La Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara (DFMT) a fost reluată, de luni, încasarea impozitelor şi a taxelor locale. De această dată oamenii nu s-au mai înghesuit în număr mare la uşa instituţiei ca în alţi ani, iar plata s-a putut face în condiţii civilizate în noul sediu al Direcţiei Fiscale pentru contribuabilii care au ales să scape de griji din prima zi. Ghişeele s-au deschis mai devreme decât era programat, în jurul orei 8. Chiar dacă nu au fost cozile de altădată, angajaţii DFMT n-au avut timp de stat pentru că la ghişee a fost lume în mod constant. Din experienţa celorlalţi ani s-a constatat că afluxul de contribuabili este mai mare în primele zile de plată. Peste 300.000 de persoane trebuie să-şi achite dările.
„Am venit în prima zi pentru că aşa îmi place, să n-am datorie. Sunt bolnavă dacă am datorii… Când vine factura la lumină, la gaze, imediat mergem şi plătim. Acum mai am o datorie la cimitir. N-am stat mult la rând, a mers repede. Am venit cu vecina, ea plăteşte pentru încă o doamnă care are tensiune şi diabet, şi eu am acum tensiune…”, ne-a declarat Veronica Ecaterina Szeryi, o femeie de vârsta a treia care s-a numărat printre primii contribuabili veniţi să-şi achite dările.
Oricum, impozitele pot fi plătite cu bonificaţie până la sfârşitul lunii martie. Cei care îşi achită impozitele pe clădiri, terenuri şi mijloace de transport până în 31 martie vor beneficia de o reducere de 10 la sută. De această bonificaţie beneficiază persoanele fizice care plătesc cu anticipaţie impozitul datorat pentru întregul an.
Reamintim că Biroul Evidenţă Contribuabili şi Încasări Bugetare funcţionează luni, miercuri, joi şi vineri între orele 8.30-16.00, iar marţi între 8.30 -18.00.
Directorul executiv al Direcţiei Fiscale, Adrian Bodo, atrage atenţia că începând cu anul fiscal 2012 se supun impozitării nu doar mijloacele de transport care trebuie înmatriculate, ci şi cele care trebuie înregistrate în România. Înregistrarea mijloacelor de transport care nu fac obiectul înmatriculării este de competenţa consiliilor locale, care ţin şi evidenţa acestora, fiind reglementată de OUG 195/ 2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
Impozitul se stabileşte la fel ca şi pentru mijloacele de transport supuse înmatriculării, iar proprietarii au aceleaşi obligaţii în ceea ce priveşte depunerea declaraţiilor fiscale.
Plata impozitelor şi a taxelor locale se poate face la sediul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara de pe Bulevardul Mihai Eminescu, de lângă primărie, la 12 oficii poştale din oraş, cu menţiunea că între orele 12.00-13.00 nu se pot face plăţi la poştă, sau online, după obţinerea datelor de autentificare în sistem de la Direcţia Fiscală, potrivit reprezentanţilor municipalităţii.
Impozitele pot fi achitate la oficiile poştale nr. 1 (bd. Revoluţiei nr. 2), 2 (bd. Republicii nr. 28), 3 (str. Ştefan cel Mare nr. 10), 4 (Iancu Văcărescu nr. 24-26), 5 (Independenţei nr. 1), 7 (Simion Bărnuţiu nr. 83), 8 (Gh. Lazăr nr. 42), 10 (Mureş nr. 1), 12 (1 Decembrie nr. 90), 14 (Teiului nr. 6), 15 (Buziaşului nr. 30) şi 16 (Calea Martirilor nr. 64).
Tot de luni a fost reluată şi eliberarea certificatelor de atestare fiscală la Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!