Reprezentanţii Primăriei Timişoara au efectuat controale la 62 de asociaţii de proprietari din oraş luna trecută, pentru a vedea dacă au fost realizate lucrări de combatere a insectelor şi a rozătoarelor în imobilele de locuit.
Asociaţiile de proprietari/ locatari sunt obligate să facă lucrări de dezinsecţie şi deratizare atunci când constată că au apărut insecte sau rozătoare sau concomitent cu acţiunile de acest gen desfăşurate de autorităţi, potrivit Hotărârii de Consiliu Local 371 din 2007, privind constatarea şi sancţionarea contravenţiilor, modificată şi completată prin HCL 206 din 2009.
„Până în prezent au fost verificate 62 asociaţii de proprietari, din zonele Elisabetin, Odobescu, Calea Martirilor, Calea Şagului şi Soarelui, constatându-se lipsa documentelor care atestă efectuarea lucrărilor de deratizare-dezinsecţie cu operatori autorizaţi în domeniu, lipsa de colaborare a asociaţiilor de proprietari/ locatari cu organele de control şi neprezentarea la solicitarea acestora a documentelor, datelor şi informaţiilor în legătură cu controlul efectuat”, a arătat viceprimarul Adrian Orza.
Autorităţile au aplicat 8 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 20.000 de lei, pentru neregulile constatate. De asemenea, 15 asociaţii au fost somate să intre în legalitate şi s-au emis 52 de invitaţii în cazul asociaţiilor de proprietari/ locatari, pentru a le aduce la cunoştinţă obligaţiile ce le revin şi pentru prezentarea documentelor privind efectuarea lucrărilor de deratizare-dezinsecţie. Potrivit viceprimarului Adrian Orza, primăria va continua în perioada următoare lucrările de combatere a muştelor şi ţânţarilor prin aplicarea de tratamente aeriene, din elicopter, şi la sol, pe domeniul public, acţiuni pe care trebuie să le facă şi locuitorii urbei, reprezentanţii societăţilor comerciale şi ai instituţiilor publice. În paralel vor continua şi controalele la asociaţiile de proprietari.
Citiți principiile noastre de moderare aici!