O oră şi jumătate până la Cluj, două ore şi jumătate până la Galaţi, la un raport preţ-timp excelent. Este alternativa oferită de o companie timişoreană la un drum clasic, cu maşina sau trenul. Deţinătorii societăţii timişorene au văzut oportunitatea şi au folosit-o la maximum. Acum nu mai fac faţă comenzilor şi de câteva zile au achiziţionat un al doilea avion, Cessna, de transport persoane, care se adaugă celui deja deţinut, tot aceiaşi marcă. „În câteva zile va pleca la vopsit, la autorizare şi va intra în serviciu”, ne-a declarat Claudiu Patt
El a ajuns să conducă avioane de mici dimensiuni în urmă cu puţin timp, atunci când a decis că viaţa sa necesită o schimbare. „Lucram în domeniul IT. Nu mă simţeam satisfăcut din punct de vedere profesional şi atunci am luat decizia unei schimbări radicale. Nu am visat atunci când eram copil să devin pilot de avion. Când am decis să o fac am început să citesc tot mai mult despre zbor, despre avioane, cum reuşesc acestea să se menţină în aer. Am făcut şcoala de piloţi şi acum, cel puţin cinci zile din şapte zbor cu diferiţi clienţi”, ne-a mai spus Claudiu.
Ce simte acolo sus, în aer tânărul pilot? „Simt libertate, că sunt acolo sus şi am libertate totală. Atunci când zbori dimineaţa devreme, vezi răsăritul soarelui şi ai în faţă nişte imagini extraordinare”.
Clienţii unor asemenea zboruri sunt din cele mai diferite categorii. „Avem cei de business, care vor să ajungă rapid şi confortabil în altă parte, dar sunt şi cei care au deja pasiunea unui zbor, au început să le placă o asemenea deplasare, ca şi mod de petrecere a timpului liber. Nu am avut căsătorii oficiate în zbor, dar am avut numeroase cereri în căsătorie. Câteodată am fost nevoiţi să şi ne chinuim mai mult timp să o convingem, dar fiind în avion tot am reuşit! Noi facem şi ore de învingere a fricii de zbor. Am avut un client, era un român care trebuia să emigreze în Noua Zeelandă şi era total speriat de zbor. A reuşit odată să întrerupă decolarea unui avion de la Budapesta. A venit la noi şi, încet, încet, am reuşit să rezolvăm problema. La câteva luni am primit un telefon din Noua Zeelandă şi persoana respectivă m-a sunat să-mi mulţumească. A fost cea mai mare satisfacţie pentru mine”, a continuat Claudiu.
El spune că ar trebui ca timişorenii să vină în număr cât mai mare la aeroportul Cioca, împreună cu copiii, să le arate ce înseamnă zborul şi să le creeze pasiunea pentru acest domeniu.
Şcoală de zbor la Timişoara
Timişoara este de câţiva ani inclusă pe lista locaţiilor din sud-estul Europei unde există o şcoală de piloţi. Una dintre principalele companii aeriene care operează pe Aeroportul Timişoara a deschis aici o şcoală de pilotaj a avioanelor. Acum aici se şcolesc şi frumoasele stewardeze.
Vladimir Petrovic, pilot pe zboruri comerciale, a lăsat în urmă slujba de la compania aeriană ex iugoslavă JAT şi a devenit pilot al companiei româneşti. „Este destul de bine pentru mine. În maxim trei ore sunt acasă la Beograd. Am venit aici pentru oportunităţile mai bune oferite. Lucrul în cadrul şcolii de piloţi este adiacent meseriei de comandant de zbor”, am aflat de la Vladimir Petrovic. El a rămas legat permanent de România, s-a căsătorit, era normal, cu o stewardeză, o româncă din Iaşi. Acum ea locuieşte la Beograd, sunt de şase ani împreună şi au un copil. „Din păcate nu am învăţat limba română. Şi acasă vorbim în engleză”, recunoaşte Vladimir.
Şcoala de piloţi nu e uşoară şi chiar costă! Un curs pentru pilot de aeronave mici, aşa cum sunt cele ca Cessna, poate ajunge la 7.000 de euro, iar până la a ajunge comandant de avion, un om poate cheltui până la 40.000 de euro. „Nu e uşor să te şcoleşti în meseria asta, dar merită. Îţi recuperezi banii, veniturile sunt bune, dar şi responsabilitatea pe măsură. Credeţi-mă, nu e uşor să şti că ai în spate 80 – 100 de pasageri”, am mai aflat de la Vladimir Petrovic.
Mulţi aleg să îşi ia brevetul de pilot din pasiune, pentru a-şi putea satisface această plăcere. Alţii aleg pilotajul ca şi meserie, dar la final toţi sunt mulţumiţi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!