În locul garajelor, municipalitatea va amenaja spații verzi noi, va planta copaci de talie mare și va realiza în jur de 80 de locuri de parcare.
„În august, terenul unde se află acestea a fost declarat de interes local, tocmai pentru a investi în el și a-l reda întregii comunități. I-am notificat pe cetățeni imediat, le-am cerut să elibereze spațiul și să-și demoleze garajele. Un lucru îmbucurător este că foarte mulți s-au conformat deja și le mulțumesc pentru asta! Sperăm să se conformeze cu toții, altfel va fi nevoie să intervenim noi cu demolarea și să le imputăm costurile.
O parte prea mare din Timișoara este plină de vehicule, care ocupă trotuarele, spațiile verzi și îngreunează circulația pe carosabil. Unul dintre cele mai afectate cartiere este Calea Șagului, unde densitatea de locuitori e ridicată, dar numărul de locuri de parcare e scăzut”, a transmis, joi, primarul Dominic Fritz.
Edilul a mai precizat că în acea zonă Primăria Timișoara are deja un proiect de parcare pe model nou foarte aproape de finalizare.
„Nu voi mai permite construcția de insule de asfalt care să se numească parcări. Redăm cetățenilor spațiul urban din cartiere”, a precizat Fritz.
Inițiativa demolării garajelor din zona Clăbucet îi aparține consilierului local Roxana Iliescu (PRO România).
La solicitarea timișorenilor care locuiesc în această zonă, Roxana Iliescu a început din luna aprilie a acestui an demersurile necesare în vederea demolării garajelor și amenajării de noi locuri de parcare.
„Vă anunțam în 11 august faptul că, împreună cu reprezentanții Primăriei, am notificat proprietarii garajelor din zona Clăbucet privind obligativitatea de a desființa aceste construcții provizorii și de a elibera terenul în termen de 30 de zile.
În cursul zilei de ieri (n.r. – marți) am fost din nou pe teren pentru identificarea proprietarilor care s-au conformat și am constatat cu bucurie ca majoritatea dintre ei au eliberat garajele și le-au desființat porțile.
Astăzi (n.r. – miercuri), în urma vizitei făcute la fața locului, unii proprietari au intervenit inclusiv cu un buldoexcavator, pe cheltuiala lor, urmând să predea terenul liber Primăriei.
În cazul proprietarilor care nu își vor demola singuri garajele, va interveni Primăria care le va demola, iar costurile le vor fi imputate”, a transmis, miercuri, consilierul municipal Roxana Iliescu (PRO România).
Pe aceeași temă:
Primul pas procedural important în vederea demolării garajelor
Trimite articolul
XDaca garajul este construit cu autorizatie, intabulat, si are concesiune valabila, nu se poate imputa proprietarului costul demolarii. Daca concesiune a expirat, se poate negocia cu primaria demolarea si radierea de la cadastru sau da in judecata primaria (accesiune imobiliara). Probabil ca vor alege demolarea/radierea pe cheltuiala lor mai degraba decat riscul (real) de a priede procesul si de a fi obligati sa platesca despagubiri pt constructie. Oameni buni, nu va lasati speriti de vorbele unor “purtatori de costum si cravata”, realitatea e diferita decat spun ei. Le este gratuit sa sperie cu cheltuieli de demolare f mari, pt a va mobiliza sa eliberati/demolati, dar nu va recomand sa dati bani pe manopera de demolare. Interpretarea juridica a obligatiei de a restituii terenul liber de sarcini, in starea initiala cum a fost concesiuonat e mai complexa. Chiar mai mult, o demolare necesita atorizatie de demolare ce nu v-a fost pusa la dispozitie 😉
E umpic cinic ca garajele facute fara autorizatie/neintabulate/fara concesiune dau mai putina bataie de cap proprietarilor, aia nu au platit vreodata ceva primariei pt ele, si nici nu platesc acum pt buldoexcavator si transportul molozului.
Bravo! In sfarsit! Celelalte cartiere sa ia examplu
sa vina si in Aradului Est…daca vrea sa-si faca campanie electorala…jur o s-o votez daca pune la pamant toate mizeriile alea de garaje