Consilierii locali au votat, vineri, într-o ședință extraordinară, un proiect pentru aprobarea depunerii unei cereri de finanțare în cadrul Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: stații de reîncărcare pentru vehicule electrice. Totodată, au aprobat și studiul de fezabilitate întocmit de Aquatim și donat primăriei, dar și punerea la dispoziție a terenurilor aferente celor 16 amplasamente.
Vorbim despre un proiect în valoare de 4,2 milioane de lei cu tot cu TVA, din care puțin peste 815.000 partea de construcții și montaj și o contribuție de 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului din partea primăriei. Proiectul va fi depus pe ultima sută de metri, data limită fiind 15 ianuarie.
Vor fi, mai exact, 16 stații de reîncărcare cu 32 de locuri de parcare, dar vor fi puse și panouri informative pentru șoferi.
Reprezentanții primăriei susțin că proiectul este de bun augur, mai ales că în Timișoara a crescut considerabil numărul mașinilor electrice, dar și al celor hibride. Dacă în urmă cu doi ani existau doar două automobile electrice în Timișoara, în prezent sunt 25 de astfel de vehicule. La acestea se adaugă și numărul vehiculelor hibride, 318 doar în Timișoara.
„Dincolo de posibilitatea de a obține o finanțare nerambursabilă, vorbim și despre o necesitate. Practic, creșterea numărului de automobile electrice este una uriașă, chiar dacă în momentul de față nu vorbim despre un număr foarte mare. În urmă cu doi ani aveam două automobile electrice înscrise în Timișoara, iar în momentul de față avem 25 în Timișoara, doar mașini electrice. În județul Timiș avem alte 11, deci un total de 36 vehicule electrice în Timiș”, ne-a declarat viceprimarul Dan Diaconu.
Din documentația întocmită de PMT reiese că în Timișoara există 318 vehicule hibride, iar în județ alte 256. Per total, avem 610 automobile electrice și hibride în întreg județul. Mai există, de altfel, și 23 de motocicluri hibride și electrice, dar și trei semi-remorci electrice.
Stațiile de reîncărcare vor fi amenajate în următoarele locuri: Bd. I.C. Brătianu – în vecinătatea intersecției cu str. Carol Telbisz, Calea Aradului – parcare în vecinătatea blocului nr. 101 spre str. Cugir, Piața Iancu Huniade – parcare, Academician Alexandru Borza – în vecinătatea str. Michelangelo, str. Martin Luther – parcare în vecinătatea bastionului, str. Gheorghe Dima – parcare Parc Botanic, Bd. Take Ionescu – în vecinătatea imobilului nr. 44, Piața 700 – în vecinătatea pieței agro-alimentare, Bd. Republicii – parcare Bd. Republicii, în vecinătatea magazinului Materna, Bd. Revoluției din 1989 – în vecinătatea imobilului cu nr. 14, Splaiul Nicolae Titulescu – în vecinătatea Podului de fier, Bd. Mihai Viteazu – parcare în vecinătatea intersecției cu str. Vigil Madgearu, str. Plutius Andronescu – în vecinătatea imobilului cu nr. 10, str. Aștrilor – parcare în vecinătatea Școlii Gen. nr. 30 și Bd. 16 Decembrie 1989 – în vecinătatea imobilului cu nr. 79 intersecție cu str. Rusu Șirianu.
În fiecare locație vor fi câte două locuri de parcare, locuri amenajate deja și care vor fi transformate în parcări și stații de reîncărcare pentru mașinile electrice.
Rămâne de văzut dacă PMT va obține finanțarea de la Administrația Fondului de Mediu și nu se va întâmpla ca în cazul proiectului pentru achiziția a 50 de troleibuze, care a fost respins, PMT ratând astfel o finanțare de 23,3 milioane de euro.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2177659″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!