienta?!
-
-
-
Mi terminati cu comentariile!USA face afaceri cu China,Germanii cu Rusii samd.Aradul sa faca tramvaie pt sec 21 ,in primul rand.Ai vazut cat sint de inalte?Persoanele cu dizabilitati abia urca(daca sint in scaun rulant ,nu pot urca).Acele elevatoare sint greu de controlat.
-
@Clau, vorbesti prostii, vrei sa pari destept dar nu esti informat deloc. Armoniile sunt asa inalte pt ca sunt pe structura vechilor tramvaie, si nu aveau cum sa le coboare. Uita-te la cele pe care le fac de noi, Imperio, deja circula prin Arad, Cluj, Oradea si vei vedea ca vorbesti tampenii.
-
Trqmvaiele pe care le avem de la Arad sunt tramvaie vechi recosmetizate, asa a fost contractul încheiat de robu. E sasiul de tramvai vechi, de aia sunt inalte. Aradul peoduce tramvaie noi la standarde actuale care deja circula in cateva orase.
-
-
Pentru a afla de ce a fost aleasa o firma din turcia, cel mai bine e sa il intrebi pe fostul secretar de stat Cătălin Iapă, care declara:
”Mă bucur că m-am putut implica din poziția de secretar de stat, coordonând partea de achiziții de mijloace de transport în comun, iar pentru această licitație am luat decizia de a simplifica caietul de sarcini astfel încât să existe o competiție corectă și în final licitația să se încheie cu succes”-
Iapă e prea minuscul ca să știe… E grupa mică, el e la nivelu în care se bucura de o SINECURĂ… E PARALEL cu schemele mari de fraudare. Astea se fac de Ministru ori șef de Partid
-
-
Aradul nu s-a inscris la licitatie. Si mai lasati-ne cu aradul ca astia niciodata nu au fost in stare sa se bata la licitatiile mari cu producatorii mari europeni. Nu contest neaparat calitatea desi si acolo nubsunt foarte buni, cat mai ales la capacitatea de productiei. Ei sunt bun la reabilitat tramvaiele Timis, nu la inscris la licitatii de zeci de milioane de euro.
Tocmai a luat unul foc la Dej 🙂
-
Canicula este de vina nu calitatea autobuzelor
-
canicula e o scuza sa-i pacaleasca pe retardatii ca tine. nu stiu daca ai observat, dar presa “ia foc” cu mizeria asta propagandista in ultimele saptamani. totul ca sa-ti urce taxele si facturile, prostalaule. si tu aplauzi cu maximum de cretinism
-
Mai desteptule tu nu poti face diferenta intre adevar si abureala.Trenurile vara intarzie din cauza calduri,iarna intarzie din cauza frigului.Motive dr oameni handicapati mintal.Ce se intampla atunci in Alasca sau in Maroc nu se mai circula deloc?
-
-
contractul este cu dedicatie, sa avut in vedere cel mai mare comision incasat in propriul buzunar, atata tot, nu sa tinut cont de calitate autobuzelor, garantie, nivel echipare si alte prostii de genul, important a fost ca domnul lapa sa isi rotunjeasca conturile pt a duce o viata cat mai imbelshugata, Bine a-ti revenit cu picioarele pe pamant ! locul unde fraierii platesc si ii tin in spate pe smecheri
-
Iapă e prea pitic ptr a negocia așa sume
masina electrica = tzapa
Usor cu mobila ca este noua.Gargara am mai auzit a vazut cineva concret contractul,a vazut cineva vreun autobuz,a vazut cineva cele 75 de troleibuze lansate cu FANFARA de maestrul FRITZ.Ca si pe vremuri FIRUTA a cumparat pentru Bucuresti sute de tramvaie,autobuze si????
Tramvaiele , troleibuzele sunt prea constisitoare, la fel autobuzele electrice, niste autobuze diesel germane fac treaba buna la 10% din pretul unui tramvai, troleibuz sau autobuz electric. Viena are autobuze electrice ? daca ei nu au atunci mai bine sa le refuzam si noi, costurile de operare sunt prea mari, bateriile trebuie schimbate la 5 ani si sunt foarte scumpe.
Ne-am prins!
E vorba doar de o recucerire otomana a Timișoarei, via turcizații din Oltenia, aflați la butoanele din guvernare.
Halal independenta fata de imperiul Otoman!
Asteptam cu interes si ceva din imperiul rus.
poate niste tancuri sau transportoare blindate, ca ducem lipsa!