Vă reamintim, pentru o perioadă de câteva luni, timișorenii cărora le era mai ușor să își plătească taxele și impozitele locale la ghișeele Poștei nu au mai putut face acest lucru.
„Din 16 septembrie 2022 nu s-au mai încasat în cadrul oficiilor poștale taxele și impozitele locale. Finalizarea achiziției serviciilor de plată a fost întârziată de necesitatea obținerii unor clarificări de la Agenția Națională de Integritate, cât și de la Agenția Națională de Achiziții Publice, care au formulat mai multe solicitări legate de anumite aspecte legale ce privesc unul dintre ofertanții la această licitație, fapt pentru care perioada de derulare s-a prelungit până la lămurirea acestora”, transmit reprezentanții municipalității.
Totul a pornit cu o licitație lansată la finalul lunii august de Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara (DFMT) prin care taxele și impozitele locale datorate de timișoreni să poată fi plătite prin terți. Cu o zi înainte de lansarea licitației, consilierii locali au votat un proiect de hotărâre prin care erau de-acord ca DFMT să achiziționeze aceste servicii. La licitație s-a înscris doar Compania Națională Poșta Română.
Pe când DFMT era pe cale să încheie procedura, pe fir a intervenit Agenția Națională de Integritate (ANI), care a semnalat un posibil conflict de interese: Adrian Lulciuc, directorul Sucursalei Regionale de Poștă Timișoara, este totodată și consilier local (PNL). Acest lucru a dus la un blocaj, fiind necesare discuții între DFMT, ANI și Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).
Problema a fost soluționată, mai ales că Adrian Lulciuc s-a abținut și nu a votat proiectul prin care consilierii locali permiteau DFMT să achiziționeze servicii de plată a impozitelor și taxelor locale la ghișeele terților
Astfel, DFMT a reușit să finalizeze procedura de licitație deschisă pentru atribuirea acordului-cadru de servicii având ca obiect „Serviciul de plată a impozitelor și taxelor locale prin terți”. Contractul a fost semnat cu Poșta Română, iar timișorenii își vor putea plăti din nou taxele și impozitele locale la cele 18 oficii poștale din Timișoara, chiar de luni, 12 decembrie.
Acordul cadru are o durată de 48 de luni, cu contracte subsecvente anuale, iar valoarea maximă a comisionului plătit de primărie este de 4 milioane de lei pentru cei patru ani (4.142.838,42 lei).
În perioada 26 decembrie 2022 – 13 ianuarie 2023, programul cu publicul al Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara va fi suspendat. Amenzile, taxele speciale și alte taxe locale, cum ar fi taxa de achitare a domeniului public vor putea să fie plătite și în această perioadă la oficiile poștale.
Pe aceeași temă:
PROGRAM. Cum lucrează Primăria Timișoara în perioada sărbătorilor de iarnă
Timișorenii nu își mai pot plăti taxele și impozitele locale la Poștă
Citiți principiile noastre de moderare aici!