Nu vom circula cu vapoare sau vaporaşe pe canalul Bega cel puţin în următorii doi ani. Conform directorului Administraţiei Bazinale de Apă Banat, acest lucru necesită mai multe pregătiri şi o infrastructură adecvată.
„E puțin prematur să vorbim de vaporetto în Timişoara. Ca să vorbim despre nave care vor merge pe Bega trebuie să facem mai întâi un port. Trebuie să ai unde să parchezi aceste nave. Îţi trebuie service pentru ele, un loc de alimentare, staţii de carburanţi. Părerea mea este că trebuie creat un port limitrof în zona Timişoarei, probabil la Solventul. O să avem nevoie de staţii în zona centrală. Pentru a le exploata din punct de vedere turistic trebuie să putem oferi şi altceva în afară de turul propriu-zis. Dacă doriţi o estimare realistă, nu vom avea vaporetto pe Bega în 2012. Podul de la Michelangelo este extrem de jos faţă de celelalte. Trebuie gândit ce facem: cumpărăm nişte vaporetto care să fie adaptate la toate podurile sau doar la Michelangelo? Trebuie strategie, organizare şi logică pentru a putea să navigăm pe Bega”, a precizat Constantin Sandu, directorul ABAB.
Acesta a mai vorbit şi de situaţia lacului Surduc, despre care a spus că urmează să îşi dubleze volumul de apă şi că nivelul său va fi ridicat cu 6 metri, dar nu a precizat o dată. „Şi acolo se poate dezvolta o zonă turistică excelentă, în coada lacului Surduc. Dar proiectul nu este la noi, aşteptăm să fie avizat şi de aceea nu am putut merge mai departe”, a punctat Constantin Sandu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!