Contractul de proiectare şi execuţie al autostrăzii Nădlac – Arad şi drum de legătură, Lot 1 – km 0+000 – km 22+218, a fost atribuit pe 19 decembrie, în urma unei licitaţii deschise, pentru preţul cel mai scăzut.
CNADNR a primit şapte oferte pentru acest proiect, potrivit anunţului de atribuire.
Pe 13 decembrie instanţa a respins plângerile depuse împotriva rezultatului procedurii de atribuire a lucrărilor de construcţie a acestui tronson, astfel că autorităţile pot semna contractul.
Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consorţiul româno – portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei, iar lotul al doilea (16,6 km) de compania germană Alpine Bau, pentru 411,4 milioane de lei.
CNADNR a reziliat însă, anul trecut, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, iar în acest an a reziliat şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului 2, după falimentul Alpine Bau.
Proprietarul Romstrade, Nelu Iordache, se află în arest şi a fost trimis în judecată în dosarul privind deturnarea fondurilor pentru acest tronson, fiind acuzat de delapidare, fals în înscrisuri, spălare de bani şi înşelăciune.
Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie iniţial fiind de un an şi jumătate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!