Robu spune că acum avem, în Timișoara, nu mai puțin de 90 de kilometri de piste pentru biciclete, iar la un moment dat vom avea și o rețea completă de trasee speciale, pe o rază de aproximativ 30 km de Timișoara, în parteneriat cu primăriile comunelor de lângă oraș.
„Una dintre prioritățile mele, ca primar al Timișoarei, este să creez condiții cât mai bune pentru folosirea în oraș a bicicletelor, trotinetelor și celorlalte mijloace de locomoție sută la sută ecologice. În acest sens, am creat un număr important de kilometri de piste de biciclete, rețeaua Timișoarei ajungând să măsoare, la ora actuală, nu mai puțin de 90 de kilometri, iar până la sfârșitul anului vom ajunge primul oraș din România cu peste 100 de kilometri de astfel de piste, chiar sensibil peste 100 km. În plus, în parteneriat cu primăriile comunelor din Polul de Creștere Timișoara, vom crea o rețea completă de piste pe o rază de circa 30 km de Timișoara, dedicată atât deplasării cu bicicleta la serviciu sau pentru rezolvarea unor probleme, cât și plimbării pur și simplu, petrecerii în mod plăcut și sănătos a timpului liber”, explică Robu.
Mai mult decât atât, Robu se laudă că a reușit să creeze un sistem de închiriere a bicicletelor, sub gestiune informatizată. Vorbim despre 300 de vehicule pe două roți, la care se adaugă alte 140, care vor fi puse pe malurile Begăi.
Cât despre vouchere pentru biciclete, Robu spune că nu va proceda ca omoloaga lui, Gabriela Firea, care a decis să le ofere bucureștenilor vouchere pentru a-și cumpăra biciclete. Între timp însă, programul lansat de Firea a fost suspendat, pentru că au fost depuse mult prea multe cereri, peste 14.500.
„Noi nu vom da vouchere cetățenilor să-și cumpere biciclete, ci vom extinde acest sistem (n.r. de închiriere vehicule pe două roți), propunându-ne să ajungem la 1.000 de biciclete și la circa 100 de stații”, a conchis Robu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!