„Studiile arată că între 5 şi 10 la sută dintre copiii de peste 5 ani sunt afectaţi de această problemă, dar, din păcate, diagnosticarea lor are loc la vârste mai mari. ADHD este o problemă reală, deşi mult timp s-a considerat că este un moft al copilului. Deficitul de atenţie cu hiperactivitate este o traumă pentru familie, dar şi pentru şcoală, este o problemă reală ce necesită tratament. Ea nu dispare, dar simptomele se ameliorează. Primul drum pe care părinţii trebuie să-l facă cu micuţii este la evaluarea psihologică, iar mai apoi la NPI”, a spus, miercuri, Letiţia Baba, preşedinta Fundaţiei de Abilitare Speranţa.
Prezent la discuţii, Marin Popescu, inspector general, a declarat că „e important să creem o reţea-suport pentru aceşti copii; ne-am confruntat cu astfel de probleme care au ajuns la Inspectoratul Şcolar Timiş, iar şcoala nu poate face faţă fără astfel de suport; trebuie create aceste reţele de către părinţii copiilor, iar noi vă asigurăm de tot sprijinul nostru”.
Concluziile Conferinţei vor fi transmise Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului pentru a determina asumarea unor decizii şi acţiuni în sprijinul acestor copii. Specialişti în domeniul problematicii copiilor cu deficit de atenţie şi hiperactivitate (ADHD) se întâlnesc la Timişoara în cadrul Conferinţei naţionale cu participare internaţională “Abordări multidisciplinare în deficitul de atenţie cu hiperactivitate” , conferinţă organizată de către Fundaţia de Abilitare Speranţa în Proiectul “Învaţă să înţelegi copilul cu ADHD”. Acţiunea se desfăşoară în perioada 23-24.05.2012 la Hotelul Continental. Studiile arată că ADHD este o problemă a cărei frecvenţă în rândul copiilor creşte. Simptomele de bază ale ADHD sunt: neatenţie, impulsivitate, hiperactivitate, agitaţie, comportament inadecvat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!