Realizatorii sondajului au ținut să sublinieze și “partea plină a paharului” din aceste cifre: înseamnă că peste 60% din populație a fost cel puțin o dată la un spectacol al TNT, la Operă sau la Filarmonică, explică sociologii. Sondajul a țintit, în principal, trei domenii de interes: timp liber, ofertă culturală și consum cultural.
Din sondaj reiese că timișorenii au, în medie, 5,68 de ore timp liber în timpul săptămânii și 9 ore în weekend. Cei mai mulți dintre ei preferă să își petreacă timpul liber plimbându-se în parcuri (27,1%), uitându-se la televizor (20%) sau odihnindu-se (16%). Doar 9% își dedică timpul liber cititului, iar 6% fac sport. Gusturile timișorenilor, identificate de sondaj, se îndreaptă către muzica ușoară (40%) și comedii (35%). Preferă muzica populară 19% dintre cei întrebați, iar muzicii clasice i-au revenit 13 procente în preferințele timișorenilor. Doar 4% au declarat că preferă manelele. Teatrul de divertisment este preferat de 43% dintre ei, cel clasic de 34%. Turismul cultural este considerat de 76% o oportunitate pentru dezvoltarea economică a Timișoarei.
Sondajul a fost realizat prin proiectul Poles of cultures- Politica culturală, instrument pentru dezvoltare comunitară și regională în cadrul Programului IPA de Cooperare Transfrontalieră România- Republica Serbia și se dorește a fi o platformă utilă pentru realizarea strategiei culturale a Timișoarei, care va fi lansată în luna martie, dar și un instrument de susținere a candidaturii Timișoarei în cursa pentru titlul de Capitală Culturală a Timișoarei. Realizarea acestui studiu a costat 13.945 de euro. Au fost întrebați 1.110 de oameni cu vârste de peste 15 ani, din toate cartierele Timișoarei, și 600 de persoane din alte 15 localități din județul Timiș. Au mai fost intervievați 50 de manageri din domeniul cultural.
Citiți principiile noastre de moderare aici!