Mai mulți timișoreni care locuiesc în zona Stadion au decis să-i trimită un drept la replică lui Cătălin Iapă, consilierul primarului Timișoarei, care i-a anunțat pe șoferi că primăria va face o bandă specială pe str. Cluj, dedicată ambulanțelor, transportului public și taximetrelor. El a anunțat și o bandă în plus pe Aleea F.C. Ripensia, unde primăria a lărgit deja carosabilul.
Detalii, AICI!
„Este inadmisibil să ni se prezinte ceva fundamental rău ca fiind ceva bun. Răspundem postării de pe Facebook, pas cu pas, în calitate de plătitori de taxe, cetățeni de bună credință, a căror viață a fost întoarsă pe dos din cauza deciziei administrației locale de a muta banda dedicată transportului în comun de pe strada Cluj pe străzile Surorile Martir Caceu și Aleea Ripensia”, ne-au scris timișorenii revoltați.
Vă prezentăm în întregime mesajul acestora:
„Spuneți că pe primul loc e pus transportul în comun. Nicidecum! Autoturismele sunt prioritare, motiv pentru care s-au șters efectiv treceri de pietoni, de importanță vitală, cum ar fi cea de la Spitalul Județean. Ca să treci de pe un trotuar pe cel de vizavi trebuie să aștepți la 3 semafoare. Imaginați-vă că sunteți bătrân și bolnav sau aveți un copil în brațe. Fiindcă e pe primul loc transportul în comun, cinci linii de transport în comun au fost mutate de pe traseul străzii Cluj, un traseu mai scurt, pe unul mai lung și impropriu. Tot fiindcă e pe primul loc transportul în comun, tramvaiul 6 (printre cele mai vechi linii din oraș) circulă doar până la ora 16, iar sâmbătă, duminica și în vacanța elevilor nu circulă.
Investiții masive în calitatea transportului în comun. Care calitate? Afișajele din stații, dar și din unele tramvaie induc călătorii în eroare, neafișând corect nici data, nici timpii de sosire în stații, dar nici stațiile ce urmează. Imaginați-vă că sunteți nou în oraș și vă bazați pe aceste informații.
Cel mai mare parc auto modern. Cu tramvaie scoase din uz, recondiționate, care se defectează frecvent, în care călătorii nu se simt în siguranță?
Acordarea priorității în trafic, astfel încât cursa cu RATT să dureze timp minim. Dimpotrivă: durata călătoriilor s-a mărit prin mutarea celor cinci linii de transport în comun de pe str. Cluj pe Ripensia.
Cetățenii vor avea toate motivele să-și lase mașina acasă. Serios? Având în vedere cele de mai sus?
Prioritizarea transportului în comun – care prioritizare, când linii de tramvai au ajuns să fie benzi de circulație? Încercați să vedeți cât de sigur este un autoturism pe liniile ude și cât de repede înaintează un tramvai când stă în urma unui întreg șir de mașini în urma acestei prioritizări.
Pune accentul pe mijloacele de mobilitate alternative: biciclete, trotinete. Rastelurile de la care pot fi ridicate bicicletele sunt greșit proiectate, ecranele tactile sunt nefuncționale vara, din cauza temperaturilor ridicate. Nu este asigurată o minimă mentenanță a sistemului. Utilizatorii mijloacelor alternative nu au reguli clare după care trebuie să circule, generând situații neprevăzute în trafic.
Face investiții MASIVE în infrastructura rutieră – pasaje, poduri, lărgiri de străzi. S-a lărgit Aleea Ripensia o dată, reducând trotuarul foarte mult, iar apoi înființând o bandă de doar 2.6 m și tăind din lățimea celorlalte două. Trotuarul e subdimensionat și total nesigur din cauza traficului autobuzelor.
Toate vor face din Timișoara un oraș mai prieten cu mediul și mai prietenos cu timpul cetățenilor. Cum se poate spune că devine mai prieten cu mediul când pentru o nouă bandă pe Ripensia se va reduce spațiul verde, iar gradul de poluare cu noxe, dar și fonic a crescut și va crește semnificativ? Două linii de troleibuz au ajuns să fie autobuze, poluând la greu. Tot pe acolo trec toate autobuzele-convenții ale firmelor aflate în alte zone ale orașului. Îl invităm pe autorul acestor rânduri să devină pieton sau locatar într-unul din apartamentele aflate pe acest traseu. Iar prietenos cu timpul cetățenilor orașul nu va deveni, fiindcă în situația inițială traseul era direct, deci mai scurt. Traseu urmat și de salvări, care sunt blocate acum deseori în trafic, deoarece benzile nu sunt de 3.5 m cum prevăd normativele LEGALE, tocmai pentru situațiile de urgență. Benzile au acum următoarele lățimi: 2.6 m banda 1, 2.8 m banda din mijloc, 2.7 m banda de lângă cele 65 de locuri de parcare ce VOR FI desființate pentru crearea unei noi benzi.
Poate cele de mai sus vor fi luate ca un feedback pertinent, demn de luat în seamă de către administrația locală, deși un sondaj de opinie pe tema schimbării traseelor a mai fost făcut, sondaj la care 92,24% din participanți au spus că nu se circulă mai bine. Sondaj pe care nimeni nu l-a luat în considerare.
Mulțumim atât pentru transparența manifestată în luarea deciziilor ce ne-au afectat semnificativ calitatea vieții, cat și pentru predictibilitatea lor, având în vedere iminenta demolare/reconstrucție a Stadionului «Dan Păltinișanu», ce va impacta major traficul din zona.
Concluzia firească: experimentul specialiștilor din primărie ar trebui să ia sfârșit, revenind la situația inițială, menținând banda dedicată transportului public de la Spitalul Județean spre centru”.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/vestea-lui-catalin-iapa-pentru-soferii-din-timisoara-via-facebook-revine-banda-speciala-pe-str-cluj-dar-in-sens-invers/2268210
Citiți principiile noastre de moderare aici!